volgers

zaterdag 2 januari 2021

Projectjes en dromen van...


Piep

De feestdagen liggen weer achter ons.,
we maakten het toch gezellig.

Vandaag na alles weer op zijn plaatsje gezet te hebben.. nee, de kerstspullen nog niet.. dat probeer ik later deze week te fixen..

Vandaag een gewoon wasdagje.. en verder relax.

Deze ochtend, met als inspiratie- bron 
de blog van 
Sarah   ik volg haar al een tijd lang op instagram, ze heeft leuke babbels over breien en haken en maakt prachtige dingen.

Ik zag haar, net gebreide haarband en vond die zo leuk..
dus effe in mijn “klein voorraadje “ gerommeld .. en ik kwam tot dit..


Leuk.. wel ja...maar wel erg dun.. dubbele draad..lijkt me met de kabel niet handig...
dus .. rommel.. rommel.. 
en dit dan?



ja beter, dikker en de goeie breedte, want een haarband die je halve oor bedekt.. dat lijkt me hem niet te worden...:)
lekker gebreid., en nu verplicht gestopt.., die arm .. bleeehhhh!!!
( euh niet gejammerd.. zelf gezocht :) en genoten van het breien)

zover ben ik.. bijna klaar...



Wel blijven noteren welk naaldje je breit want daar ging het net mis.. effe de was tussendoor... geen goed
idee...

Euh en als je nu dacht... ze breide toch sokjes voor Viktor..
ja hoor , die zijn klaar.. 


Alleen de draadjes nog instoppen.

En van het gedacht :sokken breien dat lukt me niet.. wel in dit filmpje waarin, een moeder, en haar dochter,  de sok volledig in een filmpje breit.. en je de uitleg ook nog kan afprinten kan ik je zo aanraden..
t kan niet misgaan...



 ik ben niet zo van de .. mee doen
met de grote “hype” ..had ik wel ooit hoor...:)
maar de quiltuitdaging van
Wendy Vosters die sprak/spreekt me aan..
vooral omdat ze “vrij” is.. en in die
flow zit ik echt... 
komt het door dat je niks mag.. vraag het me niet.. maar t is zo.

Mijn onderwerp wordt 
“Free in New York” 
een beetje ode aan mijn inspiratiebron
( je weet wel van het vrije borduren)

Wil je meer weten over de uitdaging ga effe lezen bij Wendy..de moeite.

Oh ja .. nog een nieuwsje.. vandaag mijn betaling mogen doen voor een deel mooie borduurdraden die ik bestelde bij 
Heikina
ze gingen net in verlof met de feestdagen, maar nu kijk ik er zo naar uit..

Mijn eerste vrije borduursel is klaar.. ( klik effe op de
foto) k ga het verwerken in een tasje of naaldenrol.. daar ben ik nog niet helemaal uit.
T ziet er heel gekreukt uit, maar ja linnen dat je uren in je handen
houdt.. komt goed.



En dan “Dromen van..”

wel tijdens het breien luisterde ik een podcast over reizen, eigenlijk over vrouwen die alleen reizen.. dat op zich spreekt me niet aan.. maar 
t kwam ter sprake.. als je een stad bezoekt wat boeit je dan.. en ga je gepland te werk..

En t mooie was dat de reizigster vertelde dat ze zo kon genieten van de “energie” die een stad je geeft...
Gewoon wandelen.. of zitten... of schrijven ( dagboek-achtig of bloggend) of kijkend en genietend
van hoe mooi “ een stad leeft..

En ik droomde gewoon weg naar mijn mooie “Tel-Aviv...”
Oh wat zou ik graag..
gewoon zitten op het plein van het gezellige “susan Dellal” center ...
met een handwerkje, een lekker bordje hummus.. warm brood.. voel
je de sfeer...




Of kuieren door de straatjes van
neved Tsedek..


of nog meer “gewoon... gewoon...”
ons lievelingsterrasje.. echt.. echt.. zo gewoon, waar je (bijna) geen toerist ziet...
hakovshim (klik hier zeker eens op.. )

Uren kunnen we er zitten.. kijken, lezen, schrijven.. zelfs lapjes naaien.. en je kan er fantastisch eten!!
de beste tshashuka van de wereld.. in mijn ogen he...

ja dit land... weet je .. ik kan het het beste overbrengen met deze herinnering..een hele goede,
joodse vriend zei me ooit, als je al roepend of zingend in pyama door 
Tel Aviv zou rijden.. je zou veel geluk hebben moest iemand opkijken..  
dat is weer waar dat “vrije”.. de flow.. en mijn spreuk “ik doe wat ik wil”vandaan komt denk ik..en dan heb je gelukkig nog plaatjes als deze..
die je doen dromen.. 

Will meet again.. mooi land, zeker weten,


Happy quilting
knufknuf




3 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Positief het komt vast goed en mogen we hopelijk weer reizen.

fotorantje zei

ooit kan je wel terug gaan
maar je hoeft niet zo ver te gaan, hier zijn mooie plaatsjes genoeg en de zomers ook meer dan warm genoeg

miekequilt zei

Wat ben je weer goed bezig. Je hebt gelijk om de haarband uit te halen, als het niet naar je zin is, wordt het echt niet goed.
Hopelijk kunnen we in 2021 weer naar favoriete plekken, in binnen of buitenland. En naar winkels met stof en garen en knopen en ritsen en.....