volgers

donderdag 13 december 2018

To star or not to star?

Piep

Een winterochtend, koffie, muziekje..
Een mooie achtergrond voor het schrijven van een
Verhaaltje..

Eerst en vooral “de ovale quiltring”

De levering was heel spannend.. duurde heel lang..ik las ..achterstand bij de posterijen door “black friday”
Oke.. geduld..
Paar dagen later, dingdong.. staat er een pubermeisje voor de deur... met een groot pak..
K heb het kind nooit gezien.,
Maar ze zegt vriendelijk “ ze gaven dit pakje bij ons af.. k dacht dat mijn mama iets gekocht had.. maar dat is niet.. uw naam en adres staat er op ??”

Oef mijn ring, dank u lieve meisje..en mijn postbode die krijgt voor kerst een brilletje met een
 strik rond :).. k woon 35jaar in dit huis ..:(

Eind goed al goed.
Het is een mooie, stevige ring, zelfde merk dan
Mijn andere ringen.

Conclusie:

Ik vind het een geweldig ding,
Het probleem van de pijnlijke schouders bij het 
Quilten in mijn makkelijke stoel is opgelost.
Deze ring in minder breed in doorsnee en je hebt 
Best een groot vlak om te werken.,

Dus de BOM van Bobbin gaat lekker!



To star or not to star

Zoals jullie weten ben/was ik bezig de Star upon Stars
Te maken, ik begon eraan voor de sterren-gekte er kwam..

Kocht het patroon en de stempelset.

Toen zag ik er dus meer en meer verschijnen.,. En nu 
Stond het patroon (voor machinaal werk) zomaar in
De Quiltmania..
En de volgende workshop voor deze quilt, met de hand, en de 
Stempel-set kondigt zich aan..

En nu komt het.. ik hou hier niet van...
Quiltingmieke loopt niet graag mee met de 
Grote massa..
 sorry dames,
 kan niemand wat aan doen,  
geen ontwerpster, winkelier of quilster,
is mijn gevoel..enkel en alleen dat.

En in de quiltwereld komen “trends” nu eenmaal
In grote golven..en gaat de hele “steekjes-wereld” aan
Hetzelfde patroon.

Ik denk er over de stempelset (en het patroon als bonus) te verkopen...

K zal mijn tweede ster afmaken en er een kussen
Van maken misschien..
Ik maakte het tenslotte ik één van de zwaarste periodes 
In mijn leven.

Maar het bracht nieuwe perspectieven...
In deze kersttijd... gezellig aan de kachel,
Klein werkje.., en je gelooft het niet...
Met sterretjes...
Een patroon dat zo maar op mijn pad kwam..

Eerste maal dat ik een patroontje van deze
Dame maak...
Goof

Klein malletje, ongedwongen patroon, lekker
Over al te maken, hier zeggen ze 
“tussen de soep en de patatten” 

Scrapdoos op tafel... klein strijkijzertje en hop..
Gaan met die sterren..



Heb er zo al 6 af..
Telkens direct aan de grote lap te zetten..

Weten jullie nog dat ik vorige week weer naar
De bee ging in Leur?

Was erg gezellig, en we kregen van Marij, 
Onze lesgeefster, een erg “leuk patroontje”
Met het idee, leg het altijd dicht bij je, daar waar
Je aan de slag gaat en elk stofje dat je in het nieuwe jaar gaat verwerken , daar maak je 1 x het malletje van,
En naait het tot “een spinning star”
Erg leuk idee juf, dat ga ik zeker doen,
Dus nog een projectje “tussen de rijst en de kip” :)
Een mens eet tenslotte niet elke dag hetzelfde.



Ondertussen geurde het hier heerlijk naar foccacia en staat de marokkaanse kip klaar.

Mijn vriendin kwam goed op tijd aan,
6mnd geleden, dus heeel veeel te vertellen.

Je ziet, ik sta weer in het leven met twee benen,
En geniet,
Geniet van de kleine dingen in het leven,
Hop naar de kerst

Wat wens ik jullie?
Eerst en vooral veeel gezondheid,
Veel liefde en family-geluk
En verder... feest op jouw manier,
Ingetogen of heel uitbunding,
Net waar je je goed bij voelt

Merry christmas!





Knuf


5 opmerkingen:

wilma oud zei

Oh Mieke, wat een heerlijke blog om te lezen. Ik weet dat je niet meedoen aan de grote hypes die er kunnen ontstaan in onze quiltwereld. Dat je zoveel plezier beleeft aan de sterren quilt van Goof, doet me deugd. Ik ben ook bezig met de vingerhoedjes. Dat is ook bijna therapie. Wanneer ik op verlof ben of naar de Bee ga, is dit een heerlijk werkje. Fijn te horen dat het weer beter met je gaat. Lieve groet Wilma

Marguerite zei

Wat een heerlijk blogje.
Tussen de soep en de patatten, wat een gave spreuk

Ingrid zei

Wat een mooie sterretjes.. Ik ben ook zeker geen meeloper in de rij van trendvolgers in quiltlqnd. Doe graag mijn eigen ding. Dus kan me heel goed jouw gedachten volgen
Doe nou ding en ben gelukkig !!!!

Ineke zei

Hé, eindelijk iemand die ervoor uitkomt om met de hele meute mee te lopen. Nu doe ik dan wel mee met de Winterse Hexjes en soms wil ik ook wel eens iets nieuws proberen wat weer als workshop wordt gegeven, maar het is toch erg leuk om zelf iets te zoeken en te maken. Dat ben ik dus van plan komende tijd. Eens kijken...
Maar je sterretjes zijn echt prachtig!!! Succes en fijn dat je er weer helemaal bij bent!

Ineke zei

Oeps, bedoelde dus...NIET met de hele meute mee te lopen ;-)