volgers

dinsdag 17 november 2020

Korte dagen...

Piep

Korte dagen.. de donkere dagen voor kerst zijn er weer...


Gelukkig zijn mijn dagen ook “letterlijk” kort.. er is zoveel moois om mee bezig te zijn..

Zo ging de nieuwe Xmas-challenge weer van start..Kennen jullie die?
elk jaar een leuke reeks kerst/hangertjes....2 per week

Ik ging weer van start.., zaalig om te doen...

Een impressie tot nu toe...


Zo zijn ze tesamen...

wat zeg je?
je kan ze niet goed zien...

oke...










De laatste is nog in wording.. eentje
extra.. tja moest zo leuk maar
niet zijn...:)

Verder ook af en toe wat frisse lucht op doen.. met de fiets en mijn hubby.. 
t lijkt wel lente.. zo zacht..






Oh ja en dan kom je deze tegen op FB...
ja die wou ik al lang... snel, sneller, yes, snelst, gereageerd...

Ik heb hem....
Want de winter is nog lang... ;)
Al heerlijk dromen... in welke kleur... welke stofjes...


Verder al surfend ook nog wat leuke food-blogs ontdekt..
waaronder deze:
Worstebrood en wijn
Niet alleen het blog is leuk ook heeft ze al 8 podcast’s opgenomen waarin ze telkens 2 a 3 kookboeken
bespreekt.. zo leuk, tijdens het naaien of haken in de namiddag.

Ook las ik op haar blog, als jezelf een kookboeken-freak bent kan ze je een vragenlijstje sturen.. die je beantwoord en die zij gaat publiceren op haar blog..

Dat sprak me wel aan... dus binnen een 2tal weken zal “mijn lijstje” op haar blog verschijnen.. leuk weeral,
in laat jullie weten wanneer je het lezen kan.

Wat ook zo leuk is, ze is ook helemaal Israel-gek.. hoe mensen mekaar zomaar kunnen treffen op het wereldwijde net..

Verder haak ik nog altijd lekker verder aan mijn “dekentje” en denk al na over de boord die ik eraan ga zetten..



Komt er nog iets uit ons oventje..

oh ja “een stolleke” heb ik gebakken (in nederland , een kerstbrood) met het recept van 
Ingrid zij kookt
mmm lekker hoor...



oooh ja en ook nog een 
witlof-tarte-tatin, man, das lekker met een stukje parelhoenfilet..
Gaan we zeker herhalen.



En of het gezellig is bij ons thuis...
Lotje vindt het oke hoor...


Toen ik deze week in mijn kamertje zat te knutselen aan de kerstornamentjes viel mijn oog
op de quilt die in de quiltstandaard zit..de “STonefield”
Hoe lang hij daar al “wacht...
Met schaamrood op de wangen...
kijk...


Ik probeer nu telkens ik op mijn kamertje kom een draadje te quilten.. want oh er zitten zoveel
“sweet memories” in blokken die ik zelf bedacht.. ooit komt hij af.

Oh ja en euh..doordat mijn “scrapboxen” op mijn bureau staan... (voor de kerstornamentjes) dacht ik weer aan “scrapquilts”...
maar ken je “crump-quilts”... dat ga ik de volgende dagen eens uitproberen..
wordt vervolgd.

maar gewoon simpele scrapblokken.. af en toe eentje.. daar gaat vast ook ooit iemand lekker onder soezen..
(met sashing.. of niet...)



Oh.. oh .. laat me de genen van mijn paps hebben.. en oud mogen worden.. want zoals de titel zegt “korte dagen”

Trouwens paps is weer helemaal
prima.. zo mooi, 90j en toch
nog je eigen ding doen.
Het maakt me blij.


En deze lieverd van ons..begint nu ook te vragen naar mimi en buppa en 
tante seike en ome Wes..
“ ach lieverd , wat zou ik je graag in mijn armen houden...:(
maar....
Gelukkig kan hij lekker spelen en is tekenen nu ook heel erg leuk..


of met zijn mama (best baker ever) samen koekjes maken..


Mooi om dit blog mee af te sluiten..

Blijf gezond.. 
en
happy quilting
knuf

3 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Wat een gezellig blog weer zeg. En zeker kijken we uit en passen op ons zelf he.
Meer kunnen we niet doen toch. We houden vol...............liefs.Conny

fotorantje zei

gezellige originele kersthangertjes maakte je
grote en kleine man houden zich ook goed bezig
creativiteit zit daar in de genen

miekequilt zei

Tjongejonge, wat ben je actief geweest. Ik kan gewoon niet bedenken wat ik het leukst vind, want alles is mooi en lekker kleurig. En al dat eten.. o, wat zou ik graag eens aanschuiven.