volgers

zondag 23 augustus 2020

En de zomer..

Piep

En de zomer... is ongewoon, net als ons leven sinds maart.

Maar he, je moet toch altijd zelf weer de eindjes aan mekaar breien hoor.

Terug een evenwicht zoeken,
en voor ons is het leven nog min of meer ik evenwicht.. onze bubbel van 5 past net in ons “gezin” en mijn paps er bij.. is net 5.

Wat doe ik... wel zorgen voor mijn paps samen met mijn lieve DH.

15 augustus was het in Antwerpen “moederdag” (en uitgestelde verjaardag van “onze zoontjes” en mezelf.)

De kids kwamen naar “huis” om een gezellige family-dag te beleven.

Gelukkig was het minder warm, dus konden we heerlijk onder de overkapping zitten en genieten van een uitgebreide kaasschotel.

En oh oh.. wat werd ik verwend..

Eerste pakje... een vierkant pakje..???... Ik had niks klein vierkant op mijn “lijstje” staan.. dus iets dat “the family” bedacht had...

Met hulp van deze lieverd...die supergraag pakjes open maakt...


kwam er een super-cadeau uit.

Airpods van Apple.

Iets dat ik al lang wou.. (maar veel te duur vond en ik dus te gierig :)
nu hadden onze kids en DH de hoofden bij mekaar gestoken..

ik heb oortjes met een kabeltje, zoals de meeste van ons...

En vermits ik graag podcast luister (om de podcast-maar heel dikwijls op de piep in mijn oor te verdoezelen) heb ik die dingen bijna elke middag in mijn oren.. en dan gaat quiitingmieke snel effe de was in de droogkast steken.. en ja hoor.. daar vliegt de telefoon :(

Das dus nu opgelost, heerlijk draadloos en wat een geluid.



En eens bekomen van dit, kreeg ik een zeer leuke kaart met een mooie
cent .. die gaat natuurlijk naar “stoffige” dingen.

En nee t was nog niet gedaan.. 

heel lang geleden dronk ik koffie bij mijn vriendinnetje in Zeeland uit zo een mooie beker (alhoewel ik een Emma-beker-mens ben) zette ik deze direct op mijn cadeautjes-lijstje.

En kijk.. wat een dot van een beker..
en hoe mooi aangeboden door de winkel.


En verder, elke dag steekjes, soms meer, soms minder.

Ik ben nu voornamelijk bezig met mijn “Coralia”... 
(lees, ik kan er niet aan stoppen..)
de mandjes zijn klaar en ik appliceer nu de eerste boord..



en een stapje verder staan er ook “dotjes” tussen..
en kijk ik af en toe op mijn “wall” of de kleuren nog goed zitten, want “over the top” he :)


Deze week zette ik alle mandjes aan mekaar met mijn “Granny”.
Wat zat ze al lang in haar doosje..

(ik kreeg er weer zin in na “de online workshop van Dorry 
wat een leuke tasjes maakten ze)
Patroontjes opgeslagen, als t winter is , weer eens heerlijk om te maken.




Wat ga ik met deze “Coralia 
“out of the box” best leuk, en zelf bedenken hoe ze wordt, ook een avontuur.
Wat een lockdown met een mens doet.

Ik kom hoe langer hoe meer tot het gevoel dat applicatie toch mijn ding is, en dan gewoon “needle turn”

Ook ben ik weer een mooi boek rijker,
“Feathering the nest Iii”
Weer een boek vol inspiratie.
Zalig.



Nu, terwijl ik dit schrijf, zo dagochtend 9u, kopje koffie, niks moet, grijze lucht....
lijkt het me leuk om deze ochtend toch maar weer een paar uurtjes aan mijn Di-Ford te gaan quilten.. want die moet ook een keertje af, gezellig mijn “oortjes” in en gaan met die steekjes.

Heb een fijne zondag dames
Happy quilting

knufknuf



5 opmerkingen:

fotorantje zei

heel gezellig allemaal

wilma oud zei

Wat heb je mooie cadeau's gekregen en wat heerlijk dat iedereen je weer kon bezoeken. Nog een fijne zondag. Lieve groet, Wilma

Conny's-blog zei

Heerlijk verwend ben je.
Wat een leuke beker is dat weer.
Gezellig blogje is dit weer......liefs.Conny

Coby Breitner zei

Wat een geweldige verjaardag was dat, zo verwend. Ohhh de mok, ik ken ze want ik volg die dame op insta waar je dat kan bestellen. Maar goed ik ben ook een Emma B dame en dan vooral de black toast.
Appliceren is ook mijn ding. Wat een gezellig blogje was dit.

miekequilt zei

Wat ben je verwend! Heerlijk om zoveel leuke kado's te krijgen.