volgers

woensdag 29 mei 2019

Toulouse / naar huis

Piep

Vandaag zoals gezegd naar Toulouse,

Eerst naar de enige winkel waar ze nog iets quilterigs verkopen..
Patch&stich.
Mmm.. ze zijn niet van de nieuwe collecties...:)
Maar he.. dat kan me niet deren.. die kans om de “nieuwe” te kopen krijg ik elke  4 weken..

En of er de laatste dagen weer mooie de revue gepasseed zijn, zag ik.

Dus voor nu gewoon effe kijken..

Nu ben ik bezig met een klein projectje (buiten mijn comfort- zone kwa kleuren) en in mijn hoofd hoort daar een geruit boordje bij..
Laat dat nu net in de rekken staan in het kleine winkeltje..
Wit/lichtblauw.. en nog wel in de uitverkoop..-50%...
Een metertje gaat mee..en ik zie wel..

Dan richting stad... 
na het parkeren effe koffie in een poepchique brasserie.. kijk het plafond.. dat beloofd de perfecte cappucino en dat was het ook.
En de prijs was in dezelfde categorie, maar dat kan niks afdoen aan ons genieten.






Weer buiten valt de regen flink uit de lucht..

Toch effe wandelen...


Nog éénmaal genieten van het zien van die geweldige bakkerijen..





Zo werd het weer middag en omdat de de stad een beetje kennen begaven we ons richting “de markt”
Op de bovenverdieping zijn verschillende leuke restaurantjes,
Waaronder L’imperal”

Hier eet je een voortreffelijk 3gangen-menu voor 14,50€.

Ik koos voor

-prei in vinaigrette met krokante parmaham en een slaatje
-verse tagliatelli met zeevruchten en extra mosselen
-moulleux au chocolat

Waarom kan men in ons Belgenland of zelfs bij onze noorderburen dit niet waarmaken voor deze prijs,  Vraag ik me steeds weer af?
Er moet hier ik Frankrijk toch ook nog aan verdiend worden..

Stof tot nadenken.. misschien een probleem voor onze volgende regering , als we die binnen... maanden weer hebben :)

En zo eindigt onze fijne vakantie in en vooral rond Carcassonne.
En schrijf ik dit verhaaltje vanuit het vliegtuig dat ons terug naar brussel brengt.

Straks ook weer blij als we onze snorrebeesten kunnen knuffelen en we weer gaan genieten van ons huisje en tuin.

Ps. En ondertussen weer thuis,
Uitpakken en aan de was.

Bedankt dat jullie mee op reis gingen,

Happy quilting
Knuf

3 opmerkingen:

Sylvia`s Quilts zei

Bedankt voor het mee genieten! En "gelukkig" waren jullie bekend met de kleine restaurantjes boven de "markt" in Toulouse. Je zit daar fantastisch hè, beetje krap maar lekker eten en dat voor die prijs.
Ik vraag het me ook altijd af waarom dat wel in Frankrijk kan en niet hier in Nederland...!!!!
Eigenlijk weet ik het antwoord wel; cultuur verschillen.
Maar ik hou wel van die "cultuur", heb er uiteindelijk niet voor niets zo lang gewoond.
Maar goed jullie weer "home sweet home" !
Groetjes Sylvia.

Ineke zei

Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad, ook al is het maar zo kort het geeft toch weer leuke herinneringen.
Fijne dag🤗

wilma oud zei

Weer lekker genoten van je blog. Heerlijk is dat om er even uit te zijn. Jammer van de regen, maar enfin. Je bent weer thuis en ik hoop je a.s. Dinsdag op de Bee te zien. Lieve groet van Wilma Oud