volgers

maandag 27 mei 2019

Naar Castelnaudry et Narbonne

Piep

zondag reden we richting  Castelnaudry gelegen aan het mooie 
Canal Du Midi.
Hier bevindt zich één van de vertrekpunten van de vaartuigen.

Enkele jaren geleden zaten wij ook op één van de boten voor een week,
Geweldige ervaring, das echt genieten van de natuur, stilte en het simpele leven.

Spijtig voor wie er nu vertrok want het weer  zit echt niet mee.. maar ja je boekt zoiets lang op voorhand en je hebt natuurlijk geen invloed op het te verwachten weer.
Wij hadden toen geluk en genoten van alle dagen zonneschijn.






DH genoot er ook van..



Een indrukwekkend element op deze route zijn de sluizen ( les ecluses)..

Daar is een beetje spierkracht voor nodig omdat je de touwen moet werpen zodat de sluiswachter ze kan vastmaken en je tijdens het versluizen mooi op je plaats blijft liggen.
Spijtig dat je dus geen boottocht kan maken met zijn twee, want het lijf van mij wil niet met touwen gooien :)

Toch vind ik het altijd een indrukwekkend gebeuren..





we genoten weer van dit spectakel en de prachtige omgeving, waar simpele dingen zo prachtig zijn.



 Maandag gingen we richting Narbonne.




Moderne stad waar ook het canal du midi door vloeit.

Verder is de cathedraal zeer indrukwekkend.
Men is beginnen bouwen rond 1300 en dan viel het werk stil door een epidemie van de pest..
Het begin..




Na deze periode werden de werken verder gezet in een totaal andere stijl..

Het leverde een kathedraal met indrukwekkende middenbeuk op maar volledig omringd door allerlei kleinere altaren en een schat aan wandtapijten.
Een indruk












Verder vind ik het kantwerk altijd indrukwekkend aan de kleden die op de altaren liggen.
Ik maakte vroeger nog zelf kant, vandaar...








Erg genoten van dit prachtige monument..

Nadien wandelden we even door 
“les halles” die hier wel fungeert als dagelijkse markt.
Maandag is wel geen ideale dag want er is geen aanvoer van verse producten en er is zeer veel gesloten.
Toch keek ik mijn ogen uit bij “een traiteurs-kraam..












Lijkt me zo zalig om elke dag naar de markt te kunnen lopen.

Na de lunch vertrokken we naar Narbonne-plage.
Het was ondertussen 22gr en volle zon.

We wandelden heerlijk aan zee en genoten van de wind in onze haren,




We sloten ons bezoek af met een ijscoupe, de lekkerste ik jaren.
Wat een geslaagde dag weeral!





S’avonds is het weer tijd om ons valiesje te pakken en ‘s morgens te vertrekken na het ontbijt uit ons uiterst charmant hotelletje.

We brengen deze laatste dag door in Toulouse waar we wel eender waren, maar het is een erg leuke stad waar zelfs een quiltwinkel is.. dus wie weet.

Hier breng ik vast verslag vanuit in ons kikkerlandje.

Happy quilting
Knuf

2 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Heerlijk genieten jullie.
Prachtige foto's zeg.......liefs.Conny

Ineke zei

Wat een heerlijke dag alweer!