volgers

donderdag 28 maart 2019

Lente-poets en andere kriebels

Piep
Blogje over drie dagen...:)

VrijdagAvond, kaarsjes aan, theetje..

Mooie dag gehad.

Donderdagochtend gepoetst, de benedenverdieping,
Das gewoon, 
Alleen dagje eender,
Morgen 16gr .. daar proberen we dan samen van te genieten.

DH heeft deze ochtend de winterbanden ook weer laten opbergen en de zomerse erop,

Joehee!! Spring is coming!!

Zot?  dat ik dan maandag de grote glas-servieskast de lenteschoonmaak gaf.

Oh oh wat leuk al die mooie spullen, maar ze staan in een “oude” (niet versleten :) kast..

Die dingen Worden uiteraard niet elke dag gebruikt en zijn dan toch altijd weer tegen de lente aan een sopje toe.

Heb je dan “geen vaatwas”?
Oh ja .. die laadde ik vol.. maar ga dan niet staan wachten...
Dus veel sopjes en een machine vol
Theedoeken verder staat alles weer te schitteren, als diamantjes.
Me happy!!

En weet je, al zijn al die “dingen” mooi.. er zijn maar twee soorten glazen waar ik telkens blij voor ben dat ze de kast weer in gaan..

Mijn “erfenis “ van mijn grootmoedertje.. 
glazen met bladgoud op de voetjes en klimopblaadjes  op het glas..
Mooi door hun achtergrond.., en emotie..,

Kijk.. 





En dan deze... 4 stuks...(waren er ooit 6.. eentje deed ik zelf sneuvelen , eentje de poetsvrouw..

Een echt glas voor kreeften-cocktail..(moeke gebruikte ze enkel met kerst..)
Oh oh.. die vind ik zo mooi!!
K zet ze ook prominent in het zicht achter de grote glazen deuren, en voor één van de stapels kookboeken.
(Allen voor de foto effe op effen achtergrond)

Kijk..






En dan 4 stuks wijnglazen die DD2 voor me kocht met een moederdag van haar zaterdagbaantje-verdiende frankskes.

Kijk...





En als ik dan s avonds zit te eten geniet ik weer van alle spullen, groot en klein..











Ben ik nu alleen zo een emo-kieken of   hechten jullie ook aan “speciale dingen met een herinnering “..

Benieuwd wie ze met me wil delen...

En euh.. lenteschoonmaak?
Ouderwets of normaal???

Vooral de keuken en dus de
Glaskast moeten er zeker aan geloven..

Mijn legplank ik de keuken.. zelfs meer maal per jaar...

Gezellig.. wat kookboekjes, altijd wat kleine ledlichtjes (zag ik af van Nigella.. zo gezellig)

Mijn Emma-collectie(tje)
En olieen, ingemaakte zoute citroen, speciaal zout .. een foodie-schapje zeg maar..


DH heeft al zoveel werk in de tuin verzet...
Zijn nieuwe hosta ,de witte, die hij kreeg van “zijn brood-cursiste” steekt zijn kopje al boven..
En de hortensia staat mooi te wezen op het kleine tafeltje..






En op handwerkgebied?
Hoe zit het daarmee?

Wel ik frutsel wat af op mijn “kamertje”
Toon ik je later
En verder.. staat het zomerplateautje weer beneden met de “sterretjes”,
Lekker zo mee nr buiten te nemen.

De lente geeft enerzijds energie enanderzijd   vertraagd het mijn handwerk-leventje.,

Want ik kan niet en..en...dat wil
Het lijf niet.

Vandaag (vrijdag) prachtig weer,
Dus straks de fiets op naar ons favoriete hotel voor koffie met...

Dat was een zalig ritje..

Uiteindelijk nog op tweede terrasje belandt, kwamen bekenden tegen., pintje.. babbeltje... daar nog hapje gegeten.


Prachtdag!

Ondertussen is het zaterdag

Zonnetje 

Toch nog even op mijn kamertje.. effe iets uitproberen..

Heb zo een geweldig apparaatje om perfecte cirkels uit stof te snijden..
Met vlijmscherp mesje..enig ding!



Werkt prima.., alleen uitkijken hoe je het mesje weer moet afsluiten..

Jeetje.. :(

“Lomp vlees” zegt mijn paps als je zoiets doet.., maar zou dat er al niet allemaal af moeten zijn als 60+ bent?
:)





Dan me toch maar  buiten geïnstalleerd met mijn 
mega-Stonefield..prikken maar..




Koffietje..

Zaaalig!!

Want...






Happy quilting

Knuf







3 opmerkingen:

wilma oud zei

Lieve Mieke, een emotievolle blog. Ja, ook ik heb een servieskast met herinneringen. En ook mijn DH en ik houden een soort van schoonmaak. Het komt door het zonnetje dat je ineens meer energie ( jammer genoeg voor jou niet) krijgt en dingen aanpakt die je niet wekelijks doet. Onze tuin, terras enz. Worden ook weer mooi en lente-zomer klaar gemaakt. De Stonefields heb ik afgelopen winter ook vaak gepakt om door te quilten, maar is nog lang niet klaar. Wat is die mooi he. Ik hoop je dinsdag op de Bee te zien. Tot dan. Lieve groeten van Wilma

Quiltminizusje zei

Wat leuk je stonefield en ik zie dat je ook eigen blokjes erin heb zitten. Dat maakt het zo leuk.
Groetjes christine

Coby Breitner zei

Jahoor zeker weten, ik hecht ook zo aan die dingen. Zelfs de salontafel is van mijn ouders die jong zijn overleden. Eerst wel 10 jaar in de garage gestaan en opeens wist ik het, die moet gewoon bij ons staan. Maar ook glaasjes, potten ben ik aan gehecht.
Gezellige blog, gr Coby