volgers

woensdag 5 juni 2019

Activity...:)

Piep

Hihi mijn titel doet jullie denken..
Maar wees gerust, het loopt de spuigaten niet uit hoor, alles gedoseerd en dan lukt het wel.

Wel goed bezig de laatste dagen hoor..

Op vrijdagavond (DH) kijkt dan engelse detective.. 
de laatste steekjes gezet aan mijn 
2de ster.. en oooh ja, het centrum is 
Echt wel mooi plat nu!
Dank aan Marij Fouchier!



Dit gaf toch weer moed om een derde te stempelen, dit maal alles recht van draad met het zijkantje van de stempel..we zullen zien of dit echt het verschil maakt.

Geweldig om stofjes te kiezen.. terug te leggen en dan na een tijdje het gevoel te hebben.. yep, de deze mag nummer 3 worden,








Ondertussen zit die mooi klaar in mijn blokkenmap voor de volgende vrijdagavond, laat die detectives maar komen.

Gisteren leuke maandelijkse bee in 
Leur (klik) gehad.

Nu broed er ik mijn hoofd een plannetje...
Dat heb je als je ‘s nacht’s niet slapen kan.. :)

Ik heb drie verschillende scrapprojecten en laat die nu allen met blauw erin zijn..,
En dan het blauw-wit geruite stofje dat ik in Toulouse kocht?
Zouden die zomaar bevriend kunnen worden in een echte 
“triple-scrap-quilt”?



Hoe te schikken? Dat groeit nog in mijn hoofd.. maar ik ga stug door..

Al had ik voor de swirling-star niet genoeg stofjes.. (hoe kan dat.#%?+*)
Maar dat loste zich gisteren vanzelf op toen ik naar ee bee ging..
Zijn het geen snoepjes?


En de Di-Ford ? Hoor ik jullie denken..
Wel deze ochtend na het stempelen had ik nog een halfuurtje voor de lunch..dus de twee laatste 
orange-peel-blokken geappliceerd.


Nu de blokken tot randen
Naaien en aan de top zetten.. en ik heb weer een top af.

Tussendoor ook nog even een nieuwe voorraad abrikozenconfituur met verse vanille gemaakt, die kan straks ook de voorraad weer in.. zo lekker!
(1 klein potje gaat de voorraad echter niet halen.. die gaat straks in een dessert met mascarpone en merengue)




Verder staan er nog twee potten vlierbloesems te trekken, die worden deze week nog tot siroop gekookt en zullen deze zomer de ijsthee, 
gin-tonic en watertjes een lekker smaakje geven en in de winter in een pot dampende camillethee is zo een scheutje ook lang niet slecht.


En dan eindig ik met een kleine collage “aardbei in de tuin”
Ons hartediefje kwam met mama en papa vorige vrijdag heerlijk lunchen
En na een boterhammetje te hebben gegeten vond hij een lekker sappige aardbei ook wel fijn.. 


dan nog een beetje gespeeld en toen.,
Een dutje onder “buppa’s quilt” want daar wordt ik groot en sterk van :)


Happy quilting
Knuf





2 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een gezellige blog, maar het allerleukste vind ik de foto's van de kleine man!!!

Coby Breitner zei

Weer een heerlijk blogje gelezen, doorgaan hoor met de quilt waar je mee bezig bent. Ik vind het zelf ook zo moeilijk.
Mmmm vlierbloesem.