volgers

donderdag 3 september 2020

Arbeidsongeval

Piep

Goedemorgend dames,

Tja.. arbeidsongeval.. letterlijk.. 
Ik zat twee weken geleden te quilten
aan tafel.
Bij het wisselen van plaats,van mijn quiltring, liet ik mijn vingerhoed vallen.. effe oprapen dus.. langs de zijkant van de stoel(lees met volle leuning)
Dus zo..


En het was dieper dan ik dacht..
 k voelde mijn ribben
over mekaar schuiven... auw .. auw..

En dat is nu,  na 2 weken nog altijd hetzelfde..
Dokters kunnen hier niks aan doen.. pijnstilling en blijven bewegen , afgewisseld met rust...

Gelukkig kan ik nog lapjes naaien, en nu zeker... mijn DH maakte voor mij een “lapapp”... een wat????

Wel een klein tafeltje, verstelbaar in de hoogte en in de schuintegraad en vooral heeeel licht.. je zet het op je bovenbenen en je kan naaien waar je maar wil.







Onderaan nog 3 houdertjes voor je klosjes op te zetten en een magneet voor je naald en vingerhoed.
(die laatste moet je dan niet laten vallen ..:(

Ik maakte er een mooi hoesje op, met zakje voor mijn schaartje en een klein speldekussentje dat er op of er af kan met een drukknoopje.






Ik gebruik het nu dagelijks bij het appliceren van mijn blaadjes-rand terwijl ik naar de Tour de France kijk.
Zaalig ding, dat in de winkel veel te veel geld kost, mijns inziens, maar dat mijn handige Harry maakte voor een habbekrats.

De blaadjes-randen worden helemaal zoals ik ze in gedachten had.. vrolijke blaadjes met hier en daar een knopje..
en met de mittered corners wordt het helemaal goed als ik het zo gespeld zie op mijn “wall”

‘s avonds gaan de kaarsjes hier weer aan.. want van een hittegolf naar de herfst is een heel ander gevoel..
Ik hoop op nog wat nazomer.

Ons oventje snort er ook weer op los.. 
Eergisteren mijn appeltjes geoogst van mijn leifruit-boompje in pot.
Goed appeljaar, 6 stuks, hihi, blij mee.

En dat werd dus een “hollandse appeltaart”
Rustiek.. 




Mijn DH , onze huisbakker maakte er ook eentje een weekje eender, die kan zo de etalage van de bakkerij in en was ook nog eens superlekker.



Maar we beleven allebei plezier aan het bakken en proeven en dat telt.

Nog eentje van mezelf om het af te leren.. bleuberry/lemon/almond/cake.



Verder kijken we uit naar zondag, dan vieren we ons hartediefje zijn 
2de verjaardag (eigenlijk jarig op maandag 7september).
Wat vliegt de tijd...


Hou jullie veilig en we blijven met zijn allen hopen op betere tijden.
Wat mis ik de bee’s met vriendinnetjes in Belgie en Nederland.

Happy quilting
knuf

8 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Pechvogel, een ongeluk zit soms in een klein hoekje. Beterschap. Wat super, dat mobiele tafeltje dat je man maakte, zo vermaak jij je wel tijdens het hetstel.

Maria zei

Hey Mieke, dat was pech hebben, zal je nu waarschijnlijk niet meer gebeuren.Wordt maar vlug terug beter. Die man van jou kan toch echt alles hé. Wat een lekkere taarten !!
En wat een leuk klein tafeltje voor op je schoot. Groetjes,Maria.

Conny's-blog zei

Wat een pech zeg en niet leuk die pijn. Beterschap ermee.
Er word allerlei lekkers gebakken bij jullie zeg, jammie.
Makkelijk je schoot tafeltje.............liefs.Conny

Anoniem zei

Dat is pech hebben, maar daardoor heeft je man nu wel een mooi mobiel tafeltje gemaakt.
Nu nog een grijpertje erbij voorals je vingerhoed weer op de grond valt. 😉
Beterschap.

miekequilt zei

Wat een ellende. Gelukkig heb je een heel handige man, want zo’n standaard maken, die je toch niet even. En dan is hij ook nog een goede bakker, heerlijk!,

fotorantje zei

de grond is veel te laag ;-)
en ja ribben moeten zo herstellen, rustig houden en troosten met al die lekkere taartjes

jolanda zei

Allereerst van Harte gefeliciteerd met jullie hartendiefje 😃🎂🎈Hebben jullie het gezellig gehad gisteren?
Wat een ellende met je ribben... gekneusd zeker? Ik heb het ook een keer gehad en het is geen pretje! Vervelend dat het zo lang duurt ook... beterschap hoor!

annonymous zei

Ik en mijn man zijn nu 8 jaar samen, we hebben twee kinderen en onze harten zijn samen gegroeid om voor altijd te leven, we hebben een gelukkig gezin, maar op een trouwe dag ging hij uit en toen hij thuiskwam zag hij er niet gelukkig uit, Ik dacht erover na en probeer te weten wat het probleem is, maar hij weigerde iets te zeggen en die dag nam zijn liefde voor mij af en hij vraagt ​​om een ​​scheiding, maar ik weiger en we leven nooit meer samen, dus het leven was niet gemakkelijk voor mij en kinderen. op een dag, op weg naar huis, ontmoette ik een goede vriend van me ze vroeg naar mijn man ik legde haar dingen uit ze was verrast, ze zei me geen zorgen meer te maken dat ik mijn man terug zou krijgen hij stelde me voor aan dr Ayayi een machtige spellcaster die haar hielp in haar huwelijksproblemen en mij zijn contactpersoon gaf om hem te bereiken, maar ik was sceptisch om contact met hem op te nemen, een gelovige die ik besloot om Dr. Ajayi eens te proberen, nam contact met hem op. Ik legde hem mijn probleem uit en hij vertelde me waar het probleem vandaan komt en wat er gedaan moet worden om het weer goed te maken in mijn huwelijk, hij sprak een liefdesbetovering voor me uit en binnen drie dagen belde mijn man me en verontschuldigde zich dat hij dat wel deed ik weet niet wat hem overkwam en hij is op weg naar huis, sinds die dag tot op de dag van vandaag is mijn huishouden gevuld met liefde en vrede, alle dank gaat uit naar de machtige spreukmaker Dr. Ajayi. Als u met eender welk probleem wordt geconfronteerd en u wilt een snelle oplossing, dan is Dr. Ajayi de juiste persoon voor de klus. Contacten E-mail: drajayi1990@gmail.com of Whatsapp / Viber-nummer: +2347084887094