volgers

zondag 18 augustus 2019

Verwennerij voor lichaam en geest

Piep

Eerst en vooral welkom aan weer een nieuwe volgster, 183... zou ik ooit aan 200 geraken? wie weet .. 
misschien dan nog eens een kleine give-away .. wie weet..

Wat heb ik al heerlijke dagen achter de rug ...

Het begon met een heerlijke 
zwemmiddagje in het spiksplinter nieuwe zwembad van DD2.
Nog een kleine afwerking 
(de boordstenen) en dan is het volledig klaar.
Heerlijke 29graden warm.. wat een
weldaad voor dat lijf van me.
En wetende dat ze maar achter de hoek woont.. en schoonzoon zegt “voor gepensioneerden korting op een   jaarabbonement”
De deugniet.
We hebben lekker een sleutel en kunnen gaan wanneer we willen, hoe leuk is dat.



Na het zwemmen gingen we nog “een pannekoekje” eten, zei dochter..
pieuw.. wat een mega-koek..
ik hoefde ‘s avonds niets meer.. maar oh oh wat was het lekker.




Dan kwam “moederdag” 15augustus.
Een heerlijke dag gehad met mijn paps en Dd2 en schoonzoon ook, natuurlijk.

Zalig uit eten (tja weeral.. maar in onze familie hoort dat nu éénmaal
bij “het leven”)
We gingen naar Yerseke,
een visrestaurant..


De apero was aangepast aan
onze “outfit”... of was het omgedraaid?


De heren hielden het bij hun lievelingsbiertje “Duvel”
Weer een dag met een gouden randje.. en ziet mijn paps er niet stralend uit voor zijn bijna 89ste jaar.. zalig toch!

We genoten met volle teugen.

Zaterdag kwam dan DD1 met schoonzoontje en ons oogappeltje.

Deze kadee gaat zo snel nu.. en zette waarempel bij Mimi en Buppa ook zijn eerste stapjes. 

Van mama naar Mimi met vier stapjes, enkel de mijn hand vasthoudend.
Wat speciaal was dat.

Hij had een hele mand speelgoed bij maar die bleef onaangeroerd..
want plots ontdekte hij mijn
“beertje” dat altijd op een kast zit.

Ik maakte het jaren geleden van een groene mohair..
we denken dat het “kriebelige stofje” hem zo fascineerde..
wat een plezier had hij... 




In kreeg ook mijn moederdagcadeau,
van de dochters en hun wederhelften.

ohoh.. zo verwend..

mijn 14de emma-beker is een feit,
en nog wel eentje met een egeltje,
keischattig!


Van de leuke winkel “Dames van de thee”

Onder deze mooie tas lagen me toch mooie stofjes..
K denk dat nu mijn laatste twijfel
weg is voor “Strafford Manon”
kijk.. ze zijn toch voor mekaar gemaakt?




Een mooi beginnetje aan stofjes en de aanvulling voor deze quilt?

Naald en Draad  (klik)  zal nu allemaal nieuwe prachtige stoffen binnen krijgen binnenkort..
Zelfs de nieuwe van..nee .. dat gaat ze juliie zelf vertellen, in de volgende dagen,  dus hou haar in de gaten op haar website of op haar
Facebookpagina.


en of dit allemaal als geschenk niet genoeg was kreeg ik nog een mooie kaart met daarin.. een centje voor flink wat lapjes..

Bedankt lieve schatten, k ga er van genieten.

Verder nog steeds in de ban van 
“Tour des coeurs”
ze wordt al flink groot.. 





de ene na de andere rand komen er bij..

Vandaag ga ik echter voor een beetje kleine werkjes, 
wat hartjes appliceren, zoals jullie er hier eentje van zien, op de foto hierboven..

En zo is ze nu ongeveer.. ze is alweer iets groter dus kan ze aan mijn “wall” niet meer fotograferen., en in de tuin is het.. kletsnat.. maar hoor net op de radio dat er weer een “heerlijk zomerweertje” aan komt, dus super toch! en die foto houden jullie dan te goed.



Ook probeer ik nog een ideetje met een “lint” uit te werken voor de scrapquilt..bedacht toen de “slaap” weer op was vannacht :)

en ook de nodige rust ga ik nemen want ... ja juist.. ook dat is nodig.
Maak er een mooie gezellige zondag van.

Happy quilting
knuf



5 opmerkingen:

wilma oud zei

Lieve Mieke, wat ben je verwend. Ja, moederdag op 15 augustus en dat was onze huwelijksdag. wat ziet je vader er goed uit. Fijn dat die nog zo kan genieten en wat heeeeerlijk dat zwembad van je dochter. Geniet er maar van. Kleinzoon is ook zo schattig. Wat gaat het snel he. Veel succes met je nieuwe project en een lieve groet van Wilma

Ineke zei

Wat een heerlijke verwencadeautjes heb je gehad voor Moederdag! En wat heerlijk om zo'n zwembad dichtbij huis te hebben! Wat wordt je project mooi!!! En jullie kleinzoon is zo'n lief kereltje, heel vrolijk!
Fijne week gewenst!

Coby Breitner zei

Aha moederdag is in Belgie dus op een andere datum dan bij ons in Nederland. Wat een cute Emma beter met dat egeltje.
Fijne week

Merian zei

Leuke verwencadeautjes heb je gehad.
Dat scrapquiltje wordt ook erg leuk.

groetjes Merian

Conny's-blog zei

Wat ben je heerlijk verwend zeg.
Lief dat ze zo aan je hebben gedacht toch.
Je quilt uit quilt mania met al die randen word heel mooi zeg.
En dat leuke manneke met dat beertje groeit maar door he.............liefs.Conny