volgers

zondag 24 januari 2021

Weekje...

Piep

Ik dacht zullen we eens een weekje 
“opschrijven”....

Zondag:

ontbijtje, naar goede gewoonte met verse pistolekes , licht gekookt eitje, beetje kaas, vers sinaassap en koffie, kaarsje aan.. samen gezellig wakker worden.
En dan als extra , nog even in de zetel met dat extra kopje troost.

Niet dat ik getroost moet worden
hoor :)

Zondag, proberen we toch, een beetje speciale dag te houden,
Ik ga dan bijvoorbeeld niet naar mijn “hok” ( hobbykamer) maar blijf gezellig bij mijn mannetje.

Vandaag ga ik verder met het granny/deken, k heb 17
blokken klaar liggen.. dus kan effe verder met blokken aanhechten.

Toch ook effe blokje 2 afbreien van het “gezellige dekentje”.. zo ga ik het noemen.. een verhaal apart hoor dat startende projectje..ik toonde jullie het bruine blokje.. en vertelde dat ik had gestruggeld met het patroontje.
T was uiteindelijk gelukt.
Deze..(let op het middelste, diagonale steekje..)


Maar het terugsteken, weer plaatsen en omdraaien van de drie middelste steken.. als “ pak mij maar op” projectje... bwah.,
Dus in mijn rustpauze toch weer effe ge-youtubed ( is dat een goed
woord??)... en ja daar was plots het 
“ ei van Colombus”... veel simpeler en een identiek resultaat..dus.. snel gekozen, 
De twee reeds gebreide blokjes 
werden weer tot bolletjes herleid.. en gisteren bij mijn paps, breide ik
vlotjes het “nieuwe blokje” alsof het niks was, yes het “ gezellige dekentje” is van start,
trouwens.. sssttt... niet verder vertellen maar gisteravond blokje 2 (dat ineens aan blokje 1 gebreid
wordt) begonnen.. en ...k ben tevreden.

Lijkt deze uitleg nu chinees.. T dekentje moet dus zoiets worden..


Maar dan in mijn kleurtjes..en zonder donker randje..

Oh ja bij de koffie, “chez paps” een marmerwafeltje.
(6 eitjes kunnen gebruiken, want onze
twee witte kipjes leggen tegen de sterren op.. hihi .. flinke meiden.
Dus stapel wafeltjes, pakje bij DD2 afgegeven, en pakje mee naar paps,


Zal ik ons menu van deze week ook eens gaan opschrijven, voor een keertje...
oke..

Zondag: Verse fritjes, varkenssateetjes, witlof/mayo en salade.

Maandag:

Gekookt aardappeltje, knolselder in bechamel en gekaramelisseerde staafjes knolselder, varkensmignonette.

Deze ochtend effe een nieuwe
broek voor paps verkort.
En toen de naaimachine op mijn bureau stond, maar effe twee 
project-bags gemaakt, een kleintje, waar een bolletje wol en een rondbreinaald in past.. voor een “on the go-sok”... alhoewel.. “go?” naar waar.. ik kom nergens..:) zomaar stofjes uit het “ cadeau-doosje dat ik won een tijd geleden.


En een grotere , uit een 
Parijs-achtig stofje om het nieuwe, gebreide dekentje in te doen.





Daar heb ik vanmiddag toch weer 
1,5 blokje aan gebreid.

Dinsdag;

-waalse sla (gekookte aardappelblokjes-groene boontjes, veldsla, spekjes en mosterdsressing.

Zeer vroeg opgestaan.. paps moet een dagje ik ziekenhuis voor een
controle... en wij poetsen zijn huisje,
Breiwerkje mee natuurlijk.

Poeh, was een heel zware dag, brengt toch altijd spanning mee.. je 90jarige paps achter laten in deze tijden in een ziekenhuis... gelukkig had hij er minder last van dan ik.
De controle verliep goed, al blijft alles bij het oude.

Wij dus ook zijn huisje gepoetst, dan het telefoontje afwachten dat paps terug gehaald mag worden... 

Nog samen koffie gedronken, en om 17u waren we thuis.

Vroeg bed in.

Woensdag:

Pittige wokgroenten met noedels en vis met een korstje, (visreceptje
van ..
binnenste buiten (klik)

Poes Lotje was op nachtelijke parade en vond het om 6u40 genoeg en wou binnen.. dus, dan ga je lekker, onophoudelijk miauwen tot een slaafje de raam open doet. :(

Dit slaafje ging dan maar gelijk opstaan, wegens toch wakker.
Mijn lijf voelt of er een tientonner over me gepasseerd is, deze nacht.

Dus ik neem congé (verlof) vandaag, extra pil of 1,2,3... me lekker warm houden en wat lezen en beetje freubelen, das mijn dag-planning

Ook hou ik de voordeur in het oog want mijn eerste bestelling wolletjes zou vandaag moeten gebracht worden, en daar kijk ik naar uit.

Ja mijn eerste, bedoel je dan.. ?
ja juist,  deze week zag ik ‘s avonds dat “huisenhaak” (je vindt ze op Insta) opruiming houdt, en kijk.. allemaal leuke bolletjes te koop (voor een habbekrats) van 10gr.. hoe ideaal voor het “gezellige dekentje” dus er komen er een deel mijn kant op.

Dus vandaag rustig aan, wolletjes uit de voorraad tot bolletjes draaien
en terwijl chattend met mijn paps.

Mmmm leuk die kleurtjes..
zou ik.. effe het filmpje van de
driehoeksjaal van Sarah

Weet je effe een haaknaald en een wolletje.. haak ik effe mee...
gewoon heel even maar ( of hoe je jezelf te gek houdt :)


Goh hoe leuk en makkelijk..
maar nee, effe wachten tot de draadjes van de Granny (die van het aan mekaar haken hoor, de andere zijn al klaar..) weggewerkt zijn..
dat staat gepland voor zondag, tijdens het veldrijden en dan
begin ik ook lekker aan het randje.

Namiddag, flink, twee dikke uren gerust, al suffend bij een interieurprogramma en een
aflevering binnenstebuiten.

Ding-dong... yes post-nl..
joepie de eerste wolletjes.

De kleuren vallen me echt mee, want kiezen op een schermpje kan
toch verrassend zijn soms.
Dit zijn degene die mee in het mandje
voor het dekentje mogen.. naald 3,5/4



Blij mee, degene voor de sjaal en
een paar sokken..naald 3... die vind ik ook wel top..




Het dagje rust doet me toch wat beter voelen.. vanavond nog eens vroeg onder de wol.. en morgen, dat zien we dan weer wel

Oh ja.. mijn DH bakte een lekkere rum/rozijnencake.. mmm.. weer een lekkere koffie-pauze.




Ook ging hij naar de AH .. en ik wou zo graag een stevig A5 schrift... gewoon om lekker handwerkdingetjes in te schrijven... die je anders telkens weer moet uittellen of zoeken en je kan niet alles in je telefoon steken en t is niet mijn idee hoor... maar dat van “Sarah”.

En ja hoor... ik heb er eentje..
die ga ik eerst van een leuke kaft voorzien.. denk ik.. en dan heb ik weer iets om in te freubelen.




Zelfs achteraan een bewaarmapje.. super toch 


Trouwens zie je het leuke lage vaasje op de eerste foto, in kwam het tegen bij paps toen ik thee-bekers zocht.. 
en ik vond het zo een leuk dingetje.. en ik mocht het hebben, leuke tulpjes (die DH ook meebracht) er in.. onderaan wat takjes klimop er in.. gezellig weeral.

Donderdag:

Pea-leek and chicken-tray
(erwt-prei en kipschotel)
receptje van 
nigella 

Het giet van regenen.. oh pfff.. wat verlang ik naar de lente... 

Maar in ons huisje is warm.. t’is nog donker.. nog even geen radio.. dus ook geen (tegenstrijdig) nieuws.
We doen het er mee.

De ochtend toch “even” het boek van een kaft voorzien.. het stofje.. wie ons huisje kent.. weet dat het het gordijnstofje van ons keukentje is :)
beetje stevige stof, bloemetje altijd leuk voor mij..elastiek er rond.. paar knoopjes.. 


en een bladwijzertje lijkt me leuk..fijn haaknaaldje.. wat perle.. 
komt goed..
zoiets...? want moet wel ook “handwerk” zijn he..van mezelf.



Namiddag koffie-drinken bij paps, breiwerkje mee.

Ovenschotel was superlekker, alleen oven op 180 en 55min volstaat, lekker geschroeide prei.


Vrijdag:

Ochtend, beneden gepoetst, we houden van een fris huisje voor het weekend.. is dat in Nederland op maandag.. niet dat jullie huis niet fris is .. zou maar erg zijn moest ik dat durven zeggen :) maar valt me telkens op dat “poetsdag” op maandag is?? laat jullie eens horen.. k ben benieuwd.

Geluncht, gerust.. niks spannends aan...
dan aan tafel met koffie en de “live” op vrijdag van Chantal van Bonte wol.
En mijn driehoeksjaal.. makkelijk, niet bij nadenken.. leuk!
Er is toch wel wat verschil in dikte bij mijn restjesgaren.. dus bij volgende driehoeken opletten dat ik evenveel restjes dan nieuwe wol gebruik.
Hoe ver ik ben.. mijn toerentellertje staat op 11 :)


kleur komt niet goed over.. is veel zachter..in t echt..

Oh ja ..  k denk dat dit de sokken “on the go” worden...
K denk “twee tegelijk”.. twijfel nog..


Nu zou je denken.. doe je niks meer met “lapjes” ooh ja natuurlijk wel.. maar het 2de deel van de challenge komt er aan op 1 februari en ik ga ook voor kleinzoon effe aan de slag.. dus effe op deze dingetjes wachten.
En ik amuseer me nu geweldig met de
wolletjes ook en we moeten ons blijven uitdagen.. toch?

Zaterdag:

‘s Ochtends effe in mijn keukentje, soep maken en alvast championsaus
voor morgen als paps weer een dagje naar ons komt.

Verder wordt het een handwerk-middagje.

En de maaltijd? zal je denken.
We steunen onze lokale horeca en
bestelde lekkers voor vanavond.

Zo dames, een weekje uit mijn “leventje”

Blijf gezond en happy quilting (knitting, chrochet :)

knug












2 opmerkingen:

fotorantje zei

een goed gevulde week
en jij kan alleszins nog een tijdje verder met al die bolletjes wol

miekequilt zei

Wat kunnen jullie toch lekker koken. Lekker om te lezen. En dan al je handwerk, het is gewoon te veel om op te reageren. Het is heerlijk hè, om nu zoveel leuke dingen te kunnen maken.
Groeten aan je vader!