volgers

zondag 10 oktober 2021

Herfst… wandelen.. en een heel moeilijke beslissing..

Piep

De herfst is nu echt in t land….

Ik besloot om (te proberen) het wandelen beetje terug op te bouwen.

Doordat mijn lijf in de herfst nog lastiger is als anders.. en een stuk stappen zowiezo niet makkelijk is..

Dus mijn geweldige apple-oortjes in en de podcast van Evi Hansen in mijn oren.. lukte het me om 1500 stappen te doen.. (tijdens de podcast vertelt ze tussendoor hoeveel stappen je gezet hebt.. )

En wat herfst-tinten verzamelen onderweg helpt ook..


Wie wil geen trui in deze kleuren..


Ook wandelde ik langs de volkstuintjes.. waar de “oogst “ ook op zijn einde loopt..





De natuur gaat in rust.. en ik beweeg.. 

Toen ging het regenen , zal niet zo makkelijk zijn, maar t gaat me niet tegen houden..dacht ik…
Gelukkig is hier nog veel natuur en moet ik niet in grijze stads-straten
lopen..

Maar … na dag 2 moest ik het wandelen al staken.. pff.. zo vermoeid en zoveel pijn…

Misschien binnenkort weer proberen maar met kleine stukjes.. en paar dagen dat kleine stukje…hoop zo dat het lukt..


Verder ben ik nog altijd “breiend”

Ik maakte een spencer in lekker dikke wol voor mezelf.




Misschien is de V-hals iets te hoog.. volgende maal rekening mee houden.

En ondertussen een leuke vest op de pennen… de woodland sparkle.
Leuk wolletje..lekker dikke vest..

de laarsjes voor erbij heb ik alvast :)
nu nog een stoere jurk..


(ondertussen ben ik eind verder.. 


En zette ik de steken voor de mouwen apart, dus nu in rechte lijn naar beneden.

En euh.. de jurk hangt ook klaar en de laatste naalden moeten nog aan de vest… daar ik dit blog maak met vele dagen, weken er tussen..

Ze is af.. leuke foto’s moet nog., maar er is geen haast ..geen licht.. druilerig weertje.. dus die hou je tegoed.
kleine sneaky-peak..euh.. nee ondertussen toch “de foto”:)





De sokken (maat 46/nld 2) voor mijn mannetje zijn ook af en passen perfect.





En dan mag je natuurlijk een nieuw paar op de naalden zetten..
Voor mezelf deze maal, zelfstrepend garen op een 20cm rondbreinaaldje.. heb ik al zeer lang in mijn bezit, nooit gebruikt… zal niet mijn favoriet worden..weet ik nu al.



Maar tot aan de teen breide ik toch de eerste sok…en eerlijk is eerlijk..
 t gaat lekker, zelfs dus de hiel.

Ook breide ik 5 naaldjes aan de “reizende sok”, idee van iemand,  zet een sok op, stuur ze naar wie mee wil doen, die breit weer 5 toertjes.. een tof idee van @itisasarah.
Sarah (klik)


Ik maakte ook een cadeautje (een projecttasje) en daar ging ze weer…mijn sok..naar de volgende breister.


En dan mocht er natuurlijk een nieuw project…
Een zeeeer ingewikkelde sjaal van 
@stephen west… een patroon dat je jaarlijks in 4weken zou breien.. maar dat was “een beetje teveel, te!!”

Maar een echte uitdaging.. ga ik het kunnen.. dat weet ik niet.. wordt in ieder geval een langdurig project :) met veel steken die hij uitvindt…

Wol besteld en gehaald in de nieuwe wolwinkel in Mortsel, Wolly-wonka,
leuk en gevaarlijk.. achter de hoek bij DD1.

Ik koos voor deze zachte kleuren..


En het begin is gemaakt..


En omdat we ondertussen weer wat dagen verder zijn… weer een stukje er aan.. 


En nog eentje..



En dit lukt me nog :)

Ik moest ik ook een zeer moeilijke beslissing nemen in mijn leven..daarom dat het bloggen in kleine stukjes ging..

ik kan echt niet langer “mantelzorger” voor mijn vadertje zijn.. mijn lijf wil het niet meer.. dus .. moeilijke gesprekken.. een broer die anders “bijna niks” deed.. wegens geen tijd.. te druk.. blabla..
gaat nu “zorgen voor”
we zijn nu 3 weken verder en het loopt.. hoe? weet ik niet.. er hangt een spanning.. maar mijn DH en ik proberen samen weer wat rust in ons leven te brengen..

t gezelschap is ook een groot stuk van mantelzorg…vader zit nu veel alleen.. en daar heeft mijn broer blijkbaar geen oren naar..zo spijtig..

ik had al alles in kannen en kruiken voor een pracht-team die ouderenzorg doen…van A tot Z
Maar .. we zien hoe dit verder gaat…

Elke 2de zondag komt mijn paps natuurlijk nog lekker naar ons en kunnen we hem een heerlijke dag bezorgen.
We gaan ook nog absoluut naar hem, maar minder frequent.. het verkeer is moordend en 2 uurtjes op bezoek kost 2,5 tot 3u in de file..


Uit ons oventje toverde ik op een zondag peer-frangipnetaartjes en gebruikte ook wat van de heerlijke 
appel-kweepeerconfituur die ik van mijn vriendin kreeg.
Lekker al zeg ik het zelf :)


Een andere dag “cracked chocolat” cookies, met sprinkle zeezout.. lekker!!





Natuurlijk fleurde onze “knapperd” ook nog ons leven..
we gingen samen naar de zoo waar China-light werd opgebouwd.. dat vond hij “super”


En omdat de pick-nick banken weggenomen waren voor de 
licht-show gingen we naar het “cafeetje” :) en koos hij als drankje “caprisun”  want dat is van de “reclame” Mimi.. hoe die kleine schatten hier ook al door beïnvloed worden.



En de pet van “buppa” die past perfect..:)



oh ja en weten jullie nog, de trui die ik voor hem breide.. ze past nog juist.. man hij groeit als kool.. dus in t voorjaar maar weer eentje op de pennen  zetten.



Zo lieverds, toch weer even een blog klaar.. 
T is een hele boterham.. maar t was dan ook even geleden.

Happy quiiting/knitting/knuf

5 opmerkingen:

Shirley zei

Wat een heerlijke blogverhaal, zoveel moois heb je gemaakt (en lekkers gebakken en gegeten), ik ben weg van de sparkle vest wol, wat een prachtige kleuren. Heel zwaar om te moeten kiezen voor jezelf, voor je eigen gezondheid, ik voel het verdriet, maar je ziet hem in ieder geval nog geregeld.

Marguerite zei

Wat een lang blogje.
Met van alles en nog wat.
Sokken maat 46, oeps...
Gelukkig hier in huis allemaal kleine voetjes

fotorantje zei

wandelen is altijd goed
eventueel halfweg even zitten, en je kan het echt wel opbouwen
maar de ene dag lukt ook beter dan de andere

mooi ensemble!

de mantelzorg verdelen
en gezinshulp inschakelen kan ook
hopelijk ziet je broer in dat die mensen voor gezelschap zorgen en dat net dat zo nodig is voor een oudere die niet goed meer uit de voeten kan

veel lekkers zie ik hier passeren maar ik scrol vlug verder ;-)

kleinzoontje had ook weer een mooie tijd

Maria zei

Hey Mieke, leuk ,een blogje van jou, wat een mooie dingen brei je toch, die sjaal zal ook wel prachtig worden, zie ik nu al.
Wat maken jullie toch steeds lekkere gerechten, ik wou dat ik dat ook wat in me had.
En wat met dat mantelzorgen, erg dat je niet meer kan wat je wil doen, ik begrijp je volledig. En dat er mensen zijn die er zich niet veel van aantrekken, komt je overal tegen. Jammer.
Hoe gaat het met je quiltavonturen? Ligt dat een beetje aan kant? Ik heb mijn enkel omgeslagen, moet dus rusten, kan ik niet gaan wandelen, maar wel veel quilten, ben aan een klein quiltje bezig: een kerstboompje voor een lieve vriendin die in een verzorgingshuis verblijft.
Nog veel genieten van alles waar je van houdt. Groetjes Maria.

Conny's-blog zei

Wat een mooie dingen brei je toch allemaal.
Lijkt me inderdaad een moeilijke beslissing om te stoppen met
Mantelzorg voor je vader. Maar zeker ook aan je eigen denken.
Gezellig zo met je kleinzoon...........liefs.Conny