volgers

vrijdag 5 maart 2021

On-ervaren...en dan....

Piep

Tja mijn titel...

Sokken breien, leuk ... en ik hou van afwisseling dus zoek je voor het volgende paar dat op de pennen gaat een leuk patroontje..op Ravelry.
De “Woodland-walk socks”

Engels patroon met wat lace.. (gaatjespatroon) er in.

Leuk... tot je niet snapt wat “er
bedoelt wordt.. 

nochtans spreek ik best goed engels.. mmm.. lastig.. je vraagt het hier en daar.. zonder resultaat.. na de vijfde maal terug uithalen ... brengt een nieuwe dag “het licht.. natuurlijk.. 
zo moet het... 

Heerlijk, en daar gaan we..




snel ben ik bij de hiel.. euh.. zal ik hem breien zoals het er staat.. en deze dan niet met de “Fish lipp..”
waarom niet... maar wat zag ik alweer op het leuke filmpje laatst.. 

En daar gaat deze vrouw, zo de mist in... ik wou dus een “life-line” draadje maken.. voort t geval ik moest uithalen (en keek natuurlijk niet terug naar het filmpje :( ...
en breide dus in de plaats “de draad die je nodig hebt als je een “achteraf” hiel wil maken...
(voor zij die geen sokken breien.. dit wil zeggen.. dat je dus eigenlijk “een gat” maakt in je sok.. 

en dat ontdek je als je bijna aan
de teen bent...grrr.... grrrrr.... en je sok dus zo goed als klaar is...







Uithalen.. nee.. echt niet...
Met een draadje in de “goeie” kleur het gele draadje vervangen.. geen mens die het weet... behalve jullie, niet verder vertellen hoor :)





Ach er zijn veeeel ergere dingen
toch.. 

onze regering beslist dat we buiten terug 10mensen mogen zien ipv 4.. nog altijd met masker en op afstand.. maar wil wel
zeggen dat we nu kunnen “ wandelen met al onze kids en kleinzoon”
Kijk er naar uit.. zo “ blij” zelfs
met dit klein verschil en Belgie moest Belgie zijn niet zijn.. en dan komt plots de commentaar van één van onze ministers van volksgezondheid die vertelt dat je mensen mag binnenlaten en door je huis mag laten om naar de tuin te gaan en je zelfs naar toilet mag... Yes!!!

Vrijdag, ...was ook best moeilijk, iemand die me zeer genegen is ... gaat haar grote droom achterna... en is vertrokken..
Hoewel we mekaar nu al een jaar niet meer gezien hebben in “ t echt”
voelt het vreemd.. gemis.. van iemand die je 100% vertrouwt.. die je graag ziet.. gelukkig is er internet en zullen we zoals altijd dagelijks contact hebben.. k wens je alle
geluk en we “ zien”mekaar snel.

Natuurlijk heb ik ook al wat verder gedaan aan de nieuwe challenge, 
2 blokken 20x20cm.

Eentje schiet al flink op.. de andere ligt op mijn bureau, alle onderdelen
geknipt ...


New York zonder “Vrijheidsbeeld”
zou raar zijn en kon dus niet ontbreken...(ondertussen is die klaar)




(de stof die over het beeld “hangt” heb ik zelf geverfd met mijn krijtjes..

Oh ja.. weet je nog dat ik een handwerkboek begon..

Deze ochtend na het verder voorbereiden van mijn tweede challenge-blok lekker zitten schrijven en plakken...
Leuk, heerlijk ontspannend..
een soort handwerk-dag-boek..







 Ach wat geniet ik van al mijn handwerk.. elke dag weer.

Maar soms moeten ook de huishoudelijke taken.. zo zijn de keukenkasten (de binnenkant) aan hun grote kuis beurt toe..dus maar elke dag eentje of twee een goei sopje geven.

Afsluiten doe ik met een foto van onze flinke kerel, die deze week al 
2,5jaar werd.. wat vliegt de tijd, binnen enkele weken gaat hij naar de kleuterschool.




Happy quilting
knuf


1 opmerking:

miekequilt zei

Wat heerlijk dat jullie e,klaar binnenkort in het echt gaan zien. Dat wordt Genieten met een grote G. Het sokkenverhaal snap ik niet helemaal, maar ja, ik ben dan ook geen breister. Zag weldra het aan het eind gelukkig gelukt was.
Je Vrijheidsbeeld vind ik geweldig.