volgers

zondag 30 december 2018

Zwaai uit en kom in...

Piep

De kalender wordt heeel dun...

Terugkijken is niet van mijn gewoonte.,

‘K Zeg altijd “wat geweest is, ligt achter je schouders, kan je niet meer aan...
En dat is ook zo..

Maar 2018 was toch een heel bijzonder jaar..

In februari kregen we te horen dat we 
“Grootouders” gingen worden.. 
dit hadden we echt niet meer verwacht.,

En dit was dan ook “het zalige hoogtepunt van 2018”

Onze Viktor kwam in onze familie.
Wat een zaalig kind is het van ondertussen
 dik 3,5mnd.



Ons aller oogappeltje waar we volop van genieten.

Op gezondheidsvlak gaan we dit jaar snel vergeten. Punt.

Op creatief vlak,
Vooral kleine dingen..

De sokkendoos,  die ik toch vol wist te breien en ons oogappeltje warme voetjes garandeert tot de eerste laarsjes :)


Verder heb ik toch flink gewerkt aan mijn Di.,
De eindeloze rondjes geraakten af en ben ondertussen weer een eindje verder..


Ik begon ook aan de “stars upon Stars” maar daar
Kennen jullie mijn dubbele gevoel over..ben er nog steeds niet uit of ik hier mee verder ga.. en hoe dan..





Verder “een scrap-eenvoudige-sterretjes-quilt”
Heerlijk werkje hier thuis en ergens anders...
Gedachten op nul en gaan...ondertussen is de lap al een stukje groter dan op de foto.
Zoals deze dagen is het een  zalig eenvoudig werkje met de top1000 op de achtergrond.




Ook worden de laatste quiltsteekjes gezet aan de 
BOM van Bobbin.

Deze zal dus zo goed als klaar zijn als het eerste blok van de nieuwe BOM verschijnt.
Doel bereikt!




Tussendoor probeer ik ook nog wat te breien aan de sokken voor DH.

En dan zijn de dagen “te kort”...
Maar beter dat dan dat  mens doelloos door het leven zwerft.. daar hebben wij quilters gelukkig geen last van.

Uitdaging voor het nieuwe jaar??

Wel.. mijn eigen ritme volgen,
Werken aan waar ik zin in heb en genieten met mijn gezin.


Ik wil al mijn lezers bedanken om mijn krabbeltjes weer een heel jaar gelezen te hebben en hoop jullie in 2019 weer te mogen verwelkomen,


Rest mij, jullie stuk voor stuk, een 
“Gezond, gelukkig en creatief nieuwe jaar toe te wensen”

Ik zet alvast een drankje klaar voor vanavond

Knufknuf





8 opmerkingen:

Marialovequilts zei

Mieke, wat een plezier telkens je verhaaltjes te lezen. Een mooi overzicht van het jaar, ik zou me er ook eens aan moeten zetten maar stel het weer uit, geen tijd, begrijp je? Ik wens jou en je familie een prettig eindejaar, maar vooral een creatief gezond 2019 met gans je gezin rondom je! Groetjes,Maria.

Sylvia`s Quilts zei

Ja Mieke, ik ben het helemaal met je eens; doen waar je zin in hebt en je eigen ritme volgen!
Genieten van de "kleine"dingen" en in het nieuwe jaar gewoon doorgaan, waar we gebleven waren!
Allerbeste wensen voor jou en je familie.
Groetjes Sylvia.

Anoniem zei

Je hebt een druk quiltjaartje gehad in 2018. Mooi allemaal en je kleinzoon is natuurlijk het allermooiste en liefste.
Fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2019.

wilma oud zei

Je hebt goede voornemens en mooi dat je, wat er geweest is, achter je laat. Ga heerlijk genieten van dat mooie wondertje dat Victor heet en van je familie, vrienden en hobby. We zien elkaar weer in 2019. Liefs van Wilma

Ineke zei

Wat een heerlijk baby-tje is jullie kleinzoon.
Fijne jaarwisseling en een gelukkig 2019

Judith zei

Ik vind het juist heerlijk om terug te kijken. Juist omdat dit mij een onvoorstelbaar groot gevoel van rijkdom geeft. Lieve mensen om mij heen, vriendschappen die zich verdiept of gevormd hebben. Mooie momenten met ons gezin, en ook de verdrietige momenten, die mij dan juist weer dankbaar maken. Enfin, zo steken we allemaal verschillend in elkaar. Jullie de beste wensen. Enne ondanks alles heb je onvoorstelbaar veel gedaan. Chapeau. En Victor? Hoe bijzonder is dat.

Betsy's Quilt Blog zei

De Sutton Grange wordt echt heel erg mooi. Die van mij ligt al even in de doos. Misschien in t nieuwe jaar...
Prachtig manneke, jullie Viktor.
Een goed (quilt) jaar toegewenst!

Annelein zei

Prachtige quilts in wording laat je zien... maar Victor... die steelt toch écht de show in dit blogbericht... Begrijp je gevoel helemaal... Kostbaar...