volgers

donderdag 30 juli 2020

Wat we niet hadden gehoopt...

piep

Goedemorgend dames,

Effe weer update...

Gisteren is het verdict gevallen.. het revalidatie-centrum van mijn paps sluit vanaf vandaag de deuren voor bezoek.. 
Dat wat hij niet wou.. in quarantaine .. en ons niet meer zien, is gebeurd.

Maar gelukkig is er ook “heel goed” nieuws” .. op 6 augustus mag paps naar huis.

Wij (mijn DH en ik) zijn volop bezig met alles inorde te brengen.

Nog effe verpleging aan huis, info geregeld.

warme maaltijden besteld bij bedrijf dat eten op porseleinen borden brengt. (veel smakelijker dan uit een plastieken box)

Boodschappen lijst ligt klaar.

Huisje kuisen.

Komt helemaal goed..

Wat een kanjer is mijn “paps” 

Op 30mei dacht ik dat ik hem zou verliezen en nu “staat” hij er weer.
Ben zo fier op hem.

Het leven ten huize van..

wel .. ons tuintje levert de mooiste bloemen...en toch zie je al stilletjes de herfstkleuren komen...

oh ja.. we hadden nog een “flink tussendoortje”

Op een avond kwamen we thuis van bezoek aan paps.. en er bleek een reuzetak , zo een 45cm doorsnede)van onze treurwilg afgebroken en lag in de tuin van de buurvrouw..
Gelukkig niemand gekwetst geraakt..



Direct contact met een boomchirurg.. die kwam kijken...

Echt door tekort aan grondwater... bij nazicht van de boom bleek hij op vele plaatsen ook te gaan afbreken.
Een groot onderhoud drong zich op.

Op 21juli werd er 11u lang intensief aan gewerkt... en zou hij (voor nu) gered zijn...


Hij is nu “een trieste reus” maar hij overleeft dit wel..
In t voorjaar komt de bomen-meneer effe op “ consult” om te zien hoe het met hem gaat, dus wordt vervolgd.

Verder zet ik nog steeds steekjes op gestolen momentjes en geniet van podcast’s of relaxatie muziek, want in mijn oren is er een symphonisch orkest dat niet beseft dat het “verboden” is op te treden in deze tijden.

Ja deze tijden... als je in Antwerpen woont.. zoals ik.. zijn de maatregelen gelukkig streng!!
En de avondklok.. zo laat loop ik niet meer op straat en zo vroeg tref je me in mijn tuintje met een beker koffie.. maar dat mag nog (zelfs zonder masker)

Masker.. gisteren met dat ding de fiets op.. das niet simpel maar is me toch gelukt.. zal me ook niet weerhouden om te blijven fietsen.. wandelen lukt me niet zo goed meer en bewegen blijft belangrijk.

Tuurlijk toch ook wat uurtjes bij onze kleine man doorgebracht,
samen gedanst op “Kaatje” waar hij helemaal fan van is en 1aflevering/dag mag zien..

Met buppa hoge torens gebouwd met de duplo.. 

maar het grootste feest is in ons autootje “zitten / staan” met buppa en dakje open, dakje toe.. en dan is hij zo strakend gelukkig.. want “auto” is zijn grootste plezier, een echte jongen..



Nog iets heeeel plezierig.
Ik had de give-away van Ineke gewonnen op FB.
Je moest het gewicht raden van een stapel (zeeeer leuke stofjes) en ik had het (bijna) goed.

Het pakje (lees de posterijen) namen hun tijd .. maar het pakje kwam en 
oh oh wat ben ik hier blij mee!!
kijk..


Mooi he.. ook de lieve kaart en het mooie blikje maken het helemaal af...

mijn mandjes...Nog 2 te gaan..
telkens probeer ik een nieuwe steek.. en waarempel het lukt.. hihi.. leuk zo een uitdaging.. zelfs in de hoogte , zoals deze.




En terwijl ik dit schrijf komt deze mooierd een slokje drinken... want vandaag wordt het al “mooi” en morgen tropisch... 


Dus hou jullie (hoofd) koel, zoek de schaduw op en zet steekjes.

Wij gaan nog even verder met de voorbereidingen voor de grote “thuiskomst” .. nog 7x slapen..

Happy quilting
knuf

3 opmerkingen:

fotorantje zei

dat is goed nieuws van je papa
gelukkig moet hij maar enkele dagen in quarantaine

dat is 3D borduren dat je doet :-)
heel mooi

wilma oud zei

Wat een goed nieuws over jouw vader en wat erg dat het corona nu toch weer erger wordt. We vermoedden het wel, maar als het dan echt gebeurt, is het toch vreselijk dat je niet meer naar je geliefden mag.
Verder proficiat met je gewonnen stofjes. Zo leuk.
Bedankt weer voor je blog en een lieve groet van Wilma

Patricia De Sloover zei

Wat fijn dat je papa terug naar huis mag ! Met jullie liefde en zorg, komt het voor hem zeker goed! Proficiat en geniet van elkaar zolang jullie kunnen!