volgers

donderdag 24 oktober 2019

Mysterie ... t mag geweten

piep

Goedemorgend dames

Beetje druilerig herfstweertje bij het opstaan..
maar dat ging beteren... want  wij
waren gisteren op stap richting “Zierikzee” zo rond 10u30.
met een klein bochtje om naar dat lieve winkeltje ...
Marcha

Maar eerste dingen eerst...

ik kon de laatste weken over dat
 “ene project” echt niks vertellen..
Al hield het me wel vele voormiddagen in mijn kamertje...

Wat deed ik ...
wel mijn vriendinnetje, al zo een 
39 jaar lang, was jarig en wij waren
gisteren uitgenodigd voor een
feestje.

Mmm een cadeau...
omdat ik weet dat zij ook heel erg houdt van “romantische” voorwerpen
groeide er een plannetje..

welk ? 

dat moet ik effe toelichten..

zij is iemand die niet zo pc-minded is en dus graag dingen opschrijft..
ze heeft trouwens een beeldig handschrift.. en laat ze nu ook nog heel graag koken, dus...
1+ 1= 2

Een receptenboek, waar ze zelf haar recepten in kan schrijven..

Het idee was geboren...
en vermits ik nog altijd in de 
“shabby-chic” flow zit.. 

een stevig schrift gekocht, met een mooi stevig kaft.

En aan de slag.. 

oh oh wat heb ik hier plezier aan beleefd...

stofjes, lintjes, bloemen maken...

maar plaatjes zeggen meer dan duizend woorden...

kijk je mee?





















Ze was er zo ontzettend blij mee...
“t was t mooiste geschenk wat ze ooit kreeg” zei ze.
Dat doet natuurlijk veel plezier.

Het krijgt een plekje op haar salontafel.. zodat ze er veel naar kan kijken...:)
Leuk, benieuwd of ze er ook echt in gaat schrijven... wordt vervolgd.


Terug naar gisteren... De Quilster..


Een verwittigde vrouw... juist ja...

Toch heerlijk rond gesnuisterd in Marcha haar winkel... oh oh man... wat heeft ze toch prachtige stoffen..

Het was er gezellig druk dus even wachten op “the lady of the house” was geen straf hoor.

Normaal ging ik mijn bestelling halen..
de speciale naaldjes van Susan
Smith, de batting voor mijn Di en voor mijn
“Tour de Coeur”









Maar ik wou ook zeker de 
“liberty-stofjes voelen die ik zag langskomen op Instagram.

Mooooi!!! twee er van zijn , kwa kleur, echt mijn ding...
zo wat oude look.. klein.. fijn..

 (effe langs de zijlijn..)
 k zie in deze stofjes mijn
kleine nichtje, een jaartje of drie oud , 
In een holly-hobbyachtig kleedje, dat mijn mama gemaakt had,  en van die witte zweedse klompjes eronder.. oh oh.. zo mooi)

Woeps weer afgedwaald..

Dus twee van deze FQ (liberty) er van mochten mee..

en dan toch twee “die er bij passen”
oh ja...







Klaar???om af te rekenen...

oh nee.., want hadden jullie van de week ook die prachtige koffertjes voorbij zien komen .. uit dit wondere winkeltje...

deze...




oh oh... ik vroeg om er toch maar twee apart te houden..

de welke... euh deze...
Die moesten mee.. kiezen..welke ik zou kiezen, nee.. dat ging echt niet...





ze krijgen weldra een mooi plekje in mijn kamertje en mogen natuurlijk ook af en toe mee op stap.

S middag’s nog een wandelingetje in Zierikzee en nog lekker buiten op een terrasje gegeten..

Afgesloten met koffie dichter  bij huis op een favoriet plekje met de mooiste tuinen (en lekkere taartjes :)



Wat een geslaagde dag!!

In het keukentje ten huize van...

wel ik volg al lang op FB 
Ingrid Lacet,
zij maakt de heerlijkste dingen en post dagelijks wat ze prive en voor haar werk maakt..

nu kwam er een kruidkoek voorbij
(peperkoek noemen wij het) en iedereen begon die te maken en was wild enthousiast..

Ik kon dus niet achter blijven..
mmmm... zo heerlijk en zo simpel..

of ik er ooit nog één koop?? k denk het niet!!




ondertussen geurt het huis hier naar een heerlijk “Meeus” gerechtje..
Dit..


Een osso-bucco stoofpot
Zondags-potje (recept -klik)


zo lieve steekjes-dames en heren
k ben voor nu weer even rond..

k zou zeggen aan de slag..

lekker verder met een volgend plannetje dat al weer bruist .)

happy quilting

knuf

4 opmerkingen:

Marialovequilts zei

Hey Mieke, ik moet toegeven: de naalden van Susan zijn geweldig. Susan was bij Marcha voor de workshop ‘’ fleur’’ en zei tegen me dat ik slechte naalden gebruikte. Ik dacht: ja, die spreekt voor haar eigen commerce . Maar ik moet haar gelijk geven. Ze zijn geweldig.
Groetjes, Maria.

Coby Breitner zei

Wat een gezellig blogje weer zeg.

wilma oud zei

Wat heb ik weer genoten van je heerlijk blogje. Dat cadeau voor je vriendin is super. Zo persoonlijk en gelukkig waardeert zij ook de zelfgemaakte dingen. En dan naar de Quiltster. Ja, dat is steeds een feestje. Zij heeft zulke mooie dingen in de winkel. Je hebt leuk ingekocht. En wat een heerlijk gerecht van Jeroen Meeus. Ik heb het ook gezien op tv. Ben ook grote fan van hem. Ik ben blij voor je dat je zo genoten hebt. Lieve groet Wilma

Sylvia`s Quilts zei

Dat was weer een geslaagd dagje uit! En niet voor niets op pad geweest, leuke stofjes hoor.
Gelukkig woon ik niet al te ver van Kerkwerve en niet te vergeten De Quilterie op slechts 5 minuten rijden.
Prachtig is je receptenboek geworden, zonde om te gebruiken?!!
De mijne heeft een harde kaft met houten pollepel erop, wel praktisch in gebruik.
Hier zit ook een fan van Jeroen Meus, van de week nog de Pompoensoep met rode bonen gemaakt.
Altijd gezellig en een ongedwongen sfeertje in zijn uitzending.
Succes met alles, groetjes Sylvia.