volgers

dinsdag 8 december 2020

De weg naar... kerst...

piep

Ondanks weer stressy-dagen.. paps weer effe in ziekenhuis, gelukkig snel weer thuis, kleinzoon ziek en DD2 flink gevallen en dus twee zwaar gekneusde voeten...en dus als mama geen hulp kunnen bieden .. maakt het echt niet makkelijk.

Maar we hebben maandag toch ons
huisje in “kerstsfeer”
gebracht.

Alle dingetjes die ik maakte van de
quiltmania-Xmas challenge heb ik in een alternatief kerstboompje gehangen... 





Wat waren ze leuk om te maken, zelfs 2x.. ik stuurde mijn vriendin een verrassingspakketje , ze was er oprecht blij mee, zo fijn, t zijn de kleine dingen toch....

Deze zagen jullie nog niet denk ik..

de engel en de kerstman.




Nu weer verder met andere dingen, al is het al een paar dagen rustig aan, schouders, armen, handen willen niet echt mee... vanaf vandaag aan een ander supplement..wie weet.

Gisteren toch de twee laatste mittered corners gemaakt (met de machine) aan de
Coralia, dwz nog twee hoeken afwerken met een paar blaadjes en het middenstuk is klaar.





En ik kon het niet laten even een rand met “baskets” (weten jullie
nog ik begon er aan in maart...)
te passen aan het middenstuk, en joehee het past perfect.

Oef, want zelf een quilt samenstellen is één maar alles passend maken een ander...



Verder bereiden we ons voor op de raarste eindejaarsfeesten ooit.. voort t eerst zonder onze kinderen..

Gelukkig mag ons knuffelcontact toch nog komen, mijn paps,  kerstdag en nieuwjaarsdag met zijn 3-en dan.

Uit mijn oventje ... 
een doodsimpele appelcake...met kaneel, ah ja... dat moet in dit seizoen he en lekker langzaam gebakken maakt ook een verschil vind ik.



en nu op dit moment .. een tagine- lamsvlees .. die het huis heerlijk doet geuren naar warme marokkaanse avonden,
straks met wat couscous en een lekker stuk platbrood... glaasje witte wijn..( met van die fantastische olijven uit de marokkaanse supermarkt)




en ook nog 3 potjes lemoncurd gemaakt..want ja die 4 eenzame citroenen,  moesten ook op...
en ik weet het, dit maak je alleen met eidooiers.. dus met de eiwitten..

een pavlova, 

dadelijk bij de koffie met 
dus lemoncurd, mascarpone-room (met echte vanille) en amandelschaafsel..
koffietje derbij..
T mag al eens iets meer zijn :)





Hou jullie gezond en blijf creatief.. want niks-doen gaat roesten,

Happy quilting
knuf

4 opmerkingen:

fotorantje zei

gelukkig je papa weer thuis
heel lastig dat je nu niet kan helpen bij je dochter, dat zal zwaar zijn voor je dochter met zo'n pijnlijke voeten
zo'n leuke dingetjes voor in de kerstboom
en wat een lekkernijen zie ik daar passeren

Conny's-blog zei

Fijn je paps weer thuis, voor je dochter beterschap hoor.
Wat heb je leuke en lekkere dingen gemaakt.........liefs.Conny

wilma oud zei

Goed te lezen dat je vader weer thuis is en dat hij met de feestdagen bij jullie mag zijn. Wat maak je veel heerlijke en gezellige dingen. Ik hoop dat de fysieke pijnen bij jou ook snel voorbij gaan. Alvast een goed weekend. Lieve groeten van Wilma

miekequilt zei

Oo, wat zal het lekker ruiken bij jullie. Ik vind het zo leuk wat jullie allemaal bakken en koken, super. Veel sterkte voor je vader, dochter en jezelf.
Fijne kerstdagen !!