volgers

maandag 28 juni 2021

Oprommelen en projectjes

piep

Weer even geleden…

Maar toch eindje opgeschoten in mijn “kamertje”
Best gezellig met de schapjes boven mijn bureau,

en niet te vergeten “de plantjes”
Tevreden over mijn gehaakte
 planten-hanger.



Was bedoeld voor kleiner potje, maar kreeg deze mooie pot op mijn verjaardag.. blij mee.

Al heel veel ontspuld.. is dat een goed woord?

enfin, dus wat dingen weg.. wat nieuwe er bij.. maar dat laatste minimaal.. anders haalt heel deze actie niets uit natuurlijk.

De aanleiding was dat ik zo een mooie wolletjes had gekocht .. die moesten
“veilig opgeborgen worden”.

Dus alle curverbakken onder mijn grote bureau vandaan, en daar is een hoop van weggegaan…
Kom ik zo op terug..

Effe projectjes… 
Deze.. is klaar .. maar komt later op het blog…:)
Wat eronder staat.. tja met dit zomer-weer(grr…) bak ik lekker verder.. heerlijk kaneel-frangipane-brood..





En DH bakte een biscuit met aardbeien,

 En dan mijn nieuwste project.. van mijn cadeau- bon van de kinderen..

Een lekkere buit…gekocht..



Zie je dat zelfs de oorbellen er al
bij gekocht zijn.. kan je het niet goed zien.. wacht..


Zie je, perfect toch..

En t breiwerkje.. Anker’s summer Shirt van Petitknit.. 




Breit heerlijk.. 
en nu net de mouwtjes apart gezet..




Ik maakte ook nog yarn-sleeves, heerlijk jasje voor je yarncake.. blijft ie mooi zitten en is erg leuk om te maken.. hoe vind je ze?

Er gaan er nog volgen.. :) zo leuk om te maken.. 
Maar euh.. wat doe ik er allemaal mee??…Nieuwe projectjes beginnen :)

De wolletjes.. 

Heerlijke baby-alpaca..4 strengen,.


En dan deze twee… alpaca met wol..
er liggen me heerlijke sjaalpatronen
voor klaar..





Maar wie weet komt die zomer nog..
en kan ik het truitje nog aan.. dus dat heeft effe voorrang..


Ook weer heel even meegenoten (ondanks dat het s avonds was en voor mij niet mogelijk om dan nog een uur te kletsen) van een geweldige “clubhouse”
je weet wel, het platform waar je kletst zonder mekaar te zien..
dit maal over “je handwerkboek” door Sarah en Marleen.. heerlijk!!
moest je zin hebben, ik heb nog invites.. t is gratis en vrijblijvend.

Enfin voor mijn avond-douche toch maar effe ingepikt., want ook ik heb zo een boek.. hobby naast je hobby’s..
Zaalig en handig..






kijk, gewoon dingen opschrijven maar ook op-leuken..

en zo ontstond de #handwerkboek# op instagram.. 





En je lapjes dan??? 
Tuurlijk heb ik daar zin in.. maar de winter is lang.. de bees gaan weer van start en dan komt het vanzelf weer..

Trouwens vorige week alle overhemden die ik had verzameld,  versneden.. nog een strijkbout erover en ik heb al een ideetje..

Natuurlijk genieten we ook van
ons gezin.. wat dacht je..En deze kleine kerel ..wat wordt hij groot, kwam een dagje logeren.. 
en s ochtends gingen we naar de zoo,

De tuin was weer prachtig, zalig zo een groene oase in de stad..



in de kinderwagen.. “nee, Mimi..” aan het handje van buppa.. ik kan dat .. hihi.. hij kan alles zelf.. hij is dan ook bijna 3… tijd vliegt.

Het aquarium had grote voor-keur..
vooral als de vissen aan je vingers komen knabbelen en voor je in het water gaat met je hand(je) moesten we allemaal “korte armen” maken :) (de mouwen ophoog doen) :)

Dan koos hij een bankje uit om “iets lekkers te eten en te drinken..
geluk… Mimi had wafeltjes gebakken..


en dat smaakte..

Moe maar tevreden naar ons huisje.. voor boterhammen en kersen als dessert.. en dan .. wat is er heerlijker dan op buppa’s plaats slapen in het grote bed…


Wat een zaalig kind.. kijk al uit naar volgende keer…
Maar eerst gaat hij op “vakantie” naar zee.

En afsluiten.. tja .. met zijn lievelings-koek .. een donut



Trouwens dit was op een andere dag bij mama hoor.. anders was het wel teveel van het goede…:)

Happy quilting-knitting

knuf





1 opmerking:

fotorantje zei

zo veel ideetje, jij komt tijd te kort
en wat wordt daar lekker gesmuld bij jullie
daar kan het kereltje leuk mee van profiteren