volgers

woensdag 4 september 2019

September...

Piep

September, het moment waarop de 
“quiltwereld” weer wakker wordt.

Overal worden nieuwe cursuslijsten en prachtige patronen geshowd.

Ook tijd om even een balans op te maken.. wat deed ik met mijn “lapjes” in deze maanden..

T was warm, soms heeel warm.

Maar zoals jullie weten begon ik aan
“Het magische oog” uit die mooie Quiltmania 132.

Die schiet nu aardig op.. de eerste rijen zet ik nu definitief aan mekaar.
Het wordt een vrolijk geheel.


De “tour de Coeur” dat was/is  zelfs al zwetend” genieten en ben nog lang niet klaar.



Ik heb niet alleen hartjes geappliceerd maar ook een
beetje stichery, een  paar blokjes..

het woord “liefde” mag niet ontbreken toch?

 t is toch de sleutel tot geluk.. 

between..

partners
ouders + kind
grootouders + kleinkind

en tussen vrienden
dus in verschillende talen deed ik
dit..




En soms kruist ook een lintje mijn pad.. dat toepasselijk is... en dat mag er dan ook in...



Nieuwsgierig naar de kringloopwinkels in NEderland, 

door het zien van de geweldige dingen
van FB-vriendinnetjes, ging ik toch
een keertje kijken over de grens,  hier bij ons in Ossendrecht.

Poeh dacht ik.., wat een rommeltje, degene waar ik soms wel eens ga, in Antwerpen, is groot en zeer geordend.. maar er werken ook veel mensen.
In degene die ik bezocht zag ik maar twee dames...
En die konden de toestroom aan materiaal niet aan, te zien aan de stapel kartonnen dozen,  die er aan de inkom stond.

Maar toch lonkte daar een mooie kleurrijke doos...
Effe kijken.. oh er zit nog een klein zusje in... voor een prikje nam ik ze mee.

Het kleintje heeft al een doel gekregen...
Ik maakte ze de mijne met een labeltje, bedeltje  en lintje... aan de buitenkant,




en binnenin dat mooie lapje met de knoopjes, dat ik al zo lang heb...
Helemaal blij mee.


en de dotjesstofjes die vlogen er zomaar in..:)

Deed ik nog wat in mijn keukentje?

ja hoor .. ik bakte een pruimen-marsepeintaartje- eigenijk Pluotfruit (kruising pruim/abrikoos)




En de volgende week had ik me zin in “Dulce de leche”

dus twee blikken gecondenseerde melk gekookt en deze 
chocoladecakejes gebakken.. met dus een hartje van dulce de letche.



Vandaag laat het weer zich van zijn andere kant zien dus zwermt hier de geur van een grote pan bolognese door het huis, voordeel van vroeg wakker zijn..
Dat kan weer de diepvries in straks en dan is zo een voorraadje altijd leuk voor de “snelle momenten”.

En zo zal de donderdag een freubeldagje worden, lekker op mijn kamertje.


Zaterdag wordt onze kleinzoon alweer 1jaar, dus feestje, kijken we alweer naar uit.



Happy Quilting
knuf


1 opmerking:

Ineke zei

Wat een gezellig blogje Mieke, je kan toch zulke lekker gerechten en van alle lekkere taarten en gebak klaarmaken. Het water loopt me in de mond als ik de foto's bekijk! En je bent ook heerlijk bezig met je handwerk-projecten!