volgers

zondag 6 oktober 2019

Shabby Chic.. hoe werd dat dan?

Piep

Zoals ik in mijn vorige blogje schreef
ben ik in de ban van “Shabby”

Hoe kwam dat...
wel ik wou wel eens iets doen met “boro”

Begon youtube af te schuimen.. leuk..
ondergrondje.. lapjes schikken.. naaien...

Dat moet lukken..

Komt me daar ineens een filmpje voorbij.. iemand die het “boro-lapje” is gaan versieren.. in shabby-stijl”

Wauw, dat ligt in mijn straatje van
 t moment.. vrij werken in een romantische stijl. 

Zelf bloemen maken.. 
dus weer ....x van die leuke flimpjes kijken en dan aan de slag met je eigen fantassie.

Eerst toch de ondergrond als 
“boro” techniek genaaid.. heel leuk, maar achteraf gezien niet echt nodig als je echt voor “the full shabby” gaat.

Ik begon zo..alles uitleggen, al een feestje op zich.

Poeh..
...eigenlijk zou ik nog meer van die  lapjes en kantjes willen..elk
stukje is bruikbaar..




Beetje schikken.. beetje veranderen., ander lintje.. ander kantje..

en toen nog een namaak-bloem..
mmm... nee.. 
wacht..zelf maken..
leuk!

zo eentje dan?


Dat is best “shabby” en helemaal met naald en draad...

Toen zag ik in veel filmpjes dat er dikwijls een “lijmpistool” gebruikt werd om alles te “monteren”

Mmm dat van jongste dochter effe gaan lenen..,
was zo eentje uit een goedkope shop., iets met “zee..” en nog wat.

Jongens :( grrr... op de kortste keer had ik twee blaren op mijn vingers..

Dat is het dus niet..
snel naar de dichts-bij-zijnde bouwmarkt en een deftig exemplaar gekocht.. dat niet drupte en dus veilige vingers opleverde.

Zo ontstond de buitenkant van mijn “mapje” heel snel..

Lintjes, kantjes, knoopjes, bandjes en wat borduursteekjes.. ik hou zo van “franse knoopjes”

De voorkant(zoom effe in)


De achterkant.. (zoom effe in) op die twee strikjes rechts komt nog iets.. effe wikken
en wegen.



De rug van het boekje,
een gekoesterd “gouden lintje” met daarop de rode franse knoopjes.





Voor velen zal dit over “the top” zijn maar oh wat hou ik van deze overdreven stijl..
sluiting met heerlijk roze lint..





Binnenin.. wat ging ik doen..
K had al heel lang van die soepele plastiek liggen om tasjes te maken van mijn favo winkeltje,

Goeie oefening om daar ritsjes in te zetten.

Hoppa aan de slag...









Ondertussen groeit er al een ander ideetje.. dus er volgen er zeker nog een paar..wat is dit fun.


Nu de herfst zo plots zijn intrede heeft gedaan, ( met krik-krak toestanden tot gevolg) (een elleboog die lelijk op speelt, dat wordt een “prik” van meneer doktoor denk ik”
enfin jullie kennen het ondertussen wel..,

Ik wil zeggen, ik heb veel zetelarrest en heb dus toch met kleine beetje de 
“sokken” voor mijn liefste mannetje af gebreid.
Maatje 46.. is niet niks, en dan effe grijs...




Leuke wol en gebreid met de hollandse hiel uit het bekende boekje.

Gisteren dan toch maar een paartje voor mezelf op de “kleine rondbreinaald gezet, eentje voor mezelf deze keer,
beetje “shabby” om in de sfeer te blijven :)

Verder hadden we natuurlijk ook 
“family-time”

Gisteren een heerlijke brunch voor ons meiden hun verjaardagen.

Zaalig!!




en ons klein meneertje stal de show en Ome Wes was ook zijn dikke vriend.
Deugniet..








Pssttt... nog een spannend nieuwsje..
dadelijk komt dit kleine wondertje bij ons spelen, (de eerste keer in zijn prille leventje) 
Mama en Papa gaan voor t eerst terug samen uit eten.

Dat wordt grote fun,
en hopelijk genieten mama en papa van hun “samen zijn tijd”

En als ons oog-appeltje moe wordt.. gaat hij rusten... bij buppa uiteraard, zijn dikste vriend.




Happy quilting

knuf










3 opmerkingen:

Quiltminizusje zei

Wat is het mapje LEUK, heb zin om ook zoiets te maken. Daar zal je veel succes mee hebben.

Ineke zei

Al je creativiteit is losgekomen!

Frea zei

Wat een creativiteit. Lijkt me erg leuk om te doen, met ook nog een mooi resultaat.