volgers

zaterdag 12 januari 2019

Gewoon.. gek genoeg..

Piep

Zaterdagmiddag,
Op de fiets deze ochtend  paar boodschappen gedaan,
Brr.. grijs, guur weertje,

Namiddag, lekker met een (Emma) kopje thee en een muziekje
Effe tijd nemen voor een zomaar blogje.

Zomaar.. over de mooie dingen van alle dag.

Ik ga beginnen met een “spreuk”
Die me gisteren opviel..

Zo waar, zo mooi!



Dit brengt ons naadloos bij “ons” leven..

Vorige week nog lekker met ons gezin gebruncht,
Bij jongste thuis,
Het nieuwe jaar ingezet, omdat jongste met de jaarwissel in 
Warmer oorden zat.
Wat wordt een moederhart gelukkig als we allemaal
Samen rond de (goed gevulde :) tafel zitten.







Zoals jullie zien had Buppa weer voor veel lekkere pistolekes en suiker- en rozijnenbrood gezorgd,

Verder veel lekker beleg, franse kaasjes
Fricadellebollekes met kriekskes

En de laatste foto een heerlijke 
bloemkool/feta/rode ui taart van Ottolenghi, (zowel koud als warm te eten) door DD2 gemaakt.

Man man wat kan die Yotam Ottolenghi toch koken, enfin..
Vooral combineren en durven kruiden gebruiken..
Wij zijn echt fan..
Voor wie interesse heeft, klik eens op de link...
Je zal verbaasd zijn..

Verder een Viktor nieuwsje,
Je kan het geloven of niet,
Hij is net de 4mnd gepasseerd en het eerste tandje is een feit..zo vroeg.. tja onze viking gaat ervoor!
Dus de bijtringen uit de koelkast doen hun werk.




Donderdag, een middag waar we maanden naar uitgekeken hebben..,
“Steekjesbee”

Deze keer bij een vriendin die, samen met haar man, hun leven een hele nieuwe wending hebben gegeven..

Een leven dat volledig in het teken staat van hun
Eigen paarden en paarden die daar “logeren” 
Ze noemen het “silver stables”
Wat een prachtplek wordt hier gecreëerd. 

Man, man wat ben ik toch gek op deze edele dieren.. 
het gevoel was eigenlijk heel naar de achtergrond verdwenen, omdat ik ook niet meer met paarden in
Contact kwam..
Maar oh oh wat heb ik genoten.
Eerst bezochten we ze op de wei en kon ik ze lekker de wortels geven die ik had meegebracht.

Direct zag je bij elk van hen,  hun eigen karakter, dat is zo fantastisch.

Toen gingen ze naar binnen, elk hun box in,
Wat een rust.. alles op een kalme relaxte, voor hen heel  gewone manier, dat kon je duidelijk zien..zonder enige vorm van stress of onrust.

In de stalling bleek dat in de eerste box  al direct een “knuffel-paard” stond.
Zijn mooie hoofd wurmde hij door de voeder-opening om toch maar geknuffeld te kunnen worden..
Vriendin zag direct de “zin in knuffelen met het paatd die ik had” en opende de box voor me,
Man, man, zo een groot, echt groot dier dat zijn kop op jouw schouder legt.. wat een gevoel.. en we hadden mekaar nog geen enkele keer ontmoet..
Die betoverende ogen.. wat is dit mooi!!

Toen mocht ik ook nog even helpen met borstelen van een ander paardje..
Ik voelde me echt in mijn sas.

Ik kom zeker terug, sneller dan de volgende bee...dat weet ik zeker.

Rijden deed ik nooit, en zal ook niet gebeuren, maar het contact is zo fijn... hier wil ik graag meer van proeven.






Gisteren, 

vrijdag, 

normaal beetje poetsen...
Mmm... niet veel zin.. effe paar franse slagen uitdelen
En t zal goed (moeten) zijn.

Als pensionista en met onze leuze “ik doe wat ik wil”
Waren we het er snel over eens.. 

We gaan een keer naar het zweedse warenhuis in Breda, daar koop ik de dagdagelijkse servietten.. want voel me gebrekkig als ik moet eten zonder 
(Niet omdat ik zo “olala” ben.. nee het is me gewoon zo aangeleerd en dat draag je mee, ook als je 60 bent.

Dus op pad,
Beetje rondwandelen,
De voorraad dus aanvullen,
We gaan al voor een beetje voorjaar,
Wat geel, zachtroze (dat kan je  nu ook al wel
Vind ik) en wit, groot en klein..

Dan daar maar iets eten.. 
de “zweedse balletjes” ach voor een keer.. al zijn ze
Niet meer zo lekker dan “in t begin”
Of is dat in mijn kop? Mijn herinnering..

Dan na nog wat rondgekeken te hebben hadden we genoeg van de drukte..koffie terplaatse, 
Nee .. want de drukte blijft..

Lekker, zonder te kiezen voor de autostrade, rijden we,
En we zien wel waar we een leuke koffie-plek vinden..

Na een uurtje rijden (en geen koffiehuis te bespeuren) reden we gewoon naar het leuke hotel dicht in onze buurt,
Daar waar we in de zomer met de fiets steevast halt houden... 

Zoals altijd , namen we rond 15u lekkere koffie met iets te snoepen en genoten van mekaar.

T leven hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn.. 
en geluk.., moet je zien, moet je vangen, elke dag weer.,
Want het kan zo maar anders zijn..
afgelopen dagen zal niet alleen ik, maar vele
 mede-quilsters zo geschrokken zijn.. van hoe veranderlijk en vergankelijk het leven kan zijn.

Dus lieve lezers, 

Ik wil niet zwaarmoedig klinken ..
Maar herlees de paragraaf hierboven nog een keer en vooral .. denk elke ochtend bij het ontwaken.. ik ga vandaag “van iets” genieten.

Happy quilting
Knuf

Ps. Bedankt dat jullie even over mijn schouder, mee terug keken,  op de voorbije dagen.


4 opmerkingen:

Ingrid zei

Wat heb jij genoten van die paardjes. (Ik heb vroeger wel gereden en weet hoe gevoelig die dieren zijn, ze luisteren echt..horen de toon van je stem). En naar Ikea.. die balletjes, dat veranderde smaak vond ik ook...ligt dus niet aan mij..mm
Ik mis het samen koffie drinken onderweg, alleen doe je dat niet zo makkelijk..Misschien later...
Geniet van het leven en elkaar !!!

Ineke zei

Wat heerlijk om samen met je kinderen en kleinzoon te eten, gezellig hoor. En de paarden zijn zo mooi, echte edele dieren. Vroeger veel paard gereden en ook later toen ik tussen de 20 en 30 jaar was, heerlijk door de bossen rijden op de Veluwe.
Fijn weekend Mieke

Heleni zei

Wat een heerlijk, gezellig, lief blogje Mieke. Zo fijn met de kinderen en kleinzoon aan tafel. De paardjes, achja, ik wilde vroeger graag rijden maar 'ik mocht niet' van mijn ouders. Het zijn zulke mooie lieve dieren.
Geniet lekker van alles elke dag want het kan zomaar in één keer anders zijn.
Lieve groet, Heleni

Lida zei

Heerlijke dagen dus en dat zijn de lichtjes in deze donkere dagen, jij genoot en ik genoot met je mee! Nu lekker steekjes zetten en daar van genieten, groetjes
Lida