volgers

zaterdag 20 juli 2019

Grote, kleine...oh jee..

Piep

Wie heeft de nieuwe Quiltmania nog niet gezien???
K zou zeggen ga alvast voor je favoriete winkel liggen .. :)

Man, man... wat overviel deze editie me..

Op de cover de “scrap-quilt” ooh.. daarover dadelijk meer..

En dan deze...
Oh jee..eens werken met grote patchwork-blokken.. doe ik nooit..
Toch wel mooi...
Effe proberen...

Ondertussen al 11 stuks (foto is van twee dagen geleden)  leuk zeg een werk dat zo opschiet..
In naai er telkens aan tijdens het kijken naar de Tour De France.


Weet niet of dit de finale schikking is.. ze zijn gewoon effe op mijn wall gehangen..
Dat zie ik wel als ik er nog veel meer heb.

En dan heb je van dit project ook weer restjes.. scraps..

En die .. ja de quilt van de cover van de quiltmania die “die lust ik wel”.

Oh wat mooi is deze antieke “dame” zo voelt ze direct aan voor mij..

Al snel verschijnen de eerste vorderingen van quilsters die er ook al snel aan begonnen zijn..
Mooi!!

Maar zomaar “hetzelfde” doen ligt me niet zo.
Dus effe denken..
Als ik nu... yes .. hartjes..dat wil ik..met dat ene stofje dat ik al lang  koester en nu ga ik het gewoon gebruiken.. en het malletje dat ik ook al heeel lang heb van het hartje.



De achtergrondstof,  een ecruutje dat lekker in de thee heeft gelegen..
In hou nu eenmaal van oud..

En dan..wel.. zo.. 


Netjes geschikt? Nou nee.. liever niet.. beetje buiten de lijntjes..
That’s me :)

De eerste blokjesrand was “zo leuk!!”
Gewoon doen wat in je op komt, niks patroon, geen regeltjes, zo leuk om ook eens zo te patchen.



En dan weer een meer effen randje..

En dan is al snel het dienblaadje met de stofrepen aan het slinken..

Dus deze ochtend “de scrapdoos op mijn bureau...


Strijken en snijden.,
En al snel is er weer een “voorraadje”





De volgende rand .. 

(ja zo verslavend is dit project.. dus u weze gewaarschuwd!!)

Die Is dus zo gemaakt..

En dan weer een effen rand..met de “hartjes” die ik ook naaide tijdens de Tour, deze keer met een  beetje stichery..
Mmm effen.. wat zal ik nemen..
Bedenk me dat ik nog een “oud” babylakentje” heb met een mooi boord in engelse broderie..(gekocht twee jaar geleden op een “rommelmarkt in het dorp”
Daar gaat de boord, 
Mooi zulke oude stofjes...
En de hartjes in de hoekjes, ik tevreden...






Verder kabbelt het leven lekker door,

Oh ja de confituurlade kreeg nog wat nieuwe vriendjes.. de pineapple’s of te ananasjes.




K hoorde dat er weer een hittegolf 
Van Jewelste op ons af komt..

Dus dames hou jullie zo koel mogelijk en ik.. ga rustig door met steekjes zetten tot we weer naar buiten kunnen.

Fijne zondag en 
Happy quilting

Knuf






3 opmerkingen:

Ingrid zei

Heerlijk quilts maken met een voorbeeld maar naar eigen idee werken !!! zo hoort het toch?? fijne dagen nog.. warmte.. ach, gaat ook wel weer over... het wordt vanzelf weer winter.. ;-)

Marguerite zei

Ja dat word afzien de komende week.
Maar binnen kan je lekker verder met je steekjes...

Ineke zei

Nou Mieke, het is ideaal om zo restjes te verwerken! En wat een mooi blok, de eerste die je laat zien maar ook de hartjes blok. Lekker hoor, alle confituur die je maakt, je grijpt straks niet mis en je kan ook gauw iemand er blij mee maken.
Fijne week