volgers

donderdag 23 januari 2020

Hebben we ze niet allemaal?

piep

Hebben we ze niet allemaal,

blokken die we maakten maar om één of andere reden toch niet hebben gebruikt?
de kleur of print is niet passend in het geheel..het blok is niet correct..
enz..

wel, ik heb wel zo een doos opgebouwd door de jaren heen..

En dan ontstaat het gedacht.. 
de achterkant van mijn “scrapquilt” weten jullie nog.. deze?



De “eenzame blokken” zijn samen ook “scrappy”.

En dan heb ik vandaag toch een beginnetje gemaakt..



Zoals je ziet.. vanalles wat.. zelfs stichery-tekstjes, maar ook effe blokken natuurlijk..
Die kunnen volgens mij her der over de achterkant verdeeld worden..

Nu wil ik deze quilt ofwel knopen of big-stich quilten met DMC80. (dit laatste het liefst eigenlijk..

Wil ik wel effe jullie raad.. dan zal ik best rechte lijnen gaan doen..denk ik zo? kwestie van de achterkant ook nog toonbaar te maken.
Wat denken jullie?

Vrijdag met het grijze weer, na het poetsen lekker in mijn makkelijke zetel aan mijn Di Ford gequilt..

Had het gekke idee cirkels te gaan quilten.. Be different :)

Maar niet makkelijk aan een grote quilt.. en duimquilten in een cirkel dat lukt me niet.. 
toch vind ik het een leuk detail..


Gewoon lekker doorgaan...

De tulpjes staan nu alle 9 aan mekaar, ga nu aan de slag met de borders..ze wachten nog op een warm strijkijzertje..



En blok 3 van de kerstquilt is voorbereid..





Dus keuze genoeg om zo maar eventjes op te pakken.

Heerlijk zonnetje deze ochtend,

Net lekker ontbeten, pistoletje en een heerlijk zoet broodje dat ik gisteren uit onze “Richard” toverde..



oh ja en deze week ook aan “rest-verwerking” gedaan want weggooien is zo een zonde toch?

Een koffie-amaretto broodpudding met mocca-topping en mini meringues.



vandaag zien wat de dag brengt.. 
maar die komen we zeker weer aangenaam door.

Volgende week donderdag ga ik zeker weer een dagje naaien naar St-job,
kijk ik erg naar uit want is weer veel te lang geleden en we hebben heel wat te bespreken over een nakend plannetje dat nog effe “geheim” moet blijven.. maar waar ik weldra over zal gaan schrijven.





Happy quilting knufknuf





5 opmerkingen:

Marguerite zei

Leuk om die her en der liggende niet bruikbare blokken voor de achterkant van je quilt te gaan gebruiken.
En dan lekkers uit de oven.
Moet zelf nog even wachten tot ik aan de bak kan.
Manlief werk zich het heen en weer om zelf de keuken te kunnen gaan plaatsen.

wilma oud zei

Wat weer een gezellige blog Mieke. En wat een goed idee om blokken die er maar liggen, te gebruiken om een achterkant te maken. Ik zou denken dat wanneer je knoopt, je de blokken voor en achter goed blijft zien, maar het is jouw quilt, dus doe wat jij wilt. Nog een fijne zondag en bedankt voor de tip van die achterkant. Groetjes Wilma

Conny's-blog zei

Zeker heel leuk om je blokken te gebruiken in je achterkant

En je bakt van die heerlijke dingen zeg...........liefs.Conny

Ineke zei

Heerlijk om je "wees"-blokken op deze manier te verwerken, ook ideaal voor de restjes op te maken! En wat zie ik allemaal heerlijke baksels voorbij komen, krijg er spontaan water van in de mond! Fijne week!

Mrs. Sutherland zei

Bijna te mooi, zo'n achterkant! En wat een heerlijke baksels! Het water loopt me in de mond, maar ik heb even de koolhydraten in de ban. Fijne week en groet, Mar