volgers

donderdag 22 oktober 2020

Home sweet home.....

piep

        (voor wie tot het einde leest.
         er is een vraag “ja of neen”)

Weer even schrijven... 
pff.. moeilijke, onzekere tijden...
en vooral het feit dat we onze kids en kleine mannetje niet meer kunnen zien maakt me niet echt blij.

Één knuffelcontact... en morgen misschien nog verstrenging in 
Belgen- land...

T is niet anders... maar die onzekerheid maakt me echt bleeeehhhh!!!

Zo das gezegd.

Nu weer naar wat vrolijker nieuws...

Wat freubel ik..
wel t haken heeft me weer in zijn “leuke greep”

K was begonnen met een leuke sjaal van twee eenzame bollen wol , ooit gekocht om sokken te breien maar dat breien daar hebben mijn vingers ruzie mee...

Met de haaknaald zijn ze (gedoseerd) wel vriendjes :)

Resultaat.. patroontje van Pinterest en afwerking van mezelf.
(en meneer beer vindt het een fijn dekentje:)






En woeps dan is ie plots af... 

Maar k heb nog een leuke mand met bolletjes wol (waar nog een beetje spin-olie in zit.., zou erg zacht worden na het wassen)...
en ook een grote zak grijze wol, gekocht voor ons oogappeltje geboren was,
(maar ons kereltje heeft een delicaat huidje en verdraagt geen wol..)

dus... denk.. denk...


Wel zo een mooie “Granny” deken.. dat lijkt me wel wat...
Dus Go...Go.. 
heerlijk werkje zo tussenin.




Verder natuurlijk ook ochtendjes in mijn kamertje.

Deze week de laatste rand aan de Coverlet genaaid en beslist dat ik de laatste apllicatie-rand er niet aanzet.. ik vond hem van t begin al vreemd..ligt aan mij hoor...
en zo kan hij met een dunne vulling lekker gaan dienen als voorjaars-tafelkleedje.

(ik moet snel gaan rondkijken waar de tussenvullingen te gaan bestellen want er zijn nu
bijna 3 wachtende top’s)... opsturen.. geen optie.. naar een quiltwinkel .. ook niet echt.. of toch.. afhalen met masker en veel afstand....peins... peins..




Hebben jullie deze week de leuke link, 
van de geweldige workshop,voor het leuke mondmasker,  van Marcha gezien via Youtube

zo leuk, dat moest ik ook even testen.





Het zit echt lekker.
En idd je bril dampt minder aan.
Bedankt meid, super!

En dan komt zonet mijn lieve mannetje thuis en haalt uit het tasje van de plaatselijke chocolatier...

Tadada....
Een geweldig lief “blikje”
en welke lapjesvrouw wordt hier niet “in love” van...






Wat ben ik hier blij mee.

Ooh ja...:(
Vorige week was ons oudste kippetje naar de hemel vertrokken op een ochtend... en onze “koekoek-dame” was helemaal van slag.. want haar vriendinnetje was weg...


Dus snel naar de plaatselijke 
 kippe-kweker 
“Het pluimpje” gebeld en op afspraak
iets voor 6-en (dat was belangrijk om ze op te halen, volgens 
mevrouw-pluim, want om 6u begon ze aan haar eten, vond ik wel een grappige uitspraak.. maar ja.. je woont nu eenmaal op t platteland. :)
dus zo gebeurde...

en hebben we nu, twee nieuwe, 
witte bewonertjes. twee dames..
Emma en Roza...
Nog schuw , maar we hebben 
maar 1 avondje, eentje ik het hok moeten helpen en vanaf dag twee vertrekken ze rond 6u om op stok te gaan het hok in.

(Hoogstwaarschijnlijk heeft dat uur te maken met... juist ja.. mevrouw Pluim.)


Nu geduld hebben en lekker eten geven voor de eerste witte eitjes er aan komen.

En zo glijden we van ei.. naar “gebak”
oh ja... 

Wat kwam er uit mijn oventje??

Een “appeltaartje”


en op zondag kaneelbrood, waar mijn paps (waar het overigens goed mee gaat) ook wel een stukje van lust na de pistolekes.





Heel even waren we “gewapend met masker” in de stad om wat kleding voor paps te kopen..
en geluk dat we hadden.. de horeca was toen nog open..
en de plek waar we ons graag neerzetten voor koffie is de Zoo van Antwerpen..
heerlijk in t najaarszonnetje..

En met zicht op de mooie tuin .. waar een meeuw op een heel slimme manier
de wormen naar boven wurmt..tikken met haar poot op de grond en dan de buit opsmikkelen.

En mijn mannetje die wou niet op de foto...
maar ik deed het toch..
En later thuis.. kwam ik tot de conclusie “zo buppa.. zo Viktor” :)




En dan nu nog een vraagje aan jullie,
lieve lezertjes...

Weet je nog Mandy????

Wie heeft nog zin in een vervolg???

ja  of neen...

benieuwd naar jullie reacties...

Blijf gezond en happy quilting
knufknuf



3 opmerkingen:

Maria zei

O JA Mieke, maar dan ga ik ze terug van in het begin lezen, hoe leuk is dat als je er een vervolg aan schrijft.

Unknown zei

Ja,graag!!!

Wil graag weten hoe jij denkt dat het afloopt!😃

Lieve groet Thera

miekequilt zei

Wat een gezellig blog weer. Met een enig blikje!! En een leuke sjaal. Bedankt voor de tip van het mondkapje. Ik heb er al een stel gemaakt, maar een beetje afwisseling is fijn. Ik heb Mandy niet gelezen, dus daar heb ik geen antwoord op. Groeten aan je vader!!