volgers

zondag 24 april 2022

Lang geleden…

piep

Hallo iedereen, weer even geleden..

Toch hou ik er aan te blijven bloggen al komen er hoe langer hoe minder blogs… of stoppen mensen er mee..

De snelheid van Instagram heeft de voorkeur.. en ik verklaar schuldig want ik heb dit natuurlijk ook op mijn telefoontje .. maar toch.. het schrijven en het “soort dagboek” dat  ontstaat, vind ik nog altijd leuk..


Wat spookte ik allemaal uit?

Ik ging van start met een nieuw truitje…
“Sakura” (betekent -lentebloesem)
in een soort linnen-mix


Geen fijne draad om mee te breien.. maar t resultaat , daar ben ik blij mee..


En ik schreef en kleefde natuurlijk alles erover op in mijn handwerkboek.




Momenteel naai ik effe een lekker brede rok voor er onder en zijn mijn blauwe slippers bestelt. :)

Ik maakte een paar sokken af van de “kerst-wol”
Shoppel -sauberball” zaalige draad en ze dragen heerlijk.



En toen…

Hmm…. zag ik de podcast van de geweldige 
Mirjam  die de “Leonie” had gebreid..

Ola.. dat zag ik wel zitten.. een halftransparant truitje.. voor de lekkere warme dagen..

Direct effe gesurft (niet op een plank.. maar in mijn zetel :)
en laat nu de wol-patchwork-winkel 
lana. uitverkoop houden in Antwerpen..

Zonnig geel.. oh ja…






Gouddraadje mee-breien in het boordje..


En gaan met die …:)

oh ja.. en ook hier een geel sandaaltje bij bestelt…

tussenin (een kan altijd projectje.) geraakte ook de streepjessokken af.. lekker lang been gebreid voor de koude dagen..


En geen sokken op de naalden.. dat kan niet..

dus nu sneakersokjes met tab (je weet wel, hoger stukje aan je hiel achteraan)
In lekker meisjes-roze…

Nooit gemaakt… dus ik kan het.. denk ik dan maar..:)

En alhoewel het patroon een effe sokje aangeeft zocht ik toch maar een patroontje voor er in.. vind ik leuker om te breien…


En euh.. deed ik nog iets anders … 

tuurlijk wel.. DH beetje helpen in ons tuintje.. al gaat alle lof naar hem en staat zijn “hosta-collectie” weer te stralen..



Ook konden we eindelijk weer gaan paasbrunchen…
zaalig om iedereen terug te zien na de twee jaar dat we onze traditie moesten onderbreken.

Een impressie…










Jongste dochter was dit weekend getuige voor haar beste vriendin.. kijk hoe mooi ze samen met haar mannetje was…




Ook hadden we onze kleine vriend een dagje in de paasvakantie..
grote pret in de dierentuin en nadien thuis in ons tuintje.



En als Viktor trakteert met lolly’s dan eet Mimi en Buppa… lolly’s ..:) in het “cafeetje” van de zoo..




En samen met buppa “cola” drinken uit een flesje..in de tuin.. dat was fun.


En natuurlijk samen “kleuren” om even de rust er in te houden, want middagdutjes zijn volgens Vik nu “voor baby’s”




Zo, jullie zijn weer helemaal bij..
en om te eindigen.. nog eentje.. als je op restaurant met pasen een dessert mag kiezen van het kinderbuffet.. dan neem je…



Happy quilting/knitting

knuf


4 opmerkingen:

fotorantje zei

Op instagram en twitter vond ik m'n draai niet dus ik hou het bij ouderwets bloggen 😉
Wat een mooie dingen maak je
Heel gezellig allemaal
En dan met dat kereltje samen genieten

Thérèse zei

Toch maar dapper doorgaan met schrijven! We blijven lezen en kijken.

Conny's-blog zei

Ja he dat bloggen blijft leuk he, maar met zoveel andere dingen erbij dan
maar iets minder toch.
Prachtig je breiwerk zeg. Schitterend je truitje.
En die sokken vind ik geweldig knap hoor..............liefs.Conny

Coby Breitner zei

Heerlijk zo'n lekker lang dagboekblog. Inderdaad zijn er minder blogs gekomen of schrijven mensen minder vaak, zelf heb ik geen blog. Ik ben geen slaper en zit heel vroeg in kamer voor ik naar mijn werk ga en dan lees ik elke dag de blogjes die nieuw zijn. Geef regelmatig een reactie want dat houdt mensen in de lucht. Dit was weer een heerlijk gezellig blog met mooie dingen die voorbij komen, dus lekker blijven bloggen hoor.