volgers

zondag 2 december 2018

We draaien weer mee in “de gewone wereld”

Piep

Wat heb ik dikwijls gedroomd van deze titel de afgelopen maanden...
Maar voila, ik ben er weer helemaal.

Met de restanten , zoals oa. Tinitus zal ik moeten leren leven.. 
soms, zoals vandaag zit er een heel piepend orkest in mijn oor..maar dan luister ik  podcasts en mooie muziek, het gaat er niet van over, maar het maakt het aanvaardbaarder.

Oke , genoeg medisch bulletin

Ik doe dus terug “buitenhuis” activiteiten,

Heb het fietsen terug opgebouwd tot ongeveer 30min per dag.

En dat bracht me vorige week naar de “randjesbee” in ons aanpakende dorpje.
Een bee waar ieder doet wat hij wil.

De gastvrouw gaat nog steeds naar de kunstacademie en oh man, wat een mooi werk maakt ze.,




Dit is toch kunst? En dan blijkt dat dit een proefje is, het echte moet nog komen.
Hoedje af, ik geraak niet verder dan een stokkemannetje :)


Hier werd hard gewerkt aan een bom of mystery? Dat ontgaat me even, trouwens de blokken zaten in een geweldige blokkenmap.



Een schitterend kruissteekpatroon, het groeit gestaag maar hoe mooi!!

Ik zelf breide verder aan de sokken van DH, want ocharme die mens, die heeft s avonds koude voeten, niet dat hij geen sokken heeft, maar de zelfgebreide zijn echt versleten... dat komt er van als de breister,
 ( ik dus) meer  lapjes verslaafd is dan wol-verslaafd.
Maar kijk 1tje is al klaar en de andere volgt weldra,
Dus mijn mannetje, nog heel even geduld. :)




Mijn volgende uitstap was lekker gaan shoppen in Rosada, een nieuwe outfit voor de feestdagen en
Sinterklaas voor ons kleine vriendje.
Wat voelde dat goed, een vrouw die 6mnd niet een keer winkel in winkel uit kan .. dat is :(

De kapper bracht ik ook een bezoekje, haartjes in de plooi en een goeie babbel, bedankt H. Je bent een toppertje, ook al gaat je leven  niet altijd over rozen.

Afgelopen  dinsdag, was er eentje van 
“even heel hard schrikken”
Onze Viktor moest plots in het ziekenhuis opgenomen worden , wat een onschuldige hoest leek,  bleek 
RSV-virus te zijn.. er kon geen risico genomen worden, er was een echte epidemie zei de kinderarts.

Gelukkig was onze hartedief er niet al te ziek van en met mama dag en nacht in de buurt mocht hij vrijdag met de Buppa-mobiel naar huis.
Thuis gekomen lieten we mama even tijd om lekker te douchen.
Wij zongen met kleine man liedjes en toen hij moe werd was de wiegende arm van Mimi de goede plek om in te dommelen..



Nu kijk ik uit naar komende dinsdag, eindelijk weer naar de bee in Quiltshop Leur,
Trakteren met suikerboontjes en er gaat ook nog een doos belgische chocolaatjes mee, om mijn verjaardag nog effe te vieren, die was in juni, dus dat hebben de dames nog te goed.

Ik was ook nog een beetje actief op mijn naaikamertje,
De bom van Els zit in mekaar, joepie dat wil dus zeggen dat ik met de nieuwe bom in h
Januari, mag meedoen van mezelf :)
Dinsdag gelijk batting kopen en dan aan het quilten, misschien geraakt hij nog af voor de het nieuwe jaar.. wie weet..

O ja, toch nog even iets vertellen..
Oh oh dit wordt weer een lang blog..

Ik hoorde en las al verschillende keren dat een ovale quiltring handig is.. nu heb ik ringen groot en klein, maar een ovale (nog) niet,
Toen ik effe de mening vroeg in een FB groep voor quilten, werd er me eentje te koop aangeboden,
Dus ik hou volgende week de postbode in de gaten,
K bericht jullie er later over of het lekker werkt of niet?
Wat is jullie ervaring? Iemand die er ook mee werkt?



Al blog-lezend vandaag kwam ik nog een mooie spreuk tegen, die ik nog graag met jullie wil delen,
Op dit blog..


Die vond ik zo mooi.. blijf dicht bij jezelf en vergeet nooit wat een kracht er in je schuilt.

Happy quilting
Knuf



3 opmerkingen:

wilma oud zei

Goede avond Mieke, wat goed om te horen dat je weer de deur uit kunt gaan. Ja, die ziekte wat jij nu hebt, heeft mijn DH ook al jaren. Ook hij zegt, wanneer je er op let, wordt je gek, dus hij heeft er ook mee leren omgaan. En het gaat ook nooit meer over. Zo erg.
Dat was inderdaad schrikken met Victor. Wat een heerlijk manneke is het toch. Gelukkig is die weer thuis. Heel leuk dat ik je a.s. dinsdag weer op de BEE in Etten Leur zie. Tot dan. Nog een fijne zondag avond. Lieve groet van Wilma

Judith zei

Hi Mieke, wat heerlijk voor je dat je weer de deur uit kunt gaan en deel kunt nemen aan het dagelijks leven. Ik ben nu pas drie weken bezig, in en uit het ziekenhuis, mij super goed voelen en helemaal niet zo goed. Daar baal ik nu al van, laat staan een half jaar. Ik hoop voor je dat het zich stabiliseerd en dat je voorlopig (heel erg van die constante piep in je oren) lekker gezond blijft. Ach en Victor, het brengt herinneringen terug toen onze dochter Maxime ook een week met hetzelfde virus in het ziekenhuis lag. Ze zijn zo kwetsbaar die kleintjes. Gelukkig gaat het met hem ook weer beter. Heel veel plezier van de week bij Quiltshop Leur! Lekker opknappen tussen de lappen en je vriendinnen!

Ineke zei

Joh...wat vervelend voor je, tinitus hebbende, ik ken veel mensen die er behoorlijk veel last van hebben. Wat fijn dat de kleine man weer helemaal opgeknapt is. Benieuwd naar je ervaringen met ovale ring.
Fijne week