volgers

vrijdag 3 januari 2020

Terug gewoon.. gek genoeg toch?

piep

De kerstspullen weer opgeborgen.. heel veel kaarsjes in de plaats en decoratie zonder “thema” altijd beetje lastig..
maar heb zoveel spullen dat ik het toch nu ook weer gezellig maak in ons huisje.

De kerstlichtjes in de keuken
blijven gewoon hangen, de hele winter.. gezellig zo ‘s avonds koken , glaasje wijn er bij.. ja helemaal “nigella lawson-style” hihi.

Ik doe momenteel nog altijd lekker verder aan mijn “kerstquiltje”
Het appliceren vind ik weer zo leuk, dus nog even door.

Eén blok is al helemaal klaar en het tweede voorbereid..
Dus gezellig na de middag.. muziekje en lekker steekjes zetten.





We profiteerden tussen kerst en nieuw van een heerlijk dagje Plankendael (een zoo in een enorm domein) heerlijk wandelen in de koude, zonnige lucht.



kopje soep voor de lunch en om 
15u lekker koffie drinken..maar in totaal toch 1,5u gewandeld, wat voor mij best veel is.
zalige dag.. zo genieten met zijn tweetjes.

Vorige zondag hadden we toch nog een “lekker brunchke” bij DD1...
kieinzoon “las” zijn nueuwjaarsbrief (beetje geholpen door mama :)”



Wat een mooie “brief” 
Zo een crea-mama heeft Viktor en ze hadden zelfs geoefend op het “voorlezen”..


En dan is nu elke vorm van “feest” effe voorbij... oef..

Dinsdag hebben we afscheid genomen van een jeugdvriendin van DH.. zo jong.. zo onverwacht..
Doet weer beseffen dat we niet altijd weten wat er achter gesloten deuren gebeurd..


Dit doet des te meer nadenken, geniet, ook van de kleine dingen..



Mmm dit blogje alweer een paar dagen geleden beginnen schrijven..

Ik was echt effe “out”... 
koorts.. bibberen.. dus schreef niet verder..

maar vandaag ging het weer wat beter,
 dus effe de dagdagelijkse dingen in huis en dan gewapend met een thermosje thee naar mijn “kot”.

Mmm wat zal ik gaan doen..
voor de kerstquilt genoeg voorbereid en het borduren aan het blok staat op “on hold” want mijn Dmc is op..
maar dat bleek later deze dag “buiten mijn fantastische vriendin” gerekend.. die leverde mijn draad gewoon aan huis, hoe zalig is dat, bedankt V. je bent een schat.

Dus terug naar deze ochtend...
mmm .. in dit boek staat die geweldige mooie...


Leuk.. maar in een mini-huisje .. kan hij niet hangen..wacht effe mijn kopieermachine.. 50% verkleinen..

De scrapdoos er bij.. strijkijzer..
aan de slag..



Effe eentje proberen voor te bereiden.. best klein.. blokje meet 
8 op 9 cm..



Deze doe ik dus toch met de H250 en de lijmstift..
al hou ik meer van needle turn.



Joepie, hier word ik blij van.,
tegen de “lente” kan hij mooi hangen,
aan de slag met de blokjes,
En voor een mooie “bloemenrand” kan ik vast terecht bij 
Naald en Draad.
wat een prachtige collectie stoffen
zijn er in de spiksplinter-nieuwe winkel.. de moeite van een bezoekje waard.
Een warm onthaal gegarandeerd en de koffie/thee met lekkers staat altijd klaar.


En zo werd het weer weekend.
Morgen beloven ze een zonnetje, dan toch proberen van een frisse neus te halen, dat doet een mens goed.

Happy quilting
knuf





3 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Leuk weer Mieke, want zo is het maar net, ik heb ook de kerstlichtjes nog hangen in de keuken, en dat blijft nog best een tijdje zi, en Nigella Lawson, Mmm, ik heb haar boek, hoe wordt je een goddelijke huisvrouw, moet ik nog wel even op oefenen, hahahaha

Ineke zei

Zo is het Mieke, je kunt nu genieten, dus lekker doen. Fijn dat je weer beter voelt.
Succes met het kleine blokje, tulpje is prachtig geworden!!!

Maria zei

Dag Mieke, voor u en uw familie de allerbeste wensen, vooral een goede gezondheid ! Want dat is toch het allerbelangrijkste.
Alles terug normaal vind ik nog het best, het is allemaal wat teveel tegelijk, nu zijn we even aan het bekomen in Nederland, een rustig weekendje weg ons twee.
Wat is dat een mooi eerste tulpje, echt wel ini mini klein.
Geniet nog van onze o zoo leuke hobby, groetjes, Maria.