volgers

zaterdag 16 januari 2021

Projectjes..enzo..

piep

Daar zijn we weer, op een winterse avond waarin de wereld verstilt ligt onder een (dun) laagje sneeuw, wanneer ik dit schrijf.

De quiltuitdaging.. weet je nog van het vorige blogje?


Dat ging niet van een leien dakje.. 
getekend.. nog eens.. oke .. ik heb het.. stof in de thee/koffie voor het “oude effect” wat ik zo graag zie.

De opgelegde lijnen erop getekend, en dan.. nee.. nope.. non.. 
Dat wordt niks.. 

Mijn lijf was die dag ook niet braaf.. zal er wel mee te maken hebben..

Dus, leg weg die handel en die dag vooral verder gehaakt aan mijn Granny-deken, die trouwens lekker opschiet, ik ben wel van plan de laatste bolletjes proberen op te gebruiken.. k ga nu wel moeten beslissen hoe ik de boord ga maken
want in moet wol bijbestellen,
en ja..ik weet al een volgend projectje..als deze af is.

Euh, ik dwaal af, daar kom ik seffens
op terug,

Met frisse moed en een braver lijf :) een andere dag, terug aan mijn bureau, met een nieuw idee ( dat ontstaat als ik rond 6u30 wakker wordt.. dan lig ik zalig onder de quilt van mijn vriendin (zaliger) te denken over mijn projectjes...) 

En deze keer ging het beter, ik ging
aan de slag .. met mijn idee.
Dit een “sneaky pieck”... ( eigenlijk is het eerste blok bijna af.. maar bijna is niet helemaal..en ik moet het ook in de groep van de uitdaging posten.. dus dat houden jullie te goed.)


Ik ging ook flink uit de bol (eigenlijk het vierkant :) met mijn mooie (nieuwe) borduurdraden.. die ik nu in een mooie houten schaal heb liggen, zodat ik er volop van kan genieten,


Oh ja, toch nog even vertellen over de “geweldige service” van de
webwinkel 
Heikina,

Ik bestelde er, zoals jullie weten.. de borduurdraden, toen het aankwam zag ik dat ik me, met 3 klosjes,  had vergist, kwa dikte.. ik nam contact op, of ik het mocht terugsturen en wisselen voor extra draad van
 “House of embrodery” dat is dus allemaal geen probleem.. zo fijn in deze moeilijke tijd, t zijn de kleine dingen weet je wel.

Dus als je een geweldige, grote keuze draad wil en een prachtige service.. één adres.

Verder ... dus een nieuw haakprojectje.. Ik volg al een hele tijd 
It.is.a.Sarah

Ik vertelde al over haar, maar graag toch nog wat meer uitleg..zij verdient het.

Op instagram en via haar blog ( klik op de link en je kan haar geweldige blog bezoeken) vol leuke inspiratie.

Ze maakt elke week een filmpje op Insta en daar zag ik een driehoeksjaal die me heerlijk lijkt, dus die gaat het worden, trouwens , gratis patroon, hoe fijn is dat.

Ook staat er nog een paartje
“clowntjes-sokken” ( lekkere restjessokken mt 25 ) op mijn naaldjes, voor in de regenlaarsjes van onze kleine man.



Oh ja, iets wat ik ook nog niet vertelde, ik kreeg van mijn DH een scheurkalender van
 “Dagelijkse kost” die hangt nu gewoon aan twee touwtjes in ons keukentje met elke dag een nieuw recept, zo tof.
Elke dag voor t ontbijt, nieuwe inspiratie van Jeroen.


En tof.. nee dat is mijn corona-kapsel al lang niet meer, is geleden van september dat ik nog mijn geweldige kapper zag... (op dat moment mocht je gaan.. maar was ik effe buiten strijd..)

Maar trouw als ik ben.. wacht ik geduldig af..hoop dat het geen vlechtjes moeten worden.. :) en heb voorlopig een frou-frou, wat je al
niet kan met een borduurschaartje..:)

en ach.. we doen nog elke dag ons best om ons te blijven verzorgen met een beetje mascara, wat lipgloss en een geurtje, want dit komt weer
goed.



Eindigen doe ik met een fotootje van onze flinkerd, die we zo missen.. in de eerste sneeuw..




Blijf gezond, wees creatief en 
happy quilting

knuf



4 opmerkingen:

Coby Breitner zei

He wat een heerlijk gezellig blogbericht was dit zeg, je bent goed bezig.
Herkenbaar hoor zo'n dag dat het lijf niet wil, schijnbaar slaat dat ook meteen op de hersenen.
Sinds ik al 4 maanden thuis ben na corona, eerst helemaal niet handwerken en toen ook maar met granny deken begonnen. Daar hoef ik niet zo bij na te denken. Inmiddels quilt ik ook wel weer maar dat lukte in het begin echt niet.
Fijne zondag

Conny's-blog zei

Wat heb je ons alles weer gezellig verteld joh, heerlijk.
Ik doe ook mee met de quiltuitdaging en vind die blokken maken heel leuk weer.
Kwam er maar een eind aan hè die corona-tijd, vreselijk toch.............liefs.Conny

miekequilt zei

Wat een ellende om je kleinzoon zo lang te moeten missen. Maar er komt een dag dat het allemaal weer kan en mag, en tot die tijd moeten we geduld hebben.
Wat heb je weer een heerlijk blog vol geschreven. Fijn hè, dat je je garen mocht ruilen. Winkels zijn van klanten afhankelijk, maar wij zeker ook van winkels. En dan is goede service bij een ruilvraag heel fijn.
Ik vind je sokken enig, daar gaat de kleine man van genieten.
En i, vind dat je er gezellig uit ziet hoor, dat kapsel misstaat je niks.

fotorantje zei

mooi als je zo'n gezellige hobby hebt
dat coronakapsel valt nog mee daar mag je nog mee buiten komen :-)