volgers

dinsdag 30 juli 2019

Het oude grut.. en augustus..

Piep

Effe schrijven na gedane arbeid..

Ochtendje door het tuintje, met de
Snoeischaar.. want hubby zijn verzameling hosta’s hebben het zwaar te verduren gehad met de hittegolf..

De bloemen hebben hun beste tijd gehad (vind ik niet zo erg.. want vind een hosta mooier zonder :)
Wat vinden jullie?

Met:



Zonder:





Vele bladeren krijgen al randjes die neigen naar herfstkleuren.. nee aub nog niet.. wil nog lekker lang buiten genieten van ons tuintje.

Eens dit klusje geklaard was,
Mijn Gomphy.. (zo een matje waar je op kan zitten, wat ik dan na 5min niet meer doe) en zo een gebogen Gardena mes in de aanslag om het onkruid op ons ligterrasje te lijf te gaan.
Tussen de tegels kruipt het maar verder..

Maar eerst en vooral de collectie “oude gieters” van mijn mannetje met een borsteltje allemaal schoonmaken..
Een rotklusje waar je nadien dan weer van geniet..





En dan alle onkruid tussen de tegels vandaan..
En ik.. zie er niet uit.. maar he.. voor wat hoort wat..

Na een lekkere douche is het hier heerlijk vertoeven (blogje schrijven)





Oud grut zoals mijn titeltje zegt, wat zijn wij er gek op..
Vele plekjes in ons tuintje stralEn dit uit.
Voor wie al langer hier leest, die zal ze herkennen.. maar ik, ik blijf er van houden..







T hoeft voor ons niet allemaal perfect te zijn.. lekker verweerd volstaat.

Zo is roestkleur  één van onze favorietjes..
Zo hebben we onze plantenbakken en omlijsting van onze vijver in Cortensteel laten maken.. wordt met de jaren mooier en mooier, een flinke investering maar het is het oh zo waard.


Eigenlijk staat er nog best nog veel moois na die warmte van vorige week..

Wandelen jullie mee?















Heerlijk toch ... 


En de warmte deed ook de vijgjes groeien..
We hebben ze voor de sier, ze staan in pot en oke in volle grond worden ze veeel groter maar ons tuintje is niet zo groot., dus doen we het zo en genieten toch een beetje van de zuiderse sfeer.



En de appeltjes, zelfde verhaal.. als ik daar elk jaar een mini-appeltaartje van kan bakken is mijn appeljaar geslaagd, :)



En de laurier was zo gegroeid..
Daar hangt nu een bundeltje van te drogen.. lekker in de soepen en
Stoofpotjes van de winter



Zo nu zijn we rond in ons groen paradijsje.





Doen we ook nog andere dingen..

Oh ja..
gisteren waren we met vrienden heerlijk uit naar 
Paviljoen ‘t Schor in Grauw
Een heerlijk terras aan de westerschelde, verkoelend windje en een heerlijke 27graden.

Zalig vertoeven daar en lekker eten,
Dus heerlijk geluncht..
Ik met een tapasplank “vis”



Eeerg lekker en voor de flinke trek,
Maar die had ik dan ook (na een karig ontbijt mag dat , 
Quiltingmieke troost zichzelf :) 

Kijk die stralende gezichten.. das toch geweldig!




In de late namiddag kwamen we weer naar huis en voorzag ik voor de avond een heerlijke kaasschotel waar we met zijn vieren heerlijk van genoten.
K haalde de kaasjes bij de beste affineur van Europa, 
Een walhalla voor wie van kaas houdt.
 

K maakte bij de gorgonzola dolce  een klein receptje van 
nigella lawson (klik)

Origineel met peer maar omdat dat het seizoen niet is gebruikte ik een lekkere appel gecombineerd met hazelnoten.
Een aanrader bij elke blauwe kaas en zoals mijn nederlandse vriendinnetjes zeggen.. appeltje-eitje.



Zie je dat heerlijk brood?
Dat is een “rogge-verdommeke” neen geen scheldwoord , een heerlijk roggebroodje met rozijntjes, natuurlijk gemaakt door mijn eigen huisbakker, hoe leuk en lekker is dat.

Was er na dit alles ook koffie met iets???
Natuurlijk je verlaat nooit dit huis zonder iets zoets..wie hier was zal het beamen..

Een home-made kersen/amandel/kokoscake



En zo eindigde weer een prachtige dag.

We hebben genoten.

Nog veel steekjes gezet?
Wel de laatste dagen niet zo,
Behalve een beetje aan de scrapquilt en een beetje gequilt..




Maar deze week wordt voor mij op
“Bee-gebied” een hele speciale..
Dus hou me in de gaten..
Ik ga erover bloggen..

“For good old times”

We hadden zaterdag ook weer een heerlijk family-moment

Als kon DD2 wel een beetje (veel) troost gebruiken.. hun dierbare 
Jack-Russeltje “Ratje” moest naar de hemel vertrekken en dat doet pijn, heel veel pijn... hij was 12jaar een trouwe lieverd, wij gaan je ook missen, lieve woef.

Gelukkig kon Viktor zijn meter toch wel een beetje troosten...
Bewijs.. deze prachtige foto




Wat hadden we weer geweldige dagen.. en “more to come...”

Geniet van het leven in al zijn kleine dingen.. want het is het oh zo waard.

Woepsie..
Dit moet ik ook nog even vertellen..

Het grote feestboek heeft hier in onze dorpjes een “gratis-groep”
Dwz. Iets wat jij niet meer gebruikt is misschien voor een ander “zeer welkom”

En terwijl ik dit blogje begon te schrijven kwam er een berichtje in de groep.
Een lieve mevrouw postte allerhande aan...
Waaronder ook een “sauspotje” zoals ze het zo lief omschreef.

Laat ik nu gek zijn op dit soort “sauzige kommetjes” dus het magische woord geschreven zo snel ik kon
“Interesse”

En direct een antwoordje.. kan
Je het komen ophalen vanavond tussen 19 en 20u..

Oh jee.. ik heb nu na de gedane 
“tuin” arbeid al een 
houten-klaasje lijf .. en weet dat dat later op de dag niet beter zal worden..

De oplossing..

Deze mevrouw kwam het zonet “effe brengen”
Ja mensen de wereld kan nog zo “eenvoudig mooi” zijn al is het dan in een klein polderdorpje.

Kijk.. prachtig toch?
Mooie decoratie voor bij het andere “oude grut” dat ons zo dierbaar is.




Happy quilting
Knuf









5 opmerkingen:

Marialovequilts zei

Dag Mieke , wat een leuk en liefdevol verhaal. Een mens word er goed gezind van! Wat een mooie tuin, moet niet groot zijn, als je maar buiten kan en genieten van al wat bloeit en groeit. Je maakt me wel nieuwsgierig wat er nog te wachten staat, ik hou je blog zowiezo in de gaten. Groetjes, Maria.

Marguerite zei

Wat een super leuk verhaaltje.
Ga zo ook eens naar mijn hosta's kijken en denken; wat vind ik nou mooier met of zonder.
Hihi...

Ineke zei

Wat een mooie planten hebben jullie in de tuin staan en wat een gezellige zithoek om in de zomer te vertoeven. Leuke spulletjes hebben jullie verzameld in de loop der jaren. En jullie kleinzoon heeft wel veel schik met zijn meter. Gezellig uit eten met vrienden of familie is ook erg gezellig, doen wij ook ;-) Fijne dagen!

Conny's-blog zei

Wat een gezellig blogje is dit zeg, van mooie bloemen, oude spullen en een super uitje toch.............liefs.Conny

Sylvia`s Quilts zei

Terwijl ik zit te ontbijten (al meer dan uur geleden hoor!) gezellig met je meegelopen door jullie tuin.
Leuk hoor! En dan weer die lekkere dingen die langs komen..... dan ben ik blij dat ik gisteren weer eens een clafoutis gemaakt heb!
Zal het recept van de kersen/amandel/kokoscake eens opzoeken!
Groetjes Sylvia.