volgers

zaterdag 6 februari 2021

Wat deden we deze week..

piep

Weer even een babbeltje...over de voorbije week..

Zaterdag, een zeer pijnlijke rug.., grr.. vrijdag na het poetsen
zomaar ineens...

Toch aan tafel zitten handwerken..op 
een gewone stoel, voelde nog iets beter dan in de zetel.

Wat deed ik.. wel een beetje vanalles,
ik borduurde de laatste steekjes aan blok 1 van 2... van de challenge.. 
tevreden.. mmm.. vind de stichery nogal dik uitvallen... maar oke..





Blok 2 krijgt vorm..






Ik haakte een paar randjes aan de vierkante driehoeksjaal.. leuk.

Tekende een klein, simpel patroontje om in mijn “twee tegelijk” sokken te breien... bij nader inzien werd dat het (nog) niet...

Daar moet ik effe iets over vertellen.. deze week, toen ik dus aan het breien was aan de “streepjessokken” en de bolletjes voor ...tigste maal weg rolde.. besloot ik zo een wolmolentje te gaan aanschaffen.. want ik denk dat “cakes” zo noemen ze denk ik, de platte bollen die je maakt met dit toestelletje,  dat effect van rollen niet hebben..,
Trouwens Marie, onze 13jarige poes komt nog graag haar mandje uit om achter het bolletje aan te gaan :)


Ook brei ik (bijna) elke dag 2 vierkantjes aan mijn “gezellige dekentje.. fijn.. 


Nu zal de aandachtige lezer denken.. de lijntjes lopen niet allemaal in dezelfde richting.. klopt.. ik loop niet graag op dat “ene” lijntje .. dus vind het wel grappig zo..

Verder was er vorige week echt wel het “lente-gevoel” heerlijk zonnetje.. en in de tuin komt toch echt de natuur al een beetje tot leven...

natuurlijk de sneeuwklokjes in het oude zinken bad...




De clematis die wakker wordt.. de hosta’s van DH die slapen nog..,

En nu komt er dus “een pak” sneeuw.. brr... mooi achter het raam, met de snorrende kachel...
zeker met deze rug, dinsdag heb ik zowiezo een afspraak met mijn osteo

Ondertussen was dat dus gisteren,  vermits ik dus nu pas verder schrijf)
Mijn “verklaring op eer” ligt klaar , om de grens over te kunnen.. controle? wie weet..


Niks controle gezien... wel nek, rug en buik weer oke en idd “witte wereld”






Komt er iets uit ons keukentje..

ja hoor.. 

zandtaartje met ricotta-frangipane



op zondag , een (gekochte) jaja, dat gebeurt ook, wafel met slagroom


 En gisteren, toen DH, boodschappen was gaan doen, uit mijn “zeer oude recepten-kaft” (ken je wel, met allerlei knipsels, zelfs recepten op servietjes in restaurants geschreven :)
een ouderwets “appeldessertje” gemaakt,
lauw het lekkerst en supermakkelijk.
Lekker met wat slagroom of met een quenelle creme fraiche,
(en zoals beloofd op mijn FB hier het receptje)





Mijn sokken gaan ook lekker, twee tegelijk..

Volg nu weer heel wat “influencers en bloggers” over sokken.

Ze waren heel enthousiast over de “fish lip kiss-heel”
Een kooppatroontje , heb het me gisteren aangeschaft, kan je een perfecte mal mee maken voor iedereen voor wie je sokken breit, éénmalig, en zouden  dan perfect passen.

de hiel brei je erin terwijl de twee sokken op de naald blijven.
Benieuwd


donderdag weer naar de heerlijke theewinkel geweest, wat een uitstap is dat tegenwoordig..zalige lekkere theetjes aangeschaft, kunnen er weer tegen..
De mevrouw zei dat door het thuiswerk de verkoop aan particulieren boomt, maar inkomsten van de horeca gaan natuurlijk al maanden verloren...heel dubbel..,

Ook heerlijke franse kaasjes gekocht en voor de lunch , samen met mijn DH genoten van een heerlijke kaasschotel.

Namiddag wou ik haken aan mijn dekentje.. maar.. grr..,mijn handen waren zo pijnlijk.. dat werd er geen.. 
dus flink gerust met een dikke pil achter de kiezen en nadien toch nog de mal voor de sokken gemaakt, en nog heel wat toertjes gebreid,
nu aangekomen bij het punt waar de hiel moet gaan komen..

Daar moet ik dus eens lekker voor gaan zitten.

Vrijdag, ik ben er voor gaan zitten,
en yes!! met het patroon  en de bijhorende youtube-filmpjes is het me gelukt,
wat een geweldige hiel, k zou zeggen, kopen maar dat patroontje, t is in engels maar zo duidelijk.. dat verstaat iedereen.
(meer kan ik er niet over vertellen.. is natuurlijk een kooppatroontje.
k Geef wel het linkje mee, voor wie nieuwsgierig is..

Morgen hiel nummer 2, want ik brei twee tegelijk he.. en dan hop .. naar het been...

Welke wol voor het tweede paar..:)

Mmm eerst maar zien of (met de mal) de hiel echt perfect zit.

Vandaag wou mijn DH een testje doen..
Tompouce.. en ik was het “proef-slachtoffer” :)

Geen spijt van...
mmmm was lekker!








Zaterdagavond kwam onverwachts de derde opdracht voor 
de “quiltuitdaging” wegens persoonlijke omstandigheden bij Wendy, die deze organiseert.
Een stitchery of applicatie of de twee.. waarom niet, er is tenslotte geen quiltpolitie.


En zo werd het weer zondag.
Vandaag komt mijn paps weer een dagje naar hier, lekker samen, lekker verwennen..

Fijne week en happy quilting
knuf















Geen opmerkingen: