volgers

maandag 12 november 2018

Dan toch rollen we stilaan de herfst in..

Piep

Voor een keertje vroeg opgestaan..
DH doet dit gewoonlijk, omdat wij 3 lawaai-erige
Kippen hebben...
Euh.. ja.. je leest het goed,
Deze dames beginnen (momenteel) iets voor 7u van
Zich te laten horen.. dan willen ze wat lekkers.,
Verwend., helemaal niet..
En vermits wij in een woonwijk wonen gunnen we de buren ook hun rust.

Voordeeltje.. er stond al vroeg een grote pan pompoensoep 
Met chirozo/gehaktballetjes op en het witlof  voor een heerlijke witlof/ham/kaas lasagne.

T is een echte druilerige herfstdagje.. 
dus we maken het binnen dan maar extra gezellig.

Eerst namen we ontbijt,
Dan beetje poetswerk, met zijn tweeén zo gefixt,

En dan lapjestijd..
Oh ja hoor.. daar wijk ik niet van af.. 

De rand met de applicatie schiet al aardig op..
Al is het voorbereiden van zo een blok toch een flinke 
Klus... maar ach t is geen wedstrijd toch?



Ondertussen zijn het er weer al 3 meer.

Afgewisseld met ster nummer twee kom ik mijn dagen wel weer door,
Oh ja en de quiltsteekjes  niet te vergeten.

Nu had ik vorige week effe lichte paniek...
Ik las op het grote FB dat 
Bobbin in januari  opnieuw van  start gaat met haar
“Gratis” bom (nummer 2)
De eerste maakte ik met zoveel plezier, 
K hou zoveel van haar “country-achtige” ontwerpen.,

Maar jullie voelen me al komen..
De blokken van nummer 1 zitten mooi samen in een doos...
Daar moet ik dus van mezelf wel wat aan doen, voor ik nog maar mag denken aan meedoen met nummer2.

Dus straks maar even de blokken uitleggen en gaan bedenken welke sashings leuk zijn..

Deze fotootjes van de blokken doen me er wel zin 
In krijgen hoor..






Na al dit mijmeren was het plots bijna 9u30, en werd het dus hoogtijd om mijn poets-kleding aan te trekken en in gang te schieten..(doen jullie poetskleren aan? Ik moet wel want als ik met bleekwater enzo in de weer ben gaat er toch wel eens een spetter mis..)
Benieuwd, laten jullie je horen?


Nadat dit klusje geklaard is..

Houden we het vooral gezellig.. nemen straks iets lekkers bij de koffie.. dat mag met dit weertje... anders ook hoor maar klinkt leuk..

Keuze? Ja hoor?
De rijsttaart van mijn Hubby?



Of de lekkere friandises van onze DD2, die het bakken weer stilaan oppakt..
Soms met ons kleine vriendje in de draagzak op haar buik, grappig om te zien hoe ze het toch klaar speelt.



Eindigen doe ik met de gedachte die mijn leuze is:

“Always look on the bright side of life”

Het is niet alle dagen even makkelijk
 maar hé “wie heeft ooit gezegd dat het leven dat was?”

Maak er een mooie week van, met groot en klein
Geluk, als we ons best doen weten we het vast te vinden.


Happy quilting
Knuf









5 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Zo is het maar net Mieke, en idd, poetskleren aan is zo gek nog niet, want ik heb een broek verpest met bleekwaterspetters, ik gebruik het zelden of nooit, en nu dus één keer in de hoekjes van de wasbak met een kwastje, en voilla........nieuwe donkerblauwe broek gaf roze vlekken...Je quilt wordt zoals gewoonlijk weer erg mooi!

Sylvia`s Quilts zei

Inderdaad Mieke de blaadjes vallen nu echt, gelukkig nadat wij verhuisd zijn, niet meer in onze tuin.
Scheelt toch een hoop werk moet ik zeggen!
Maar de kleuren aan de bomen zijn mooi.
Poetskleren, nou.....soms maar meestal niet en inderdaad een mouw met gloor vlekken als resultaat.
Wat ziet die rijsttaart er heerlijk uit zeg en het klinkt zo gezond! Toch maar eens ergens het recept opzoeken.
Is het recept niet toevallig van Jeroen Meus, zijn we grote fan van. We kijken iedere avond.
Succes met je teruggevonden BOM, ach ja zo gaat het soms.
groetjes Sylvia.

Ineke zei

Haha, wat goed, poetskleding! Zou ik ook moeten doen, maar meestal poets ik toch wel netjes. En bleekwater, gebruik dat zo weinig, slecht voor het milieu hé.
Lekker die rijsttaart, maakte mijn moeder ook altijd. oh, zo'n zin in.
Fijne week

wilma oud zei

Wat zijn dat leuke blokken die van Bobbin. En ja, wanneer ik echt aan de poets ga, doe ik ook poetskleren aan. Anders bederf ik echt mijn goede kleren. Wat een heerlijke rijsttaart die DH gemaakt heeft en leuk dat DD2 ook weer begint met bakken. Lieve groet van Wilma

Anoniem zei

Ja hoor, voor mij ook poetskleren. Op mijn poetskleren knoei ik niet, wel op mijn goeie goed.
Voor ons even geen lekkers, we hebben wat rollen weg te werken. Ben ook een Bobbin fan, altijd leuk.