volgers

dinsdag 15 februari 2022

Stand van zaken…

Piep

Weer een tijdje geleden..

wat is de stand van zaken…

wat breien betreft… 
nog steeds aan de ranunculus maar op weg naar de finale (dit zeg ik om me “een zetje” te geven hoor.. ) 
altijd maar rechtse steekjes zetten is nu eenmaal niet boeiend.. het laatste stuk van het lijf.. maar ja , truitje moet wel lang genoeg worden natuurlijk.. de tijd van blote buiken is al effe voorbij :)



Dit truitje zal zoveel mooier zijn eens het een zacht sopje heeft gehad en mooi uitgeblockt zal zijn.

Ook de laatste dagen even afgewisseld met een ander breiwerkje want de draad is best stug (met wat spinolie er nog in) raar.. tijdens het patroon breien had ik er geen last van.. maar nu met de rechtse steekjes wel een beetje.

Oh ja.. had garen tekort.. en wat een geweldige service van 
de winkel zaans geluk.
Echt..besteld en ‘s anderendaags bij mij..



Zie je de “tulpjes” die horen toch bij het voorjaar.. ook op mijn 
breinaald-punten.

En in de vaas..



Dus wisselen van werkje..zo geraken de zauberball/sokken ook af..



Ben ondertussen halverwege het been.


En dan is de Ranunculus plots af…als je lang genoeg stukjes schrijft aan je blog :)


Tevreden.. heerlijk luchtig!!
Witte linnen broek er onder.. sandaaltje.. me happy:)





Mijn handwerkboek hou ik ook nog mooi bij.. met veel plezier zelfs.




En toen… ging ze na twee jaar.. weer aan het quilten..
t is net als fietsen je verleert het niet..:)
Mijn Sutton Grange van Di-Ford lag als eerste op de stapel..

Elke dag een beetje..


Kwam er iets uit ons oventje.. oh ja.. mijn DH maakte pastei de nata (portugees puddinggebakje, was superlekker.





En ik maakte een triple chocolat-cake.. 
Niet goed voor de lijn, maar wel yummie al zeg ik het zelf.



En onze kleine hartedief leerde over muisjes op school…:)


en tekende een ei met een kuikentje er in.. zo lief!!


En met carnaval was hij een astronaut :)







Verder plannen we onze zomervakantie, we gaan op avontuur…
zoals we nog nooit deden…daar over later meer…


Regelmatig nemen we de waterbus naar Antwerpen voor een wandeling en lekkere lunch en genieten van ons huisje.. met de kachel lekker aan..maar nooit wanhopen …
want vanzelf komt binnenkort de lente er weer aan.

En ooh woensdag was het plots een lente-dag… dus hop warm aankleden en naar de nederlandse kust..
zalig effe uitwaaien.. wat voelde dat goed zeg.


Kwamen ook twee ruiters tegen.. op je paard langs het water, wat lijkt me dat yummie… een droom..die het zal blijven :)

Snel weer eens paardjes gaan aaien bij mijn vriendinnetje..


Lekker geluncht bij


Geen toeristiche troep.. sorry,  houden wij niet van.. maar gewoon lekker vers… en vermits ik al heel lang erg reageer op allerlei bewaarmiddel is dit zeker een aanrader voor mij.
kijk hoe gezellig!Daar wil je toch heen..



En mijn mannetje ging op de foto.. ik heb namelijk nieuw speelgoed (lees super-de-super phone-tje) en moest
toch die geweldige camera uit proberen.



Is dit helder of helder… 

Vandaag frisse vorst-ochtend.. zaalig!
Wij komen het weekend wel door.



Happy/quilting/knitting

knuf

2 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Gezellig blogje heb je weer gemaakt.
Prachtig je trui geworden.
Leuk dat je ook weer gaat quilten............liefs.Conny

fotorantje zei

gouden handen heb je, zo'n mooie werkjes
heb een bejaard buurvrouwtje waar ik soms eens binnen moet om naar haar breisels te kijken en de jurken die ze zelf maakt, nog eentje met gouden handen
Wauw, wat een mooi carnavalpak
en bij het gebak kan ik alleen maar watertanden