volgers

maandag 16 september 2019

Geluk is....

Piep

Half september.. frisse ochtenden en avonden (die we weer opvrolijken met lekker veel kaarsjes).

Maar wat een heerlijke dagen zitten er nog tussen..

Zalig fietsweer..langs de appelgaard..zo naar een zonnig terrasje.






Gisteren was weer zo een nazomertje, samen met mijn paps en DH genoten we
van ons tuintje..en zagen hoe
het plantenleven stilaan in rust gaat.

de hosta’s krijgen weer “gouden randjes”.. 
die laten we rustig
hun gang gaan want ze zijn het winterkleed van deze mooie 
blad-planten...
Als alle bladeren geel zijn, draai je ze in een knotje boven op de pot en is
zo de “ziel” van elke hosta weer beschermd tot in het voorjaar.

Maar zover zijn we gelukkig nog
niet.. alleen de “randjes”
nog maar...


Mijn mini-appelboompje is er ook klaar mee.. Dat wordt een klein appeltaartje “van eigen oogst:)”


en het vijgje.. ach het deed ongetwijfeld zijn best.. 




Wij  genoten met zijn drieén .. met een 
natje en een droogje..

Zalig toch je (op een week na) 89jarige paps te zien genieten!



Marie de poes,  die dacht... die zon pak ik nog mee...

Ik deed nog wat naaldjes aan DH zijn sokken.. heerlijk zo zonder nadenken..psst ondertussen zit de hiel  erin en is de voet goed op weg de teen te bereiken :)



 De hoogdag van deze maand was ongetwijfeld
 “Viktor’s eerste verjaardag..”
               7 september.

Een schitterend feest..

Met veel vrienden, collega’s en last but not least “ons gezin”

Zoals ik op social media” al schreef..

“wat kan je je meer wensen dan dit?”

Een gelukkige “family” zoals we altijd zeggen,


en ons kapoentje.. helemaal in zijn
“thema”
“wild one”


mama had zijn thema zo mooi uitgewerkt en ook zelf weer een prachtig dessertenbuffet gemaakt,
wat kan ze dit toch geweldig!
kijk..









Wat een prachtdag...

‘s avonds nog uit eten met twee schatten van vrienden.. die we een tijdje “live” niet zagen door drukke 
agenda’s... we babbelden heerlijk bij en genoten van superlekker eten bij
Pastis 

En kijk nu toch wat deze lieverds voor ons nog bij hadden...


twee prachtige schorten.. zo lief.
Dank je nogmaals lieverds en tot snel weer.

Donderdag gingen we Viktor zijn
verjaardagscadeau brengen... zijn eerste “(loop) fietsje”

Dolle pret,  eens hij door had hoe het in zijn werk ging...
Buppa straalde ...kijk..,



Deze week hadden we ook nog vrienden op bezoek bij ons thuis,
was reuze gezellig... 

en ik probeerde o.a. een nieuw 
apero-hapje
Sardienenmousse..leuk zo gepresenteerd in het blikje..


Steekjes heb ik dus dezer dagen niet veel gezet...
maar he.. dat komt vanzelf weer..

Nu toch maar stilaan ons huisje in herfstsfeer brengen.. daar blog ik de volgende maal weer over.

Nog één happy “foto” om af te sluiten.




knufknuf



3 opmerkingen:

Ineke zei

Wat ziet jou paps er nog fier uit voor zijn leeftijd. Genieten met z'n allen bij een eerste verjaardag van kleinzoon is helemaal top!!! "Geniet, maar niet met mate" ;-)

Wilma Kuin zei

Het mannetje alweer een jaar! Wat is het toch genieten met die kleinkinderen,... steekjes komen vanzelf wel weer

Sara en Marie zei

Wat een mooi en gezellig blogje! Ik kom hier voor het eerst. Ik zit zelf nog in een andere levensfase, met 4 jonge kinderen (nu tussen 6 en 13 jaar oud), maar ik geniet ook van quilten en mijn tuin. Ik heb twee blogs. De oude: http://meynensoutenboom.blogspot.com/ is vaker in het Engels, en er staan foto's op van quilts en andere naaiprojectjes. De nieuwe: https://liefdeuitdelappenmand.blogspot.com/ begon ik omdat ik samen met mijn kinderen een tijdschriftje maakte. We zijn ondertussen aan het werk aan het derde nummer. Deze is helemaal in het Nederlands. Ga gerust eens kijken. Ik ben vooral trots op deze babyquilt: https://liefdeuitdelappenmand.blogspot.com/2019/07/welkom.html die ik helemaal zelf ontwierp!