volgers

donderdag 25 maart 2021

Drup.. kuch... tik..

piep

Ben ik me toch verkouden geweest...pff... mijn kop bonkte..snotter.. hoest als een zeehond.. nee geen corona.. gewoon “valling” in t Antwerps.
Ik ben er altijd beroerd van...

Maar vermits we hier weer 4weken lockdown , of paaspauze zoals onze regering het wil noemen, op ons brood gekregen hebben.. liters gemberthee, paracetamol en hoestsiroop....wat extra rust maar 
in deze periode toch Viktor zijn eerste paar sokken voor volgende winter af..
lekker in de Eucalan.. samen met mijn nieuwe paar.





De Campside - shawl.. schiet .. ( lees schoot..:( lekker op) tot ik plots ontdekte dat ik een foutje maakte 
8 naalden naar beneden.. aan naalden van 200 steken.. grr... 

Maar dat lost het niet op...
kan je zo een “noodlijntje” in een reeds gebreid stuk maken..
youtube.. k vind er niks over.. toch maar proberen... mmm lijkt me niks...
Moest iemand het weten hoe? please let me now..

Terugsteken.. 1600x.. nee.. dus uittrekken... met klein hartje.. want hoe gaat de draad zich gedragen...viel goed mee... oef...

Ben dus terug “on track”.. komt goed.

Wat deed ik nog.. 
aan de challenge even niks.. aan mijn
bureau zitten ging me niet af..
loop dus achter.. :(

Ik breide wel een proeflapje met mijn drie nieuwe draden voor een “Bernadette die niet van je schouders glijdt”
Wel oppassen dat je alle draadjes mee hebt zie ik..





En dan toch het patroon omgerekend naar mijn wol en proeflapje.
Ligt dus klaar voor de “start”

Ook luisterde ik veel podcast’s.. en als tip kwam ik dit tijdschrift/booklet tegen...
Bestond blijkbaar al lang .. maar ik als corona-breister...:)
Dus besteld bij “de blauwe bol” 
et voila.. wel in het engels.. want vertalingen naar nederlands levert veel fouten op.. werd me ingefluisterd en k heb altijd nog
een goede “ fluisterlijn” om me te helpen.



Oh wat staat er veel leuks in.. ik blijf. haast aan mijn naalden plakken.

Pasen.. lekker taartje van DD1
Carrot-cheesecake met topping




Verder.. schreef ik een nieuwe spreuk op het “terras-bordje” al zit koffiedrinken buiten er voorlopig niet in...brr.. wat is het terug koud...



Dat is wat ik zoal wat ik deed.. 
Terwijl ik dit laatste stukje schrijf sneeuwt het.. tja aprilse grillen.. hop naar de zomer en vrijheid.. willen we dat niet allemaal.

Blijf gezond, hou contact met mekaar.. want alles komt goed.


Happy quilting (corona-knitting)

knuf

3 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Beterschap en knap maar snel weer op..............liefs.Conny

fotorantje zei

van zo'n valling kan je je echt mottig voelen
maar die taart olala daar zal je wel weer opgepept van worden :-)

miekequilt zei

Wat een mooi woord " valling". Hopelijk ben je er weer vanaf en kun je genieten van het heerlijke lenteweer.