volgers

vrijdag 19 april 2019

Gewonnen.. in de “zomer-lente”

Piep

Na de verdrietige dagen pikken we de draad weer op...

Ik had jullie vorige keer verteld dat ik “gewonnen” had bij de give/away van 
Annawood.(klik)

Al nam de postbedeling weer zijn tijd en werd de gulle geefster en ikzelf al een klein beetje ongerust...

Tring.. 8u.. onze postbode.
Oef..

Snel, sneller.. het doosje opengemaakt..

Op zich is dit al een cadeautje.. want elke lapjesvrouw is toch gek op mooie doosjes?

Kijk...





En dan maak je dit voorzichtig open.. en wat je dan ziet.. ongelooflijk !!

En hoe mooi verpakt,
Let op de zorg en aandacht waarmee dit gedaan werd..

Een 7,5 cm groot beertje, zo fijntjes gemaakt en  met echt bewegende armpjes/beentjes en hoofdje..
Dit reken ik stilaan bij “kunst”
Ik denk dat mijn ogen dit zelfs niet meer kunnen zien om het te naaien en mijn handen het niet meer zouden kunnen vasthouden..

Ook het truitje is met ienieministeekjes..en het stokpaardje.. ik sta verstelt..

K hou jullie niet langer in spanning..





Hier gaat ze wonen..in ons huis


En omdat ze heeeel lang mooi moet blijven...delseltje er op..

(Mmm k ga op zoek naar een “oud” stolpje) lijkt me mooier..deze staat in de servieskast om pralientjes op te leggen)





Verder kunnen we niet om het schitterende weertje heen.. toch?
Zaaalig,

Ons huisje gelukkig voor de 20gr werd bereikt weer een beetje in lentesfeer gebracht..




En dan naar buiten..
Ons tuintje staat er weeral mooi bij,
Het meeste werk gedaan door mijn lieve mannetje.

Zijn hosta- collectie zie je precies elke dag een cm-tje groeien.
Hier zie je er een klein stukje van.. alsook het leifruit in pot doet het weer super





Zelf heb ik voor het paasweekend de oude werkbank met decoratie,die onder de overkapping staat,  weer helemaal schoongemaakt..
Een klus , maar vermits we hele dagen  buiten zijn en dit hopelijk voor maanden weer mijn “naaiplekje” zal worden, zeker de moeite waard.





Naai ik ook nog wel dezer dagen?

Ja hoor,
Had nog snel (ja Snel.. want de dagen vliegen om, zelfs als pensionista, zoals mijn vriendinnetje ons noemt) deze quilt gedubbeld ..
En zet hier dus steekjes aan ..


Hij is niet te groot, dus kan zowel in de ring als ik aan de tuintafel
Zit, als zonder ring als ik in mijn relaxzeteltje zit..

“K Vind beide leuk om te doen.. zonder is gewoon effe wennen, maar met een goeie naald (voor mij de blackpoint van Clover) eigenlijk heel makkelijk werken.

Welk is jullie favoriete quiltnaald?


Verder.. uit dit.. (zie foto) te leuke tijdschrift ook begonnen aan de vier-seizoenen paneeltjes..



Erg leuk, en je kan je eigen ding er lekker mee doen..
Dus scrapsdoos, lapjes uitgezocht en aan de slag..
Nog niet klaar.. maar kijk.. t wordt zoiets..


Hihi fotootje rond apero-time,
Nieuwe cocktail.. limoncello met tonic, wat munt en rozemarijn..:)
Een aanrader.

Toch af en toe ook in mijn keukentje wat lekkers bakken natuurlijk,
Deze keer “babka” een joods brood met chocoladevulling..van 
Otto Lenghi.
Wou ik al lang proberen.. en mmm.. voor herhaling vatbaar kan ik zeggen,




Verder fietsen we heerlijk door ons  polderlandschap,
Lunchen we buitenhuis,

En tot slot.. 

Wens ik jullie “zalige paasdagen”
Vanop het paasbloemenveldje in ons dorp.



Happy quilting

Knuf



5 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Het is een adembenemend mooi beertje Mieke, echt prachtig, enne......het is Pensionado,s.....hahahaha geniet van de Pasen en nog lang daarna.

Ineke zei

Prachtig beertje heb je gewonnen, alleen het doosje al is ook een beauty. En inderdaad, wij lapjes-vrouwen zijn gek op doosjes, blikjes, enz.
Wat leuk projectje heb je nu dan weer en heerlijk om in het lente-zonnetje paar steekjes zetten.
Fijne Paasdagen

wilma oud zei

Gefeliciteerd Mieke met je give away. Het is je zo gegund. Je bent ook altijd zo lief en zorgzaam voor iedereen. Ik heb weer heerlijk van je blog genoten en wens jullie ook hele fijne Paasdagen. Lieve groet van Wilma

Unknown zei

Gefeliciteerd Mieke, met het super schattige beertje van Anna. Echt super leuk met dat stokpaardje. En idd het doosje alleen is al een geschenk. Ik wens je veel plezier met het beertje en hele gezellige 2e paasdag. LG Petra

Guusje, zei

Wat een mooi beertje. Leuk dat je hem gewonnen hebt. Veel succes en plezier met quilten.