volgers

maandag 26 april 2021

Afscheid....

Piep

Zaterdag kreeg ik een berichtje 
“weet je al dat...”
Nee.. ik wist niet dat “de kracht” achter ons dorpsgroepje  
“de steekjesbee” (waar ik dikwijls over schreef..klik )
erg ziek was.. en op IC lag.. (niet met het ronddwalende virus voor alle duidelijkheid).

Gisteren kreeg ik het bericht dat ze overleden was....
Ik ben er echt bedroefd om..zo een warme... talentvolle, sociale vrouw...


Ik leerde haar ooit kennen omdat er een briefje aan haar raam hing.. 
“wie wil er samen handwerken” (toen borduren)
Ik nam contact op.. en was welkom.

Voort eerst er naartoe met de fiets , een dorpje verder.. bij wie kom ik.. hoe is het...
maar... na de eerste stap voelde je je bij haar thuis.

Ze was zo creatief... borduurde, patchwork deed ze, maar vooral tekenen en schilderen... zo mooi... enkele jaren geleden begon ze nog aan de academie om restauratie-kunst te leren...

Op éen van mijn verjaardagen, de jaren dat ik bij haar kwam, kreeg ik een prachtige tekening..ze komt hier niet tot zijn recht.. geloof me..


Ik koesterde ze al (ze staat in een mooie kader, maar nu ... is ze mijn aandenken aan haar...

Vrijdag zal ze naar haar laatste rustplaats gaan in intieme kring,
wij zullen om 14u, bij deze tekening, een kaarsje branden...

Rust zacht lieve Liesbeth...
K mis je zo hard...en zal je nooit vergeten.


knuf



5 opmerkingen:

fotorantje zei

afscheid nemen, iemand moeten missen, t valt altijd heel zwaar
sterkte en troost wens ik jou en haar familie

Marguerite zei

Heel veel sterkte

IngeS zei

Veel sterkte gewenst, iemand verliezen is nooit gemakkelijk. Wel fijn dat je zo’n mooi aandenken aan haar hebt.
Veel liefs,
Inge

miekequilt zei

Gecondoleerd. Zo’n lieve vriendin te moeten missen is heel zwaar. Ik wens je sterkte en geniet van je mooie herinneringen.

wilma oud zei

Gecondoleerd Mieke. Veel sterkte