volgers

maandag 22 februari 2021

Ze zijn klaar!!!

Piep

Yes de streepjessokken zijn klaar,
blij mee, en ze passen inderdaad perfect, met de fish lip kiss heel.

Blij mee, ze zijn niet geblockt .. simpel omdat ik (nog) geen van die dingen heb.. en omdat ik ze gewoon ga dragen.





Verder aan projectje voor Viktor bezig, kan ik nog niks over zeggen..


Genoten van het heerlijke weer met mijn borduursteekjes, aan derde opdracht van de challenge,
veel steekjes.
De opdracht is stichery/applicatie.
Ik ga voor “Fashion” en maakte een 
paspop uit crazy patchwork en ging los met mijn borduursteekjes.
Er komt nog wel “iets” van letters ofzo op en rond het midden.. maar dat zweeft nog effe in mijn kop rond.
Zover ben ik nu..






Ook nog een extra project/bag gemaakt.. gewoon zin in en ga een
paar sokken voor DH op de naalden zetten en die zijn wat groter dan de mijne...:) en oh wat maak ik ze graag..deze tasjes.





En euh.. kwam ik (geïnspireerd door “Sarah”) een zo mooie “lace” achtige sokken tegen op “Ravelry” voor mezelf.





Dus... zat ik vandaag in een heerlijk februari-zonnetje klaar om “het proeflapje” te gaan breien..
En zoals altijd, lees je eerst het volledige patroon.. en dan sloeg ik effe tilt.. “no stitch” steken.. wat zijn dat?? waarom staan al die zwarte vakjes er... 

Vriendin met “veel” brei-ervaring geraadpleegd .. die had het ook nog nooit zo gezien..
mmmm... dan ga ik “ als  
af-en-toe-breister het zeker niet weten...

Toch stoute schoenen aangetrokken... en effe aan Sarah gevraagd.. en
zij had de sokken al gebreid.. en wist me te zeggen.. de steken “bestaan niet” en je hoeft ze dus ook niet mee te tellen”
Dat ga ik dus nooit meer vergeten..
(schrijf het zelfs op in mijn boek..
bij deze sokken)

Morgen dus opnieuw aan het 
proef-lapje.. misschien, want het is ook poetsdag bij paps.
Die hadden we een dagje uitgesteld wegens het supermooie weer.

Ondertussen... na 5x opnieuw beginnen.. heb ik em.. het lace-patroon... 


Dit is een klein stukje.. joepie!!

In de keuken..

Een zeer simpel “Jeroen” gerechtje gemaakt, zeer simpel.. maar de saus is zo heerlijk , die bewaar ik zeker, past bij erg veel..


Worst met sausje

Gisteren toverde mijn DH weer iets zaligs uit ons oventje...
Roomhoorntjes.. mmmm, was zalig!



En zo dobberen de C-dagen voorbij.. vrijdag weer veiligheidsraad... maar ik verwacht niet veel.. al rommelt en grommelt het in alle getroffen sectoren.. en zijn “de mensen” het kotsbeu.. het beleid hier lijkt wel een Yo-yo.. de ene dag wit, de andere.. juist ja , jij verstaat mij.

Ik ben het zo beu mijn kinderen
niet te kunnen zien..enfin effe aan de voordeur.. of een wandelingetje in park of speeltuin.. en dit al een jaar..
waar moet dit heen...

Maar we blijven creatief..en bezig.. en schrijven helpt me daar bij.

Ook de tuin doet zijn best.. nog nooit zo vroeg “tete a tete” paasbloemetjes in de tuin gehad.. oh ja en Marie.. nieuwsgierig als ze is, wou absoluut mee op de foto :)






Happy quilting
knuf



1 opmerking:

miekequilt zei

Je projectbag is enig. Ik maak ze ook graag. Mooie sokken heb je gemaakt. Ik krijg ze af en toe van een vriendin en vind ze heerlijk zitten.
Wij zijn de situatie ook zat. Maar ik probeer me aan de regels te houden. Ooit zal het toch allemaal weer normaal zijn?!