volgers

maandag 18 maart 2019

Wat een geweldige week.

Piep

Goedemorgend op deze maandagochtend..

Nog in kamerjas...
Na een drukke, maar oh zo fijne week.

Woensdag was het hier “steekjesbee”
Een gezellige bee met deze keer 
3 dames, mezelf incluis.

Wat is er gezelliger dan lekker samenzijn, 
Dwz. Een klein “zomaar” cadeautje” op je bord vinden.
Dus maakte ik voor beide dames 
“een “mandje”




Mandje, speldekussentje, vingerspeldekussentje (ik kan het niet missen bij het appliceren
Om mijn kleine
Clover-speldjes op te steken,
En een zakdoekhoudertje voor in je 
Handtas.
En dan nog “het super-meetlatje” van metaal (kan dus niet buigen of breken) aan de ene kant cm , aan de andere kant inch.

Dan aan tafel, uiteraard eerst lunchen.
Eerst een lekkere home/made cannelloni met lekkere broodjes.

Als dessert had ik me de dag voordien uitgeleefd...

Kano’s met bessenconfituurtje en mascarponeroom.





Een marokkaanse sinaasappelcake met lemoncurd en kokos...



En nog wat cocosmacarons..



Tuurlijk werden er ook wat steekjes gezet, ik aan mijn sterretjes, en
Er werd verder gebreid en geappliceerd.





Mijn sterretjes gaan nog altijd lekker..


Ook appliceer ik zelf elke dag toch wel een
Dik uurtje aan mijn eigen “mistery”

Donderdag gooide ik er effe een dagje witte frakskes” tussendoor.
Bloeduitslag, reuma uitgesloten..
Nog maar eens andere pijnbestrijder.

Zaterdag was het het hier thuis “vaderdag” 
(Is eigenlijk 19mrt ) 
Mijn DH werd lekker verwend door zijn meiden en schoonste zonen met zalige bakspullen, waaronder een nieuwe kookwekker, want de onze had na 30j een beetje zotte kuren gekregen.. laat ons zeggen , een bejaard dingetje, die al wel eens vergat dat hij moest klingelen :)



Schoonzoon zijn
“Eerste vaderdag” werd uiteraard ook gevierd met een grappig cadeau.,



Copy/paste. :)


En ons oogappeltje die wist zich best te amuseren op Mimi’s quilt.. wat was daar veel op te ontdekken.. 
alleen waren de rondjes moeilijk te grijpen :)



Zondag kwam mijn goede vriendin
V. Op bak-workshop bij mijn DH.
Pistolekes, brood...





We smulden hier lekker van tijdens
De lunch.

Dan begaven we ons , V. En ik, naar 
“het Ravenhof” 
Een mooi kasteel in onze buurt waar tentoonstellingen worden gehouden.

En “toeval bestaat niet?”
Toch wel..
Ik zag donderdag in een verkoopgroep van quiltboeken een koopje staan,
En wat me opviel, het was iemand uit mijn naburige dorp..

Dus toch maar even geïnformeerd of ze zelf aan quilten deed?
Al 30j... en laat ze nu net hier tentoonstellen..

Dus effe een berichtje aan V. Gevraagd of ze zin had om te gaan?
Bij haar ging direct een belletje rinkelen.., mmm.. wat is haar naam?
AGNES MINNEBACH

Bleek het een oud/collegaatje te zijn
Van mijn vriendin.

Grappig.. wat een kleine wereld.

Enfin, wij er naartoe..



Twee happy vriendinnetjes benieuwd naar wat hen te wachten stond.

Leuke evolutie in werk.. klassiek begonnen en nu overgegaan sinds een jaar naar art-quilts.
Werkend vanaf foto’s.. landschappen.. en veel de techniek raw-edge gebruikend.,

(Ik volgde hierin ooit een
Workshopje, maar kan blijkbaar veel verder uitgewerkt worden dan wat ik toen leerde.)
Een
Impressie..,










 




T was een toffe babbel Agnes, je bent een inspirerende vrouw.
We gaan samen onze hoofden buigen en op zoek naar mede- lapjesvrouwen (er zijn er wel wat zoekende vernam ik via via..) en een geschikte locatie om samen verder inspirerende ochtenden/middagen te organiseren.

Moesten er art-quilters dit lezen
.. wie weet heb jij ook zin in een

“Frisse nieuwe bee” waar alle kan
En mag.


Vandaag hou ik een “me” dag
Warme thee, dikke trui,
Leesvoer....
Netflix
En misschien straks een steekje.

Maar voor nu, lekker rusten en nagenieten.





Happy quilting

Knufknuf

6 opmerkingen:

Ingrid zei

wat een super weekend !!! en wat hebben jullie toch een heerlijke lunch voordat jullie steekjes gezet hebben... mmmmm.....

wilma oud zei

Oh Mieke, ik weet gewoon niet waar ik beginnen moet. Inderdaad een hele leuke week voor jou en je vriendinnen en geliefden. Eerst dat mandje op de BEE. Wat verwen jij iedereen toch. Is het niet met cadeautjes, dan is het wel met taarten, lekker eten, aandacht en liefde. Wat leuk voor je vader dat hij zo verwend werd. En geeft DH workshops? Wat verrassend. Ik heb afgelopen weekend geprobeerd een biscuit taart te maken. Koken kan ik goed en lekker, maar bakken.......nee. Dus bij mijn eerste probeersel was dan ook de bodem mislukt. Geeft niet. Ik blijf vol houden. Ik weet nu wat ik verkeerd deed.
Ik hoop dat je gezondheid het toelaat dat komende week ook leuk voor je wordt. Lieve groeten van Wilma

Judith zei

Een top week kun je welstellen! Wat een heerlijkheden bij de vee bij jou thuis! Ik doe je dat zeker niet na, sterker nog, ik zou t niet verzonnen krijgen. Hopelijk lukt t een bee groep op te starten. Fijne week,

Maya zei

Wat een gezellige week is dat geweest! Genieten!

Coby Breitner zei

Even een opmerking, ik weet niet of je het van andere mensen hebt gehoord maar ik kan jouw foto's niet zien en hetzelfde bericht komt steeds binnen, dus vandaag 25-3 komt weer het bericht van 18-3??
Groetjes Coby

quiltingmieke zei

Piep

Coby er waren plots problemen met Blogger.. sorry voor
Het ongemak.
Zou nu opgelost moeten zijn.

Knufknuf