volgers

dinsdag 20 april 2021

Toen was het genoeg

Piep

Nee ...ik ga niet stoppen met bloggen... ik doe dit te graag..

Wat dan...

Wel jullie weten dat ik nog steeds “breien” leuk vind..in deze tijden.

Zo ook de “prachtige” Campside-sjaal”
Weet je wel.. waar ik al over schreef..


Ging lekker, tot aan Chart D... 
4x heb in nu telkens 12 naalden van 
281 steken gebreid.. en telkens weer dat stuk,  achteruit-gebreid (lees uitgehaald....) waarom?

Wel ... niks te maken met dit duidelijke patroon.. alles met mijn concentratie... vrees ik.. ik ben de laatste tijd weer erg vermoeid.. maar wil toch graag deze mooie sjaal af.. dus ... vandaag voor de 
5de maal achteruit-gebreid... en besloten om een zeer simpel 
lace-patroontje te gaan breien.. zien of dit lukt.. de eerste 4 naalden alleszins al wel :)


Ach er zijn veel erger dingen natuurlijk...

Zo gaat de rechte driehoeksjaal lekker (haakwerk)... ben aan tweede driehoek.. al twijfel ik nog aan de grote.. misschien toch nog groter...

Dit is de eerste driehoek, er moeten nog 2 effen rondes aan..





Dit is de tweede.. in wording...




Mmm ... misschien moeten ze toch nog groter???
Effe over denken..


En de Bernadette trui gaat ook goed..
Rugpand is af.. Eerste voorpand op de pennen.




Leuk nieuws?... onze kleinzoon ging maandag voor t eerst naar de kleuterschool.. aanloop naar het 1ste jaartje in september..

Wij allemaal met een klein hartje
afwachten..

En daar ging hij dan...

2,5jaar en je zet al zo een stap in je “kleine leventje”


 Maar hij gaf mama en papa
een zoen en stapte met juf Gert mee , een school binnen waar hij
nog nooit geweest was.. corona.. weet je wel.. geen kennismaking met de juf noch de school..
De juf maakte wel een erg leuk filmpje waar de ouders de kinderen
naar konden laten kijken.. zij kunnen
er natuurlijk ook niks aan doen.

Viktor ging voor de tweede dag met evenveel zin weer terug en hij had deze dag mogen “sporten” :)
geweldig toch!

De volgende dagen waren er ‘s morgens wel wat traantjes.. maar de ochtenden gingen supergoed.

Nog een leuk nieuwsje
.. Woensdag had ik mijn eerste vaccin en 19mei mijn tweede... geeft toch een
beetje rust.. naar onze kinderen en mijn paps toe.

Bijwerking? een zeer pijnlijke bovenarm gedurende een 36u.. maar wat warme zalf en t is ook weer verholpen.. weegt niet op tegen...C...

Kwam er iets uit ons oventje?
Niet zo erg veel maar toch een 
marmercake.. met echte chocolade.. ik vond hem een beetje droog .. dus kom terug naar mijn oude vertrouwde methode.. all in one.. thanks Mery berry.






Doe ik niks met lapjes vraag je je af.. 

wel k moet twee blokken voor de challenge voorbereiden en de energie ontbreekt me om een ochtend aan mijn bureau te gaan zitten, al heb ik geweldige zin om op de blokken te gaan borduren..zag weer een youtube-filmpje van Ariane..zo inspirerend...

Komt allemaal goed..

Hier in Belgie gaan ze weer versoepelen... de druk vanuit de horeca is onhoudbaar.. ik hou mijn hart vast..

Blijf gezond
Happy quilting
knuf

3 opmerkingen:

fotorantje zei

zie dat kleine ventje stappen, heel dapper toch hé, voor het eerst mama en papa 'verlaten'

concentratie ja dat is vaak moeilijk
maar ondanks maak je prachtige dingen

hier kijk ik ook hard uit naar de prik, nooit gedacht dat we dat ooit zouden zeggen...
maar voorzichtigheid staat nog steeds bovenaan onze to-do-lijst

wilma oud zei

Wat een dappere vent, jouw kleinzoon. Ja in België gaan ze al met 3 jaar naar de kleuterschool, hoorde ik. En wat fijn dat je de eerste spuit al gekregen hebt. Ik krijg morgen de eerste. De Pfizer. In mei de tweede. Wat wordt die Bernedette trui mooi. Welk patroon is dat? Ik ben ook aan het breien geslagen in deze corona tijd. Nog een fijn weekend.
Lieve groeten van Wilma Oud

miekequilt zei

Wat ben je toch druk bezig. Misschien is de concentratie daardoor iets minder? Maar eerlijk gezegd vind ik dat er nog heel wat uit je handen komt.
Gaaan ze in België al met drie jaar naar school? Dat is snel, maar Victor lijkt zich wel te redden.
Wij krijgen woensdag onze eerste prik, ik kijk er naar uit.
Hou je taai, er komt langzaamaan een beetje meer vrijheid aan.