volgers

zaterdag 14 maart 2020

In tijden van...

Piep

Goedemorgend dames,

De eerste ochtend in België dat enkel de voedingswinkels en apotheken open zijn...

Raar gevoel... ik moet steeds denken aan “cordon”... een serie die ze een paar jaar geleden op tv gaven.. maar dat was fictie.. nu is het (bijna) hetzelfde maar echt.

Hopelijk helpen al deze maatregelen en gaan deze vieze beesten snel weer vertrekken.

Wat een blijdschap dat we onze “hobby” hebben.. en ik een grote voorraad stofjes heb, zoals de meeste onder ons zeker :)

De uitspraak van onze minister van
volksgezondheid “blijf in uw kot”, die ondertussen wel wereldberoemd is geworden, wordt nu zo een beetje nageleefd al kunnen we gelukkig nog naar buiten wanneer we willen.. en vermits we tegen de nederlandse grens wonen gaan we (bij grote zin en zolang het daar nog kan)  een kopje koffie drinken of uit lunchen of dineren,
want dat is iets wat we zeker wel gaan missen...

Vorige donderdag hadden we gelukkig nog een geweldige bee bij 
naald en draad

We waren weer met een supergrote groep, de tafel vol, quilsters en twee sokken-breisters.

Even wat sfeerbeelden vanuit de winkel..






Heb je deze al gezien?
Een fantastisch nieuw initiatief, elke maand een ander brei/haakproject in de kijker met “gratis” patroon aan een zeer “zacht” prijsje...
in deze tijden.. een aangename bezigheid en je loopt er weer stralend bij op de mooie, iets frissere zomeravonden, die vast gaan volgen.

Hou de  webshop in de gaten!!



Ook waren er drie mooie mannequins aanwezig die hun allereerste, zelfgemaakte jurk showden in t bijzijn van hun “assistente” , de jurk is een ontwerp van
Quiltshop Leur 
waar het patroon vandaan komt.

Prachtig gedaan dames, jullie stralen.



Het gezamelijke project:
LEWIS COVERLET”

Wel, ook donderdag werd er weer gestart door een vriendinnetje...

Beetje hulp met de cirkels en hup ze was vertrokken.

Wat fijn dat we mekaar zo bijstaan, heerlijke groep.. no nonsens, gewoon “hop met geit” 
We leren nog altijd van mekaar de “kleine kneepjes” want wat de ene zo doet, doet de andere net even anders.

Deze wordt ook weer een beauty.. weet ik nu al.




Veerle en ik werkten ook gestaag verder.

Veerle is zelfs al die mooie rand met de “ruitjes” aan het maken  (en ik ondertussen ook) lekker tekenen
en patchen maar.






Ik appliceerde nog aan mijn bloemenrand.
(deze foto is van bij thuis hoor.. )




Deze “uitspraak” gaan ik nu een tijdje moeten missen...Gone quilting..



maar gelukkig kunnen we alles nog bestellen via de Webshop van alle quiltwinkels, in hoop dat we jullie allen kunnen blijven steunen door deze “vreemde tijden”.

Wat ga ik deze “uitstapjes” missen.. ik moet even oppassen, die longen van mij, weet je wel...maar gelukkig hebben we whatsapp, messenger en al hun bijbehorende chats en kunnen we lekker kwetteren onder de vriendinnen.

Blijf allemaal gezond dames en vooral blijf steekjes zetten, want waar we ook zijn, het blijft ons verbinden.

Knufknuf (met die 1,5m afstand)

PS. Ik schrijf al een tijdje een “verhaal” zomaar.. omdat ik dat leuk
vind.. wat zouden jullie denken moest ik “in deze rare periode” jullie in stukjes laat meelezen...?

De “titel” is Mandy.





7 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Super gezellig bij naald en draad, wat zullen we dat voorlopig missen he.
Geweldig mooie dingen laat je weer zien hoor.
Ja inderdaad een hele vreemde tijd gaan we in, sterkte ook jij ermee
.............liefs. Conny

monne-floor zei

Een kopje koffie gaan drinken hier bij ons over de grens ga ik toch niet doen want Tilburg is vlak bij en daar zijn wel een aantal besmettingen ik ga het niet zoeken ,maar drink het wel thuis bij mijn quiltwerk.
Groeten van Simonne.

Ineke zei

Jammer dat je even thuis in je "kot" moet verblijven, maar het is.voor de goede gezondheid. Gelukkig kunnen we met vriendinnen app-en, dus en ook genoeg lapjes in huis. Liefs, Ineke

Sylvia`s Quilts zei

Wat een geluk dat quiltsters nooit om werk verlegen zitten.
Trouwens de rest aan huishoudelijke beslommeringen e.d. dat gaat ook altijd maar door.
Maar ja, leuke uitstapjes zijn er even niet bij. Ik vraag me af of de Bee a.s.woensdag bij De Quilterie in Kapelle ook wel doorgaat.
Maar hoe dan ook, ik blijf maar thuis, risicogroep is het "wachtwoord" voor mij nu even.
Groetjes Sylvia.

chrisje2304 zei

ja het zijn vreemde dagen, gelukkig vervelen wij ons nooit met al onze handwerkjes.
Raar dat het opeens zo rustig en stil is in onze anders zo drukke straat.
Dat binnen blijven vind ik niet er!g, ik ben altijd al een huismus geweest ;-)
Hopelijk blijven we allemaal gezond en zijn we vlug verlost van dat virus!
Ik zou het wel leuk vinden om je verhaal "Mandy" te lezen... laat ons maar mee genieten...

groetjes Chrisje

mieke zei

Dat ziet er allemaal gezellig uit.
Je schrijft leuk.
Succes , grtjs Mieke

wilma oud zei

Ja, ik wil ook wel jouw verhaal Mandy lezen. De bibliotheken zijn jammer genoeg ( en terecht) ook gesloten. Dus alles wat er te lezen is, wil ik graag lezen.
Je kunt in Nederland ook niet meer op het terras of dineren, maar we blijven hopen op een goede afloop. Lieve groet van Wilma