volgers

zondag 5 juli 2020

De goeie kant en steekjes

piep

Stilaan krijg ik weer meer rust in mijn lijf.

Mijn paps is nog steeds in revalidatie maar gaat zeer goed vooruit.
Ziet er ook terug uit als “mijn paps”.

Deze week ging de kapper in het 
reva-centrum terug aan de slag.. en kon mijn paps zijn haar weer netjes gemaakt worden.
Was geleden van voor de Corona-uitbraak, deed hem veel goed.

Vanmiddag kan ik weer lekker naar hem toe.

Crea.. wel, elke dag zet ik
steekjes.. ontspant me..en doe het zo graag.

Vrijdag had ik een afspraak bij 
Marcha   om 10u.

Dus vroeg vertrokken, 
op tijd daar.

Werden zoals gewoonlijk vriendelijk ontvangen.

K had mijn “ontwerpje” (met inspiratie uit het boek “take an element” ) op een grote fleecedeken gespeld zodat we makkelijk konden zien wat er bij zou passen en vooral hoe? want ik zat een “beetje vast”.
werd zo saai...;(





Maar deze vakvrouw ging even haar schappen langs.. en hop.. 

Wat denk je??

Dit past er volgens mij fantastisch bij...yes!!! Ikke blij.

De boord tussen middenblok..en mandjes.. en de “rozige” om de ontbrekende mandjes te maken.. want dat maakt het ook “spannend”.

K was de mandjes in “lockdown” begonnen.. en ja, je kan van een meter stof maar maken wat er van te maken valt..




De laatste collectie van Di.. tja daar moesten er ook enkele van mee natuurlijk...

En dan de prachtige 
wonderfil- draadjes.. tja ..een noodzaak als je op elk blok los gaat met borduursteekjes, en al heb ik een doos vol.. deze moesten echt mee.



Een leuk bezoek en ik kan weer een heeeel eind verder.


Op de terugweg hadden we zin in koffie, t weer was wel niet goed , maar toch een stop in Goes gemaakt voor een tasje troost.

Op een terras plaats genomen, tafels stonden op veilige afstand.. maar bediening droeg geen masker of scherm.. raar komt het voor ons over, omdat het in België overal verplicht is... Europa.. vraag ik me dan af.. en ja ik weet het.. “verdrag van.. zegt..” maar ik denk , met mijn bescheiden denk - vermogen, dat in deze tijden algemene regels wel zo fijn zouden zijn.

We hadden voort t eerst weer gereserveerd in “t hotel” net over de grens in NL , dicht tegen waar wij wonen.

Veel ontsmetting.. begeleiding naar je tafeltje.. geen tafelloper.. geen place-mat.. bestek met servetje.. geen maskers...

Eten even lekker, maar sfeer.. niemand kan er aan doen en voor de horeca is dit echt een ramp.. 15mensen  waren aanwezig.. waar er normaal gezellig een 50-tal lunchen..

Gisteren even wat boodschapjes gedaan in Mortsel, gemeente waar DD1 woont.. 

en daar toch nog wat mooie “pareltjes” gekocht om te gebruiken op mijn borduursteekjes in de blokken.






Ook lekker,  ons zaalig, kereltje gaan knuffelen.

Wat had onze “meesterbakker” weer een heerlijke taart “ gemaakt
bij de koffie.
Een pistache-frangipane met stukjes pure chocolade en kersen.





En naar goede gewoonte sluit ik af met een foto van ons “boefje”



Happy quilting
knufknuf

2 opmerkingen:

Tilly zei

Mooie stofjes heb je gevonden,wordt een prachtige quilt.
Groetjes Tilly

fotorantje zei

fijn dat het de goede kant op gaat met je papa
leuke gezellige stofjes
oooh die taart, een echt kunstwerk
en wat een lief snoetje van kleinzoon

t blijft oppassen, velen worden wat te laks
benieuwd wat dat zal geven na de vakanties