volgers

vrijdag 11 oktober 2019

Shabby-Eindhoven-old fashion...

piep

Woensdag  op pad geweest naar Eindhoven.
Er was daar een handelaar die verschillende fornuizen met 3 ovens had staan waar we interesse in hebben.
De huidige is zo een 30jaar oud en
stilaan aan vervanging toe.

Vriendelijke persoon, goede uitleg,
scherpe prijs.., een stuk wijzer geworden.

Nog twee modellen te gaan die hij niet had (tenminste niet met de gasaansluiting die in Belgie vereist is.

Natuurlijk had ik effe 
Cosman bekeken of er geen lapjeswinkel in de buurt was..,

en ja hoor..

Mijn DH bracht ons er feilloos naar toe.. gezellig, klein winkeltje van buiten te zien..







Maar oh oh wat een leuke stoffen
en lekker gezellige winkel waar we vriendelijk geholpen werden en onder het genot van een heerlijk kopje koffie lekker konden rondkijken.

Oh kijk wat een liefie... daar ga je toch zo een tasje mee maken?





En deze ... was DH helemaal weg van, niet dat hij van de naald & draad is hoor..:) nee gewoon mooi.. met hele
kleine libelletjes erop.





En dit iS het perfecte stofje voor het eerste blok van de @winterwonder@BOM...althans voor het beertje.. met dit achtergrondje dan maar...





Tevreden met mijn aankoop had ik nog een adresje op zak.. van een “zo te zien” mooie wolwinkel..
Brigitte handwerken

8,5km.. dus niet ver.. was het niet dat we wel een flinke omleiding hadden door wegenwerken..

maar niet getreurd.. we hebben alle tijd.

Trouwens we besloten tussen de twee winkels in “te lunchen”

Mmmm eerst door een wat “groezelige uitgaansbuurt”. :(

maar dan kwamen we plots op een tof plein bij de kerk,
we lunchten in een soort paviljoen vol met prachtige planten,
Janz 
wat een heerlijke plek..





en met een gevuld buikje kwamen we bij  het winkelcentrum waar de wolwinkel was.

Wat een paradijsje...zoveel wolletjes, en hele collecties (rond) en andere breinaalden.

Tot zelfs het sokkenwonder waar ik al een tijdje naar op zoek was, een 25cm rondbreinaaldje.. werkt erg fijn.

Geholpen door een niet meer zo jonge, super vriendelijke, mevrouw, kreeg ik zelfs nog een stekenoverzicht voor de mooie sokkenwol die ik kocht, deze van
Arne&Carlos.





Nog even snel de krantenwinkel binnen voor de nieuwste Delicious (kookmagazine) 
Heerlijk met dit weer .. pot thee en lekker recepten lezen.
En niet denken aan het “grr... regenweer”.

Deze ochtend bracht ik door ik mijn keukentje...
ik had zo een zin ik “bokkepootjes”

Uit een pakje is niet slecht.. maar zelf gemaakt... mmmm...
met recept van
Roger Van Damme


Een hele taak.. en zonder vaatwas in de buurt zou ik er niet aan beginnen...maar he ik hou der van..lekker bakken..

na dik twee uurtjes is dit het resultaat..









 Iets bij de koffie is vandaag dus oke.
nog wat opstijven in de koelkast.. das t  moeilijkste deel. er dus afblijven.

wat met de “Shabby-chic”
wel ik ging voor mini,  deze keer,
een naaldenmapje..
Hoe vinden jullie het?







Ik had weer enorm plezier in het maken er van.

Zo ik ben weer uit verteld voor nu.

K wens jullie een mooi, warm weekend toe dames,

Happy Quilting
knuf

2 opmerkingen:

Maya zei

Wat een leuk shabby chic naaldenmapje! En de quiltpuzzel is heerlijk rondsnuffelen, mijn favoriete quiltwinkel!

Ineke zei

Wat heerlijk, die bokkenpootjes. En wat leuk om zo'n succes te hebben bij een klein quiltwinkeltje. Dat stofje met de libelle's, prachtig!!! En je shabby-chic naaldenmapje wat een beauty! Fijn weekend!