volgers

zondag 17 november 2019

“Hussif” in “ons huis”


piep

Wat een mooie dagen gehad.. de opening.. en mooie dag bij mijn paps en zondag-rustdag.


Nu kan ik alweer vertellen wat ik de laatste tijd nog meer in mijn kamertje deed.

Ik maakte een soort “Hussif” een wat?? zal je misschien denken? wacht effe...


Ik doe het gewoon My style, zelf aan
begonnen.. en opgebouwd naar eigen ontwerpje.







Ik kom deze “handwerketui’s” regelmatig tegen op Pinterest.

Een idee zomaar uit het niets?

nee hoor... op de bee vorige week in 
“leur” zat mijn buurvrouw verder te werken aan haar “zandlopertjes” ..
zo mooi!

Ikzelf ben ooit begonnen aan een blauw-beige... 
en dat gaf me dan het idee om dat misschien ook mijn “Leur” bee projectje te maken.

En dan in zo een leuke “huswif” alles in één, pakkens.. klaar.

Tja dat zakjesvirus is ook nog niet over blijkbaar.. ;)

Kijk zo is ze geworden...









Ritjes, zodat niks eruit kan vallen.



k
Zelfs een ring met speldekussentje, handig bij zo een klein werkje..en hangt mooi opgeborgen aan een klip.


Ook nog een klein ingewerkt kussentje, voor als je even dringend je naald moet neerprikken om snel wat stofjes te gaan kopen.. hihi.

vooraan een lus, met nu een mini-zandlopertje aan.. (en zie je mijn geweldige “pin” van de schaar? helemaal in de juiste kleur.


maar het zandlopertje kan zomaar wijzigen in een sterretje of.. wat ook, 
als de zandlopertjes af zullen zijn,

kan zijn dat mijn huswif daartegen antiek is.. maar dat zien we dan
wel :) 

ook nog een belangrijk nieuwtje.. wij hebben een nieuwe bewoner in huis..
“de Richard”
Drie ovens rijk...
oh oh wat een leuke aanwinst.



Ons nieuwe kookfornuis..
wat zijn we hier we hier blij mee..

en of we al getest hebben.,
ja hoor..

bijvoorbeeld bij de zondagse koffie..
een biscuit-aardbei-slagroom-creme au beurre


niet perfect.. maar was wel yummie!!








Verder zijn we ook af en toe 
“puppy-sit” want onze jongste en haar  smidje hebben een pupje (franse buldog)
Wat een pittig ding..”Wiske” noemt ze  en dat dan
samen met die grote andere brave kameraad die ze hebben,  onze Dré heb je je handen vol.




Natuurlijk gingen we ook naar ons kleine vriendje.. die nu vrolijk de wereld rond stapt en helemaal gek is van muziek en dansjes.
Zalig kind!





En zo breekt er weer een nieuwe week aan...

we beginnen de maandag met “een Tommeke” doen, voor de niet ingewijde.. dit is een bezoek aan mijn osteopaat.

Verder rustig doorgaan met Quilten, 
aan “scraps of my life” want die moet echt af.

Happy quilting
knuf

2 opmerkingen:

Sylvia`s Quilts zei

Creatief hoor je "Huswif", ziet er erg leuk uit met mooie stofjes.
En wat een pracht van een fornuis, lijkt me echt te gek om zoiets te hebben.
Wat het babysitten betreft, op de foto ligt hij/zij lekker onschuldig te slapen, maar wat een "handenbindertjes" zijn het hè? zo goed opletten want ze nemen van alles in hun bek.
De kleinzoon is ook al weer een hele kerel, wat gaat de tijd toch snel hè?
Groetjes Sylvia.

Ineke zei

Nou Mieke, het borrelt nog steeds heerlijk bij je niet dan? Wat een prachtige Huswif, er kan lekker veel in! En wat een schattige buldog-puppy, mooie kleur heeft hij?zij? ook! Wat is jullie kleinzoon al groot, nu al parmantig stappen! Mooie foto van hem! Wens jullie een fijne week!