volgers

maandag 10 februari 2020

Hoe gaat het leven..en toch gestart...

piep

Effe schrijven, 
Na twee dagen wat geplaagd te zijn geweest met een vies (buik) virusje.. maar als ik om me heen kijk was ik niet alleen..

Wat doe/deed ik zoal..

wel ik werk nog met veel plezier aan de “christmas..”

blok 3 is bijna klaar..




en de randblokken vorderen
gestaag...

ook ben ik al begonnen met 
“de hartjes-rand”
leuk tussendoortje en fijn om het tussenin te doen, straks leuk om af te werken als de blokken klaar zijn..



De “mini-tulpjes” zijn ook klaar, dus wat mij betreft mag te lente komen.
Was een leuk tussendoortje om te maken.




Etiketje (frixion was hier nog zichtbaar, is nu uiteraard opgelost.)

En ik toch al gestart met wat voorbereidingen aan het nieuwe project van de “gezamelijke quilt” die we plannen met zo een 7tal dames bij 
naalden draad        (klik)

Het middendeel al mooi afgetekend en de eerste “bloemblaadjes” al
voorbereid.. en de kleine “rondjes ook maar...tja kon het niet laten..:)









Trouwens ik was op de bee in Sint-Job en kijk wat een prachtige top L. toonde...



Mooi he!!!
Wat wordt hier toch hard gewerkt in deze “vrije groepen”.

Voor het nieuwe project wacht de “groep” nog even op de nieuwe stoffen van Edytha Sitar die er nu snel aankomen, om met zijn allen te starten..

verslag over dit project zullen jullie regelmatig hier kunnen volgen.
dat wordt zo leuk.

allemaal hetzelfde patroon met onze eigen swung..en die keuze wordt heel verschillend kan ik je nu al verzekeren.. want bij 
naald en draad 
is er zoveel keuze dat ieder wat wils kan vinden om een aanvulling op de eerder genoemde nieuwe collectie te maken.

Ook was ik weer in Leur, bij de gezellige bee met de fijne “juf Marij”

Het was een beetje “een stille bee” 

heel terecht, want één van onze 
bee-vriendinnetjes is op enkele weken tijd haar lieve man verloren.
Toch kwam ze naar de bee, we hopen dat we haar hebben kunnen omringen met warmte en steun en vooral door gewoon “te luisteren” want dat is zo belangrijk.. iemand die naar je luistert,  na dit grote verlies.

In de winkel waren er toch wel twee stofjes die riepen ., koop mij.. wij passen in je nieuwe project..
tja en beleefd als ik ben..:)



Gister-ochtend ook even een fris, nieuw hoesje gemaakt voor mijn kleine strijkplankje op mijn bureau..
Het was zo...


Het bovenste “roze” verweerde stofje...erg he.. voor een lapjes-vrouw..

Nu is het zo..



Mmmm plots realiseer ik me dat ik precies al lente-kriebels heb,
want gisterochtend heb ik ook al de voorraad-lade en de 
plastiek-potjes-lade uitgewassen..:)

Gelukkig zijn de mooie tulpen er al weer en brengen die wat kleur in deze stormachtige dagen.


Ook groeit er een nieuwe “zuurdesem” .. in mijn keukentje, enfin in een pot, wel te verstaan.
k heb ze “Gusta” genoemd.. en vanavond denk ik de eerste voordeeg te maken.

Zo jullie zijn weer helemaal mee..

alhoewel..

de nieuwste “voorjaars-mode” volgens Viktor wil ik jullie niet onthouden...:)
Wat een zaaalig kind.. die telkens mutsen, zijn rugzakje en mama’s schoenen weet te combineren.


Happy quilting
knuf

1 opmerking:

Ineke zei

Wat vervelend dat je een buikvirus had, maar je hebt nog wel wat kunnen handwerken. Wat is de kleine Viktor toch een mooi ventje, leuk dat hij van verkleedpartijtjes houdt. Groetjes, Ineke