volgers

zondag 28 april 2019

Een klein “affootje” beetje culi & flowers

Piep

Eerst en vooral welkom aan mijn nieuwe volgster, altijd fijn te weten
Dat iemand jouw blog te moeite vinden
Om er terug te komen lezen..

Nu over tot de orde van de “dagen”


Yeaaah een kleine “affo”

Het paneeltje “lente” uit het
Magazine quilt-country

Daar het een klein paneeltje is..
En ik het aan de muur wou in mijn freubelhoekje, in de woonkamer, heb
Ik er een quiltje van gemaakt..
My way,

De achtergrond “free motion” gequilt.. was lang geleden.. ik vind dit eigenlijk wel leuk, maar was weeral blij dat dit klaar was..want lang aan de naaimachine :(

Was een erg leuk tussendoortje om te maken..





Hop naar paneeltje “zomer”

Met pasen hadden we weer een geweldige brunch met kids en vrienden.
En zo een prachtig weertje,
Dat we met onze vrienden nog een terrasje meepikten..
Genieten is de boodschap want..

Pff.. hoorde net weeral zo een “verontrustend nieuws” ...

Met tweede paasdag met mijn
Paps heerlijk de hele dag in de tuin doorgebracht.
Lekker ‘s avonds de Green Egg aan.

Lekkere bijgerechtjes gemaakt waaronder deze parel-couscous..


Zo zaalig! En nu makkelijk te verkrijgen.

Ik maakte ook de “toasted tomatoes with cold yogurt.. my god!! Zo lekker!!! Die gaan niet ontbreken bij volgende BBQ’s en zelfs apero.
 Van deze topkok
otto lenghi (klik voor recept)
Te lekker om niet te delen.. en zo simpel..

Neem een mooi bord..


En serveer...



Natuurlijk werd er ook iets gebakken.
Simpel appelcake/poppyseed/lemon



Terwijl ik hier zit te schrijven geuren zo heerlijk, de meiklokjes uit de tuin..


En deze... dat is van een vetplantje dat normaal in juli/augustus bloeit.. staat wel beschut onder ons terras., maar toch.. bizar..
En nee ik knipte het niet af.. maar er brak een takje af ..


Hihi k zie dat DH zijn balpen mee op de foto staat.. als het mooi weer is zijn we buiten en kan hij daar zijn
dagelijkse puzzel uit de krant invullen.

Vandaag gebeurde dat echter binnen en staken we de kachel aan.. gek klimaat...

Maar soit..

We maken het binnen gezellig en zetten nog een steekje meer..:)




Beetje rare foto.. omdat ik, wanneer ik lijmspray gebruik om te dubbelen, ik de achterkant een stukje naar voor plooi en hier en daar een veiligheidsspeldje steek.


K weet niet wie ook de groep op FB volgt “nederlandse en belgische dear Jane..”
Ik dus wel..
En mijn Jane.. oh jee.. die zit in een doosje..

Effe opdiepen.. 
en in willekeurige volgorde op de grond in mijn kamer gelegd.
Vele, vele uurtjes heb ik hier al aan genaaid.
Mmm.. wie weet..eens terug aan mijn 
“Muur” op volgorde hangen en zien
Hoe verder...


Mijn boek is ook al “door-werkt”
Maar met deze quilt mag dat.. is toch
“Once in a life-time”

Is eigenlijk het enige quiltboek waar ik ook aantekeningen in ben gaan maken.. die mag mee “oud” worden, net zoals de “Jane”

Raar dat ik in andere quiltboeken nooit iets schrijf, of markeer..
Terwijl in de vele 10-tallen kookboeken gretig schrijf .. hoe ik het maakte, wat ik toevoegde of weg liet..

Doen jullie dat wel eens, schrijven in je quilt/kookboeken?

Ik eindig zoals regelmatig met een
“Happy mimi/Viktor foto”
(Hij kan nu zitten en kon leuk spelen met zijn paascadeau, houten auto’s, gekozen door zijn “buppa”






Happy quilting

Knuf

6 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een gezellige blogpost Mieke, je bent altijd zo vrolijk en schrijft over lekkere hapjes en taartjes. Vaak krijg ik gewoon "water in de mond"ervan ;-)
Prachtige foto waar je samen met Viktor op staat.
Fijne week

wilma oud zei

Goede middag Mieke. Wat heb ik weer genoten van je blog. Leuk die kleine quiltjes en ook een goed gevoel dat er weer een affo is. Ik ben dus zo'n mevrouw die meters kookboeken heeft en ordners vol recepten op rubriek. Koken is en was mijn eerste grote hobby. Bij alles wat ik maak ,schrijf ik de datum erbij, voor wie ik het kookte en mijn commentaar. Met bakken heb ik jammer genoeg helemaal niets. Ik probeer wel steeds, maar..... Gelukkig kan mijn DH dat wel, of we kopen het kant en klaar. Ik wens jullie nog een fijne zondag verder. Lieve groet Wilma

Guusje, zei

Wat een leuk quiltje en dan je Dear Jane blokken. Leuk dat je ook meedoet met de facebook groep ik ook. Heb ook alles maar eens uitgezocht pas. Ik ben nog aan het nadenken wat ik met de weesblolken ga doen die ik jaren geleden heb gemaakt. Ook ik maak aantekeningen in mijn Jane boek maar schrijf er geen verhalen in. Groetjes Petra

Marialovequilts zei

Hey Mieke, zoals je weet zit ik ook bij de dear Jane groep op Facebook. Ongelooflijk hoe het mij helpt om er verder mee te gaan, in 2015 begonnen bij de Potterije maar als de lessen gestopt zijn stopte ik ook. Jammer maar nu via Fernande gelukkig terug vertrokken. Ik vind het zelf een quilt die ik moet maken. Een traditionele quilt pur sang.. En wat een lekkere maaltijden steeds bij jullie, chapeau voor de kok. Nog veel quiltplezier .Groetjes, Maria.

Marialovequilts zei

Mieke, nog vergeten’ ik heb helemaal het boek van dear Jane uit elkaar gehaald en in Sneeuwwitjes gestoken. Zo kan ik alles copieren op freezerpapier. Ik maak namelijk mijn blokken en driehoeken met behulp van freezer, niet met H250 zoals zovelen

Conny's-blog zei

Wat een lief lente quilten heb je gemaakt zeg.
Maar met je Jane blokjes moet je verder gaan, ze zijn zo mooi ...............liefs.Conny