volgers

zondag 22 september 2019

Shabby.. en nog wat..

Piep

Zondagmiddag, 
Ik hang een beetje in mijn zeteltje.. 
leuk avondje uit gehad met vrienden gisteravond..

Zo fun, lekker eten, glaasje(s) wijn,
laat naar bed..
En dat laat zich voelen.,
Maar k zit er niks mee in..

Toch deze ochtend, na een laat ontbijtje, mijn appeltjes geoogst.

Voor je je nu beelden gaat voorstellen van mij op een gammele
houten ladder.. Ho maar!!!

Ik heb een leifruit-boompje in pot, 
al jaren.. dat worden geen 
mega-pommetjes maar leuk genoeg om een mandje vol appeltjes te oogsten...



en dan wil de traditie dat ik er ook iets mee bak natuurlijk..

Na het schillen gaan ze op de mandoline.. natuurlijk gemengd met kaneel en koekkruiden, wat citroensap..
dan wat herfst-beslag dat allemaal in laagjes.. zo dus...


En dat wordt dan na langzaam bakken
op een niet te hoge temperatuur...
dit...


Dus koffietijd ziet er goed uit op deze
“luie dag”





Verder is ondertussen ons huisje in herfstsfeer .. vandaag nog met schuifraam en keukendeur open maar dat gaat in de loop van de komende week veranderen ‘t schijnt...













Ook de laatste dagen wel wat ochtendjes op mijn kamertje bezig geweest.. 
ja aan de scraps..
Die krijgt nu al een flinke afmeting en gaat stilaan naar de eindstreep..

Nog wat wikken en wegen.. eindigen met het gewone afwerkbiesje zoals ze het in Qm deden... of iets breder.. 
Stoffen er nog even langs laten hangen..en kijken als ik er langs loop.

Mijn titeltje zegt een beetje raar woord...  “ shabby”.. iets waar ik per toeval op uit kwam, rondzwervend op het wereldwijde web.. vertrekkend vanuit “Boro”.. 

Wel ik heb ondertussen al heel wat filmpjes bekeken op youtube van iets met “shabby en chique”
En er groeit een plannetje om zeker
eens 1 maal in deze “supervrije”
techniek iets te maken, want 
“het vrij werken” laat me niet los..

Na een hele zomer gewoon te werken op de manier hoe jij het voelt...
zo wil ik nog wat verder...

Wordt natuurlijk vervolgd,

K ga beginnen met een dienblad 
te vullen met alles wat er voor dit
project in aanmerking komt en geloof me dat is heel wat...:)

Fijne zondag
Happy quilting

ps. Vanmiddag ga ik effe verder met de tweede sok van DH, dat kan gewoon na mijn rustpauze in het zeteltje.

4 opmerkingen:

Ineke zei

Shabby chic wordt het vast bij jou, de plaatjes die ik hier zie zijn echt zo heerlijk gezellig en knus. En nu nog op shabby chic tour;-) Heerlijk zo'n zelfgemaakte appeltaart!
Fijne week en ga maar lekker meer plannetjes bedenken, veel succes ;-)

Wilma Kuin zei

Wat een gezellige plaatjes! De herfst komt er aan,...

Guusje, zei

Wat een mooie plaatjes laat je zien.

Conny's-blog zei

Gezellig blogje zeg. Mooie foto's laat je zien met echte
Landelijke gezelligheid hoor. Je quilt komt vast goed denk ik...........liefs.Conny