volgers

donderdag 2 oktober 2014

Only The strong servive!!!! en hopsa de keuken weer in...

piep

Jaja twee dagen onderuit...snif, snuf...koorts, hoofdpijn....
bedje in , rusten en wachten..

Niet mijn sterkste kant maar als t niet gaat..
gaat het niet he..

Zelfs gisteren niet gekookt...
gelukkig altijd verse soep, zodat DH toch iets te eten had,
de arme man, hard gewerkt en dan niks lekkers...

Maar vandaag ben ik weer overeind,
nog met flinke rustpauzes,

maar heb toch al wat voorbereiding in mijn keukentje gedaan,
voor een lekker avondmaal,

we gaan een Meeuske doen...onze favoriete tv-kok

Ik maak traag gegaarde lamsschouder met paprika-komijn, zout, peper,
ui, tomaat, look...witte wijn....boullion...laurier, tym...

gepofte aardappel
en geglaceerde worteltjes

niet slecht he...
weinig werk, en ik denk erg lekker..

mijn mise-en-place...




Straks kunnen de aardappels en het vlees vriendjes worden in de oven,
voor een paar uurtjes

Het vlees is wel een beetje groot voor twee personen...maar ja een 
lamsschouder-mini dat ben ik mijn jaren als hobbykok nog niet tegengekomen,
maar geen nood,
de restjes doen we in kleine stukjes en verwerken we in een ovenschotel of 
pasta a la Mieke :)

Heb ook alweer enkele steekjes aan de BOM gedaan,
die schiet flink op,

Ik ga in Veldhoven nog een sjabloon kopen voor de randen en dan zal ie ver 
een affo gaan worden.

Maar nu moet deze Mieke snel onderuit , onder haar dekentje,
want morgen wil ze zo fit mogelijk zijn om met haar Limburgse zusje op
stap te gaan, samen et onze DH natuurlijk, we gaan de grens over....

Happy quilting

Knuf Mieke

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Nou, jouw avondmaaltijd ziet er anders heel uitgebreid uit hoor! Dat zal zeker smaken...
Fijn dat je weer een beetje opknapt, maar soms duurt het gewoon nog een poosje voordat je je helemaal fit voelt. Groot gelijk dat je weer even onder je dekentje kruipt als het kan.
Gezellige dag morgen hoor!

Groetjes, Elizabeth

miekequilt zei

Veel plezier vandaag!!