volgers

vrijdag 27 december 2019

Tussendoor...

Piep

De kerst hebben we weer gehad.. en was oh zo fijn.

Kerstavond met onze kids en een vriendin (mama van schoonzoon) 
lekker gegeten, en vermits we een heel jaar graag koken haalden we ons menu voor het tweede jaar bij de traiteur.

T was een supergezellige avond,
en ons kleine mannetje  hij genoot mee tijdens het aperitief,
Met zijn eigen chipjes, zonder zout of rotzooi, speciaal voor kleine mensjes.
En tevreden dat hij was..in zijn kerstoutfit.. zo een mooi strikje had hij op zijn hemdje, net als papa.






Naar goede gewoonte hadden we christmas crackers en dan de traditionele groepsfoto..:)
Schoonzoon ontbreekt, maar iemand moet de kost verdienen, dus die was gaan werken.



We trekken ook altijd een briefje wie voor wie een cadeautje koopt met een vast budget en maken een verlanglijstje.

Ooh wat ben ik blij..,
kijk, een zeer leuk koekjesboek.., ben ik nu aan het lezen...en dan .. bakken maar...


En dan een heel luxe nieuwe “water/thee” fles.. te duur om voor jezelf te kopen.. maar oh zo mooi!!
Keiblij mee...





Kerstdag bracht ik door met mijn paps.
Ik liet onze “Richard” snorren en bakte een biscuit en versierde met fruit en slagroom.




En zo was het gebak vrij van enig bewaar-of andere toevoegingen waar ik tegenwoordig zo fel op reageer.

En zo dobberde kerst voorbij...

Gisteren  weer heerlijk steekjes gezet, gepatcht aan het eerste blokje voor mijn kerstquilt.


Lekker met de hand genaaid.. zalig, nu nog een strijkboutje er over.

Gisteravond gingen we een hapje eten (Thais-oosters) met DD1 en schoonste zoon.
Een etentje dat al twee maal uitgesteld was doordat er telkens een zieke was, maar het is ons nu gelukt.

Vandaag een “Me-dag”,
lekker met lapjes bezig zijn.. 
rustig dagje.. ook weer fijn na de drukke dagen.

En zo gaan we in rechte lijn naar “eindejaar”

Hopelijk komt morgen dat beloofde zonnetje en kunnen we onze benen
eens buiten gaan strekken..

Happy quilting en
fijne feesten verder





knufknuf


2 opmerkingen:

Ineke zei

Heerlijke gezellige dagen. Goede jaarwisseling en een gelukkig, gezond en creatief 2020

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

Hello, I love visiting your blog and seeing the lovely things you share, also the food! Beautiful family photos too.
Your new patched block is a beauty...I too love the hand stitching so much. Hope 2020 is marvellous for you and yours!