volgers

zaterdag 3 september 2022

September…

Piep

Nog effe nazomeren…


We  hebben nog genoten van de laatste dagen van de  wel “erg warme zomer”

Zoveel geniet-momenten

Zeer warme dag op komst,  telkens om 10u, zwemgerief en richting dochter’s “plage”
Tot lunchtijd hielden we het zo wel uit.. zaaalig!!




Ook hadden we een prachtig moment met een …
“family-dagje in Planckendael”
Zaalig!!
kijk …







Heerlijk zo samen.. en om af te sluiten toch nog een stopje in de cremerie….:)


En dan moederdag.. omdat het zo warm werd… deden we het feestje op verplaatsing.. ik het zwembad met zijn allen..

We maakten tapa’s (taakjes netjes verdeeld) en lekker dessert door onze meester-bakker gemaakt.







En kijk wat een tof cadeau ik kreeg,
een superlekkere gin en die glazen .. om te koesteren…





En deze wil ik jullie niet onthouden,
onze kleine man met zijn idool “ome Wes”


Zaalig toch!!!

En dan kwam eindelijk de 4de verjaardag.. Viktor keek er zo naar uit.. hij koos als thema “dino’s” en mama toverde weer een prachtige taart…



En kijk de koekjes…


En uiteraard waren er kaarsjes op de taart..


En omdat Dino’s “het” zijn had buppa het kleinste modelletje uitgezocht :) bij een oppas-dagje..




Wolletjes-nieuws…

Beetje voorraad … want herfst -winter … lekker breien bij de kachel..








Ook kwam er een Kal (knit-along) van
één van mijn populairste podcast’s die ik kijk en luister tijdens het breien.
De “We gro Wild” van de lieve Martina uit Italië,
Opdracht.. we breien samen een sjaal.. einddatum -einde van het jaar.
Komt goed…
ik koos de Aria shawl..
zo mooi patroon vond ik al lang..

Hier een fotootje… ondertussen al een heel eindje verder…





Toen nog heerlijk breien buiten in de tuin.. 

Wat ook in de tuin kon was de “randjesbee” … eindelijk, na 3x uitstellen wegens de hitte..
Het groepje dat we vroeger hadden bij onze, veel te vroeg overleden vriendin…
Ik schreef dan ook mijn krijt-bordje” voor haar die dag…


wAs een mooie middag en ik neem
dus het vaandeltje over.. en we hebben weer een afspraak in oktober,
hopelijk voltallig
 (want 1 vriendinnetje kon er niet bij zijn) en we gaan zelfs uitbreiden met iemand nieuw, fijn toch?

Ook gleed er nog een paar sokken van mijn naalden.. voor die lekkere warme voetjes nu het weer kouder wordt.



toen kwam de herfst en rolde de eerste appeltaart uit de oven, appeltjes van ons eigen kleine appelboompje :)




Ook ging ik weer een keertje achter de naaimachine..

Heb zoveel plezier in het maken van “project-bags”…. er liggen er nog een deel klaar gesneden… k ga een verkoop-momentje houden binnen kort:).. zou er interesse zijn?





En omdat afwisseling altijd goed is ook nog een middagje steekmarkeerders gemaakt, leuk om te doen.




En zo zitten we weer in de herfst.. al beloven ze naar einde van de week
nog een 20graden.. een dagje om op stap te gaan misschien?

Happy knitting/quilting
knuf








1 opmerking:

fotorantje zei

Smullen en genieten
En mooie dingen maken
Grappig het kleine ventje die stoer aan de bar zit