volgers

woensdag 6 maart 2019

Hobbel de bobbel..

Piep

Holder de bolder.., 
Van de lente naar de herfst..

Van een buitenleven (lees klusjes in de tuin, maar ook een lekker terrasje doen met mijn DH en mijn paps in de volksabdij.

Tot warme,  gezellige dagen
Bij de kachel,
En dan worden er natuurlijk steekjes gezet.

Vele uurtjes applicatie..,
Weten jullie nog deze..



Waar je op de achtergrond iets zag ontstaan...

Wel nu worden hier vele kleine steekjes aan gezet.. heerlijk vind ik needle turn..,

Wat is trouwens jullie favoriete applicatietechniek?



Verder ben ik nog steeds 
in to : pouches. (Zakjes-tasjes)

K zag een geweldig patroontje
Voorbij komen.. 
mmm.. ga ik bestellen..

He :(  moet ik toch weer zo een 
Paypal-account, ik wil dat helemaal niet... grr... lief contact gehad met de verkoopster “overseas” .. maar helaas...

Je kent me al een beetje :) dan ga ik denken.... mmm.. effe youtuben...
Oh dit filmpje?? 
Ja dat is echt soortgelijk!

Deze ochtend , Hop naar mijn “naaikamertje”
Stofje/lat/mat/cutter/rits...

En gaan met die ... juist ja.

En nu ben ik een content mens, en kan ze gaan maken in welke grote ik maar Wil.








En voor wie ons huisje kent.. ja is het stofje van de keukengordijntjes..,still love it!

En het kleine “schaapje” dat hing jaren aan mijn telefoon, maar toen ik een “apple’tjes” telefoon kreeg werd het opgeborgen in het potje “voor je weet nooit”
E voila vandaag mag hij me weer vergezellen.

Nu ben ik dus weer gerust, projectje geslaagd.

Trouwens de lieve dame “overseas” had nogmaals gemaild met een link
Naar een Andere shop waar ik kon
Winkelen zonder Paypal.
Lief maar, k heb het hem zelf gefikst.

Moet nu echt een quilt dubbelen, zodat ik ook aan het quilten kan vanuit mijn zeteltje.
Lekker beetje steekjes zetten..Tussendoor.

Ook de sterretjes schieten lekker op.





Gisteren had ik weer een heerlijke bee bij 
quiitshop leur
Onze Marij vierde haar 65ste verjaardag, lekker met taart en vele kusjes.
Ik maakte haar een klein draadjesmandje gevuld met chocolaatjes.
Fotootje vergeten te maken... :(

Er gebeurde ook iets vreemds..
Dit boek plofte zo maar in mijn tas...:)
Mmm.. moooi!!! Een aanrader.





Ook bleken we weer een hechte groep toen 1v vd dames vertelde dat ze voor de 4de maal getroffen wordt door die verschrikkelijke ziekte.
Zo moedig van haar om toch haar verhaal te doen, hoop dat het luisteren dat wij deden.. sommige voorzichtige vragen stellend, haar een beetje hebben kunnen ondersteunen.
N. Je bent een geweldige dame en we blijven duimen voor je.

Dit zijn de loodzware dingen in het leven van iemand... 

doet me dan nadenken over wat ik deze week las op een van de vele blogs die ik volg...praten over dingen die aan ons hartje ....en dan werd er niet bedoeld dat er een hartziekte in het spel is...
Dan denk ik ....er het mijne van..

Ieder voelt zijn “ding” maar als ik zoiets hoor dan voel ik me heel nederig en klein...
Want hoeveel plannen je ook hebt, het kan zomaar....

Hoe was het tenhuize van ...
Wat werd er gegeten/gebakken?



Een lamstagine



Een chocoladecake,

Die werd mee opgesmuld toen we weer op paardjesknuffel gingen bij 
N. En F.
Genieten met de grote G.
Wat hou ik van deze grote geweldige dieren, meer en meer..

Soms denk ik...



En gisteren, op aswoensdag, bakte DH pruimentaartjes,
Een traditie in Antwerpen op deze dag, en tradities houden we in ere,
Dus heerlijk bij paps op de koffie geweest en samen gesmuld.







En dan toch weer een kleine update van ons harte-diefje.

Wat een zalig kind!
Hij brabbelt er op los, kent je nu heel goed en smult de gerechtjes die mama voor hem maakt met grote goesting..
Wat denk je van baby-ratatouille..
Postelein, snijboontjes..

Fruitjes... mango, aardbei, braam..

Smulpaapje.. hoe zou dat komen?

Vandaag is het weer knuffeldag, wat kijken we hier naar uit, telkens weer.


Happy quilting
En denk eraan .. leef!! (Alsof morgen niet bestaat, zoals Andre Hazes zingt)

Knufknuf




8 opmerkingen:

Ingrid zei

Ohhh wat een schattig zakje/tasje..heb je een link naar die webshop?? (Ik heb wel.paypal)... en heerlijk kindje..lekkere taartjes..mmm gezellig lezen blogje.. ;-)

wilma oud zei

Dank je wel Mieke voor deze blog. Ik kon dinsdag niet op de Bee zijn, maar ben wel mee verdrietig over het nare bericht van N. Wat moet deze lieve vrouw toch veel meemaken.
Je sterren en BP zijn prachtig en wat leuk van Antwerpen met zijn pruimen vlaaitjes op Aswoensdag. Geniet van jullie kleinzoon en lieve groet van Wilma

Ineke zei

Wat moet het toch zwaar zijn voor de personen die zo getroffen worden met deze nare ziekte. Heel veel sterkte voor haar.
Wat een schattig zakje/tasje is het geworden, knap dat je het zo kon maken!!! Trouwens, alles wat je maakt of aan het maken bent is prachtig.
En dan je kleinzoon, wat een heerlijk ventje, hij geniet volop!!! En jullie allen ook.
Fijn weekend

Coby Breitner zei

Wat een geweldig etuitje, superleuk stofje!
Mis wel je oude lettertjes hoor.
Groet Coby

Conny's-blog zei

Ja soms gebeuren er dingen om je heen die je weer aan het denken zetten he.
We moeten blijven genieten van al die lieve mensen om ons heen en onze hobby...........liefs.Conny

Beatrice zei

Hello,
Sorry I don't speak Dutch. I'm interested in the link to the website for the small bag pattern too. Can you help me find it? Yours is lovely ! Thank you. Beatrice (from France).

Beatrice zei

Hello again, I think I have found the pattern for the small bag.
Suzy's Sack by This & That Patterns - Designer Sherri K. Falls
So in fact it's a regular sized bag and you've reduced the measurements. Great idea! It's even cuter!

Beatrice zei

Or perhaps this one?
http://www.hilltopcustomdesigns.com/2019/01/bauble-pod-popcorn-pouch-pattern-hack.html